Reakcje pracowników korporacji na reklamy społeczne

master
dc.abstract.enMaster’s thesis focuses on reactions of corporate employees to the social advertising. It presents the results of research carried out in a group of people between 25 and 34 years old. The research used a quasi – experimental approach, under which evaluated two ads. One of them was based on prevention and health and addictions topic, the second one on speeding driving. Completed research indicated a strong emotional reactions among the corporate employees. They also provide an information that there is poor connection between viewing the subject of advertising, and a declaration of intent to change own behavior.pl
dc.abstract.plPraca koncentruje się na reakcjach pracowników korporacji na reklamy społeczne. Prezentuje wyniki badań realizowanych w grupie osób między 25 a 34 rokiem życia. Do badania wykorzystano podejście quasi – eksperymentalne, w ramach którego ocenie poddano dwie reklamy społecznej. Jedna z nich opierała się na tematyce związanej z profilaktyką zdrowia i uzależnień, druga zaś pokazywała problem, jakim jest nadmierna prędkość na drogach. Przeprowadzane badania wskazują na silne emocjonalne reakcje wśród badanychpracowników korporacji. Dostarczają również informacji, że niezależnie od tematyki reklamy społecznej, jej odbiorcy na podobnym poziomie deklarują chęć zmiany swojej postawy odnośnie przedstawionego problemu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorMrozek, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T02:35:35Z
dc.date.available2020-07-28T02:35:35Z
dc.date.submitted2019-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-135390-162022pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237497
dc.languagepolpl
dc.subject.enpublic service announcement – social advertising – reactions to the advertising message – corporate employeespl
dc.subject.plkampanie społeczne – reklama społeczna – reakcje na przekaz reklamowy – pracownicy korporacjipl
dc.titleReakcje pracowników korporacji na reklamy społecznepl
dc.title.alternativeReactions of corporate employees to social advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Master’s thesis focuses on reactions of corporate employees to the social advertising. It presents the results of research carried out in a group of people between 25 and 34 years old. The research used a quasi – experimental approach, under which evaluated two ads. One of them was based on prevention and health and addictions topic, the second one on speeding driving. Completed research indicated a strong emotional reactions among the corporate employees. They also provide an information that there is poor connection between viewing the subject of advertising, and a declaration of intent to change own behavior.
dc.abstract.plpl
Praca koncentruje się na reakcjach pracowników korporacji na reklamy społeczne. Prezentuje wyniki badań realizowanych w grupie osób między 25 a 34 rokiem życia. Do badania wykorzystano podejście quasi – eksperymentalne, w ramach którego ocenie poddano dwie reklamy społecznej. Jedna z nich opierała się na tematyce związanej z profilaktyką zdrowia i uzależnień, druga zaś pokazywała problem, jakim jest nadmierna prędkość na drogach. Przeprowadzane badania wskazują na silne emocjonalne reakcje wśród badanychpracowników korporacji. Dostarczają również informacji, że niezależnie od tematyki reklamy społecznej, jej odbiorcy na podobnym poziomie deklarują chęć zmiany swojej postawy odnośnie przedstawionego problemu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Mrozek, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-28T02:35:35Z
dc.date.available
2020-07-28T02:35:35Z
dc.date.submittedpl
2019-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-135390-162022
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237497
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
public service announcement – social advertising – reactions to the advertising message – corporate employees
dc.subject.plpl
kampanie społeczne – reklama społeczna – reakcje na przekaz reklamowy – pracownicy korporacji
dc.titlepl
Reakcje pracowników korporacji na reklamy społeczne
dc.title.alternativepl
Reactions of corporate employees to social advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available