Przegląd wybranych metod pomiaru jakości usług

2020
journal article
review article
cris.lastimport.wos2024-04-09T23:26:23Z
dc.abstract.enThe purpose of the article is to present selected methods for measuring the quality of services. The object of research are quality measurement methods dedicated to service companies. To achieve the assumed research goal, critical analysis of the literature on the subject in the field of quality management, marketing, geography of services and selected magazines were used. The article consists of four main parts. The first section concentrates on the understanding and meaning of the term ‘service quality’. The second part contains a review of selected methods for measuring service quality, and the third part presents the use of these methods. The fourth part describes improving the quality of services. Finally, the fifth part concludes the paper.pl
dc.abstract.plCelem artykułu jest przedstawienie wybranych metod pomiaru jakości usług. Obiektem badań są metody pomiaru jakości dedykowane przedsiębiorstwom usługowym. Do osiągnięcia założonego celu badawczego wykorzystana została krytyczna analiza literatury przedmiotu z zakresu zarządzania jakością, marketingu i geografii usług oraz analiza wybranych czasopism. Artykuł składa się z czterech zasadniczych części. W pierwszej zaprezentowano rozumienie i znaczenie pojęcia "jakość usług". Druga część zawiera zestawienie wybranych metod pomiaru jakości usług, a trzecia - przedstawia zastosowania tych metod. Czwarta część dotyczy doskonalenia jakości usług. Podsumowanie artykułu stanowią wnioski z przeprowadzonych analiz.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzaniapl
dc.contributor.authorSadkowski, Wojciech - 149476 pl
dc.date.accessioned2020-08-13T10:43:58Z
dc.date.available2020-08-13T10:43:58Z
dc.date.issued2020pl
dc.description.number6pl
dc.description.physical11-16pl
dc.description.volume52pl
dc.identifier.doi10.15199/46.2020.6.2pl
dc.identifier.eissn2449-9862pl
dc.identifier.issn0137-8651pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/244089
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.participationSadkowski, Wojciech: 100%;pl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enservice qualitypl
dc.subject.enmethodpl
dc.subject.enmeasurementpl
dc.subject.enquality managementpl
dc.subject.pljakość usługpl
dc.subject.plmetodapl
dc.subject.plpomiarpl
dc.subject.plzarządzanie jakościąpl
dc.subtypeReviewArticlepl
dc.titlePrzegląd wybranych metod pomiaru jakości usługpl
dc.title.alternativeReview of selected methods for measuring the quality of servicespl
dc.title.journalProblemy Jakościpl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T23:26:23Z
dc.abstract.enpl
The purpose of the article is to present selected methods for measuring the quality of services. The object of research are quality measurement methods dedicated to service companies. To achieve the assumed research goal, critical analysis of the literature on the subject in the field of quality management, marketing, geography of services and selected magazines were used. The article consists of four main parts. The first section concentrates on the understanding and meaning of the term ‘service quality’. The second part contains a review of selected methods for measuring service quality, and the third part presents the use of these methods. The fourth part describes improving the quality of services. Finally, the fifth part concludes the paper.
dc.abstract.plpl
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych metod pomiaru jakości usług. Obiektem badań są metody pomiaru jakości dedykowane przedsiębiorstwom usługowym. Do osiągnięcia założonego celu badawczego wykorzystana została krytyczna analiza literatury przedmiotu z zakresu zarządzania jakością, marketingu i geografii usług oraz analiza wybranych czasopism. Artykuł składa się z czterech zasadniczych części. W pierwszej zaprezentowano rozumienie i znaczenie pojęcia "jakość usług". Druga część zawiera zestawienie wybranych metod pomiaru jakości usług, a trzecia - przedstawia zastosowania tych metod. Czwarta część dotyczy doskonalenia jakości usług. Podsumowanie artykułu stanowią wnioski z przeprowadzonych analiz.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
dc.contributor.authorpl
Sadkowski, Wojciech - 149476
dc.date.accessioned
2020-08-13T10:43:58Z
dc.date.available
2020-08-13T10:43:58Z
dc.date.issuedpl
2020
dc.description.numberpl
6
dc.description.physicalpl
11-16
dc.description.volumepl
52
dc.identifier.doipl
10.15199/46.2020.6.2
dc.identifier.eissnpl
2449-9862
dc.identifier.issnpl
0137-8651
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/244089
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.participationpl
Sadkowski, Wojciech: 100%;
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enpl
service quality
dc.subject.enpl
method
dc.subject.enpl
measurement
dc.subject.enpl
quality management
dc.subject.plpl
jakość usług
dc.subject.plpl
metoda
dc.subject.plpl
pomiar
dc.subject.plpl
zarządzanie jakością
dc.subtypepl
ReviewArticle
dc.titlepl
Przegląd wybranych metod pomiaru jakości usług
dc.title.alternativepl
Review of selected methods for measuring the quality of services
dc.title.journalpl
Problemy Jakości
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
38
Views per month
Views per city
Krakow
7
Warsaw
6
Bialystok
3
Ashburn
2
Beijing
2
Gdansk
2
Olsztyn
2
Sierpc
2
Wroclaw
2
Bolimów
1

No access

No Thumbnail Available