Rola i wizerunek kobiet w reklamie na przykładzie marki Skims

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis was to examine the perceptions and reactions of potential audiences to the Skims brand advertisement, analyzing how contemporary portrayals of women, in the context of the long history of their use in advertising, affect the reception of this campaign. To answer the research question, I used a survey research, in which 109 women participated. The study, conducted in the context of the "Ultimate Nipple Bra" advertising campaign by Skims, provided significant insights into how contemporary advertisements impact the perception and image of women. The reactions of potential audiences to the advertisement, which were collected and analyzed, clearly indicate that despite advances in gender equality, stereotypical and objectifying portrayals of women still persist in advertisements.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy dyplomowej było zbadanie percepcji i reakcji potencjalnych odbiorców na reklamę marki Skims, analizując, w jaki sposób współczesne przedstawienie kobiet w kontekście długiej historii wykorzystywania ich wizerunków w reklamach wpływa na odbiór tej kampanii. Chcąc odpowiedzieć na pytanie badawcze wykorzystałam kwestionariusz ankiety, w którym wzięło udział 109 kobiet. Badanie przeprowadzone w kontekście kampanii reklamowej "Ultimate Nipple Bra" marki Skims dostarczyło istotnego wglądu w sposób, w jaki współczesne reklamy wpływają na percepcję i wizerunek kobiet. Reakcje potencjalnych odbiorców na reklamę, które zostały zebrane i przeanalizowane, wyraźnie wskazują, że mimo postępów w równości płciowej, stereotypowe i uprzedmiotawiające przedstawienia kobiet wciąż znajdują miejsce w reklamach.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowina Konopka, Maria - USOS191963 pl
dc.contributor.authorDrabik, Barbara - USOS248526 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.reviewerNowina Konopka, Maria - USOS191963 pl
dc.date.accessioned2024-07-10T23:09:06Z
dc.date.available2024-07-10T23:09:06Z
dc.date.submitted2024-07-10pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-165713-248526pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375555
dc.languagepolpl
dc.subject.enimage of women, gender stereotypes, history of advertising, advertising analysispl
dc.subject.plwizerunek kobiet, stereotypy płciowe, historia reklamy, analiza reklamypl
dc.titleRola i wizerunek kobiet w reklamie na przykładzie marki Skimspl
dc.title.alternativeThe role and image of women in advertising on the example of the Skims brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis was to examine the perceptions and reactions of potential audiences to the Skims brand advertisement, analyzing how contemporary portrayals of women, in the context of the long history of their use in advertising, affect the reception of this campaign. To answer the research question, I used a survey research, in which 109 women participated. The study, conducted in the context of the "Ultimate Nipple Bra" advertising campaign by Skims, provided significant insights into how contemporary advertisements impact the perception and image of women. The reactions of potential audiences to the advertisement, which were collected and analyzed, clearly indicate that despite advances in gender equality, stereotypical and objectifying portrayals of women still persist in advertisements.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy dyplomowej było zbadanie percepcji i reakcji potencjalnych odbiorców na reklamę marki Skims, analizując, w jaki sposób współczesne przedstawienie kobiet w kontekście długiej historii wykorzystywania ich wizerunków w reklamach wpływa na odbiór tej kampanii. Chcąc odpowiedzieć na pytanie badawcze wykorzystałam kwestionariusz ankiety, w którym wzięło udział 109 kobiet. Badanie przeprowadzone w kontekście kampanii reklamowej "Ultimate Nipple Bra" marki Skims dostarczyło istotnego wglądu w sposób, w jaki współczesne reklamy wpływają na percepcję i wizerunek kobiet. Reakcje potencjalnych odbiorców na reklamę, które zostały zebrane i przeanalizowane, wyraźnie wskazują, że mimo postępów w równości płciowej, stereotypowe i uprzedmiotawiające przedstawienia kobiet wciąż znajdują miejsce w reklamach.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowina Konopka, Maria - USOS191963
dc.contributor.authorpl
Drabik, Barbara - USOS248526
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.reviewerpl
Nowina Konopka, Maria - USOS191963
dc.date.accessioned
2024-07-10T23:09:06Z
dc.date.available
2024-07-10T23:09:06Z
dc.date.submittedpl
2024-07-10
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-165713-248526
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375555
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
image of women, gender stereotypes, history of advertising, advertising analysis
dc.subject.plpl
wizerunek kobiet, stereotypy płciowe, historia reklamy, analiza reklamy
dc.titlepl
Rola i wizerunek kobiet w reklamie na przykładzie marki Skims
dc.title.alternativepl
The role and image of women in advertising on the example of the Skims brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Düsseldorf
5
Nottingham
5
Krakow
3
Szczecin
3
Bathgate
1
Bielany Wrocławskie
1
Council Bluffs
1
Lublin
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available
Collections