Zwykłe życie ziomków z YouTube'a. Zjawisko daily vloggingu

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor thesis describes daily vlogging as a new genre, which was created on YouTube: ordinary people are publishing a daily Internet show. The study selects concepts of privacy, and characteristics of the reality show as a genre, which paved the way for daily vlogs. The second chapter is devoted to the environment of daily vlogs: social networks and YouTube. During ten years of its existence, this portal has been changing the way we consume video content and creating a number of proprietary celebrity stars: cewebrities. Today, it is a platform for social networking. some are already beginning to call YouTube the new internet television channel. This bachelor thesis deals with the correlation of YouTube and traditional television. At the end, it discusses daily vlogs. In order to accurately render the essence of the phenomenon, the third chapter includes analyses of daily vlogging selected channels.pl
dc.abstract.plPraca podejmuje temat daily vloggingu, jako nowego gatunku, który wytworzył się w przestrzeni serwisu YouTube: zwykli ludzie publikujący codzienne, internetowe show z swoim udziałem. W pracy zostają omówione wybrane koncepcje dotyczące prywatności, a z uwagi na korelacje gatunkowe, także historia i cechy reality show, który przetarł szlaki daily vlogom. Drugi rozdział poświęcony jest środowisku, w jakim rozwijają się daily vlogi: portalom społecznościowym oraz serwisowi YouTube. Portal przez dziesięć lat swojego istnienia zmienił sposób konsumowania treści video oraz wykreował szereg własnych celebrytów, czyli ceWEBrytów. Dziś jest platformą społecznościową, a niektórzy już zaczynają go nazywać nowym kanałem telewizji internetowej. Praca traktuje też o korelacji YouTube’a i telewizji tradycyjnej. Na koniec zostają omówione same daily vlogi. Aby jak najdokładniej oddać istotę zjawiska, w trzecim rozdziale zostają przeanalizowane wybrane kanały daily vloggingowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.authorMazur, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.contributor.reviewerHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:16:28Z
dc.date.available2020-07-26T12:16:28Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-95303-161661pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202816
dc.languagepolpl
dc.subject.endaily vlog, YouTube, vlog, user-generated content, privacy, reality show, cewebrity, social mediapl
dc.subject.pldaily vlog, daily vlogging, YouTube, vlog, user-generated content, prywatność, reality show, ceWEBryta, media społecznościowepl
dc.titleZwykłe życie ziomków z YouTube'a. Zjawisko daily vloggingupl
dc.title.alternativeOrdinary life of YouTube’s homies. Daily vlogging phenomenonpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor thesis describes daily vlogging as a new genre, which was created on YouTube: ordinary people are publishing a daily Internet show. The study selects concepts of privacy, and characteristics of the reality show as a genre, which paved the way for daily vlogs. The second chapter is devoted to the environment of daily vlogs: social networks and YouTube. During ten years of its existence, this portal has been changing the way we consume video content and creating a number of proprietary celebrity stars: cewebrities. Today, it is a platform for social networking. some are already beginning to call YouTube the new internet television channel. This bachelor thesis deals with the correlation of YouTube and traditional television. At the end, it discusses daily vlogs. In order to accurately render the essence of the phenomenon, the third chapter includes analyses of daily vlogging selected channels.
dc.abstract.plpl
Praca podejmuje temat daily vloggingu, jako nowego gatunku, który wytworzył się w przestrzeni serwisu YouTube: zwykli ludzie publikujący codzienne, internetowe show z swoim udziałem. W pracy zostają omówione wybrane koncepcje dotyczące prywatności, a z uwagi na korelacje gatunkowe, także historia i cechy reality show, który przetarł szlaki daily vlogom. Drugi rozdział poświęcony jest środowisku, w jakim rozwijają się daily vlogi: portalom społecznościowym oraz serwisowi YouTube. Portal przez dziesięć lat swojego istnienia zmienił sposób konsumowania treści video oraz wykreował szereg własnych celebrytów, czyli ceWEBrytów. Dziś jest platformą społecznościową, a niektórzy już zaczynają go nazywać nowym kanałem telewizji internetowej. Praca traktuje też o korelacji YouTube’a i telewizji tradycyjnej. Na koniec zostają omówione same daily vlogi. Aby jak najdokładniej oddać istotę zjawiska, w trzecim rozdziale zostają przeanalizowane wybrane kanały daily vloggingowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.authorpl
Mazur, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.contributor.reviewerpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:16:28Z
dc.date.available
2020-07-26T12:16:28Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-95303-161661
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202816
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
daily vlog, YouTube, vlog, user-generated content, privacy, reality show, cewebrity, social media
dc.subject.plpl
daily vlog, daily vlogging, YouTube, vlog, user-generated content, prywatność, reality show, ceWEBryta, media społecznościowe
dc.titlepl
Zwykłe życie ziomków z YouTube'a. Zjawisko daily vloggingu
dc.title.alternativepl
Ordinary life of YouTube’s homies. Daily vlogging phenomenon
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available