Kultura biznesu na Bliskim Wschodzie

licenciate
dc.abstract.enThis work deals with an important contemporary topic, which is business culture in the Middle East. In the modern world, increasing globalization and interpenetration of cultures play an increasingly important role. Universal access to means of communication such as the Internet and travel makes the awareness of differences and similarities between cultures growing. The scope of this work includes: presentation of definitions and terminology related to the discussed topic, what exactly is business culture, characteristics of business culture in the Middle East, a detailed description of the principles and customs that shape business relations in this region, the characteristics of factors that affect business culture in the Arab world: social, religious, legal, business and global characteristics of business culture in Poland in the context of Middle Eastern business culture and demonstrating differences and similarities between them.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca traktuje o ważnym współcześnie temacie, jakim jest kultura biznesu na Bliskim Wschodzie. We współczesnym świecie coraz większą rolę pełni postępująca globalizacja i przenikanie się kultur. Powszechny dostęp do środków komunikacji takich jak Internet oraz podróży sprawia, że świadomość różnic i podobieństw między kulturami staje się coraz większa. Zakres tej pracy obejmuje: przedstawienie definicji i terminologii dotyczących omawianego tematu, czym właściwie jest kultura biznesu charakterystykę kultury biznesu na Bliskim Wschodzie, szczegółowy opis zasad i zwyczajów, które kształtują relacje biznesowe w tym regionie charakterystykę czynników, które wpływają na kulturę biznesu w świecie arabskim: społecznych, religijnych, prawnych, biznesowych i globalnych charakterystykę kultury biznesowej w Polsce w kontekście kultury biznesu Bliskiego Wschodu oraz wykazanie różnic i podobieństw między nimi.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorGadomski, Sebastian - 127975 pl
dc.contributor.authorSraga, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerGadomski, Sebastian - 127975 pl
dc.contributor.reviewerMichalak-Pikulska, Barbara - 130499 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T07:29:35Z
dc.date.available2020-07-28T07:29:35Z
dc.date.submitted2020-07-06pl
dc.fieldofstudyfilologia orientalna - arabistykapl
dc.identifier.apddiploma-142639-229644pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241940
dc.languagepolpl
dc.subject.enculture business the Middle East business relationspl
dc.subject.plkultura biznes Bliski Wschód relacje biznesowepl
dc.titleKultura biznesu na Bliskim Wschodziepl
dc.title.alternativeBusiness culture in the Middle Eastpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work deals with an important contemporary topic, which is business culture in the Middle East. In the modern world, increasing globalization and interpenetration of cultures play an increasingly important role. Universal access to means of communication such as the Internet and travel makes the awareness of differences and similarities between cultures growing. The scope of this work includes: presentation of definitions and terminology related to the discussed topic, what exactly is business culture, characteristics of business culture in the Middle East, a detailed description of the principles and customs that shape business relations in this region, the characteristics of factors that affect business culture in the Arab world: social, religious, legal, business and global characteristics of business culture in Poland in the context of Middle Eastern business culture and demonstrating differences and similarities between them.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca traktuje o ważnym współcześnie temacie, jakim jest kultura biznesu na Bliskim Wschodzie. We współczesnym świecie coraz większą rolę pełni postępująca globalizacja i przenikanie się kultur. Powszechny dostęp do środków komunikacji takich jak Internet oraz podróży sprawia, że świadomość różnic i podobieństw między kulturami staje się coraz większa. Zakres tej pracy obejmuje: przedstawienie definicji i terminologii dotyczących omawianego tematu, czym właściwie jest kultura biznesu charakterystykę kultury biznesu na Bliskim Wschodzie, szczegółowy opis zasad i zwyczajów, które kształtują relacje biznesowe w tym regionie charakterystykę czynników, które wpływają na kulturę biznesu w świecie arabskim: społecznych, religijnych, prawnych, biznesowych i globalnych charakterystykę kultury biznesowej w Polsce w kontekście kultury biznesu Bliskiego Wschodu oraz wykazanie różnic i podobieństw między nimi.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Gadomski, Sebastian - 127975
dc.contributor.authorpl
Sraga, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Gadomski, Sebastian - 127975
dc.contributor.reviewerpl
Michalak-Pikulska, Barbara - 130499
dc.date.accessioned
2020-07-28T07:29:35Z
dc.date.available
2020-07-28T07:29:35Z
dc.date.submittedpl
2020-07-06
dc.fieldofstudypl
filologia orientalna - arabistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-142639-229644
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241940
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
culture business the Middle East business relations
dc.subject.plpl
kultura biznes Bliski Wschód relacje biznesowe
dc.titlepl
Kultura biznesu na Bliskim Wschodzie
dc.title.alternativepl
Business culture in the Middle East
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
63
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Krakow
11
Rzeszów
4
Vilnius
4
Wroclaw
4
Poznan
2
Szczecin
2
Bytom
1
Gdansk
1
Gliwice
1

No access

No Thumbnail Available