Uwarunkowania realizacji kampanii reklamowej w szkolnictwie wyższym

master
dc.abstract.enIn today's conditions of higher education, it is increasingly important to look after new ways to increase the efficiency of work that meets the requirements of the market economy. Outsourcing was created primarily as a tool to reduce costs and dispose of burdensome processes so that the organization could focus on key activities. This is particularly helpful in marketing processes, where changes take place quite quickly, and the cost of keeping abreast of the times is high for the organization. The purpose of this work was to acquire extensive knowledge about the conditions of outsourcing a promotional campaign in higher education. The work discusses the advertising campaign in decision-making processes and its forms, as well as its impact on consumers. The description of the specificity of the decision making process and its characteristics has been undertaken. Issues such as: financing and the structure of the university demand for higher education services and promotional activities of higher education institutions were also discussed. To fulfill the survey the questionnaire interview method has been used, which included questions about the organization of promotional activities at the university, responsible for the decision-making process, objectives, resources and forms that the promotion takes, as well as barriers related to marketing outsourcing.The survey showed that the biggest barrier to marketing outsourcing - the lack of consent from superiors. The argument of the superiors is the high cost of marketing outsourcing. The purpose of promotional campaigns is recruitment; this behavior is related to the specific form of financing higher education. The most popular medium is the Internet – a relatively low cost and easier to reach the recipients. In the decision-making process, has been perceived a strong centralization of power.pl
dc.abstract.plW dzisiejszych warunkach działalności szkolnictwa wyższego coraz bardziej istotnym jest dbanie o nowe sposoby na zwiększenie efektywności pracy spełniającej wymogi gospodarki rynkowej. Outsourcing powstał przede wszystkim jako narzędzie do obniżenia kosztów oraz zbycia obciążających procesów, aby organizacja mogła się skupić na działaniach kluczowych. Szczególnie jest to pomocne przy procesach marketingowym, gdzie zmiany odbywają się dosyć szybko, a koszt bycia progresywnym przedsiębiorstwem jest wysoki.Celem niniejszej pracy była eksploracja uwarunkowań outsourcowania kampanii promocyjnej w szkolnictwie wyższym. W pracy została omówiona kampania reklamowa w procesach decyzyjnych firmy oraz jej formy, a także jej wpływ na konsumentów. Poruszono także takie zagadnienia jak: finansowanie oraz struktura uczelni wyższej, popyt na usługi szkolnictwa wyższego oraz działalność promocyjna szkół wyższych. Do przeprowadzenia badania posłużono się metodą wywiadów kwestionariuszowych, gdzie zawarte były pytania dotyczące organizacji działań promocyjnych na uczelni, odpowiedzialnych za proces decyzyjny, celów, zasobów oraz form jakich przybiera promocja, a także barier związanych z outsourcingiem marketingu.Badanie wykazało, że największą barierą przed nawiązaniem współpracy – jest brak zgody przełożonych. Argumentem przełożonych jest wysoki koszt usług outsourcingowo marketingowych. Cel kampanii promocyjnych jest skierowany na rekrutację, związane to jest ze specyfiką finansowania szkolnictwa. Najczęściej wybieranym medium jest Internet, przez jego relatywnie niski koszt oraz łatwość dotarcia do odbiorców. W procesie decyzyjnym wyraźna jest mocna centralizacja władzy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNessel, Karolinapl
dc.contributor.authorKujdycz, Krystynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerNessel, Karolinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:54:31Z
dc.date.available2020-07-27T22:54:31Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131321-249665pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234112
dc.languagepolpl
dc.subject.enOUTSOURCING - PROMOTIONAL CAMPAIGN - HIGHER EDUCATION - MARKETING POTENTIAL MANAGEMENT - MARKETINGpl
dc.subject.plOUTSOURCING - KAMPANIA PROMOCYJNA - SZKOLNICTWO WYŻSZE - ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM MARKETINGOWYM - MARKETINGpl
dc.titleUwarunkowania realizacji kampanii reklamowej w szkolnictwie wyższympl
dc.title.alternativeConditions for outsourcing a promotional campaign in higher educationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In today's conditions of higher education, it is increasingly important to look after new ways to increase the efficiency of work that meets the requirements of the market economy. Outsourcing was created primarily as a tool to reduce costs and dispose of burdensome processes so that the organization could focus on key activities. This is particularly helpful in marketing processes, where changes take place quite quickly, and the cost of keeping abreast of the times is high for the organization. The purpose of this work was to acquire extensive knowledge about the conditions of outsourcing a promotional campaign in higher education. The work discusses the advertising campaign in decision-making processes and its forms, as well as its impact on consumers. The description of the specificity of the decision making process and its characteristics has been undertaken. Issues such as: financing and the structure of the university demand for higher education services and promotional activities of higher education institutions were also discussed. To fulfill the survey the questionnaire interview method has been used, which included questions about the organization of promotional activities at the university, responsible for the decision-making process, objectives, resources and forms that the promotion takes, as well as barriers related to marketing outsourcing.The survey showed that the biggest barrier to marketing outsourcing - the lack of consent from superiors. The argument of the superiors is the high cost of marketing outsourcing. The purpose of promotional campaigns is recruitment; this behavior is related to the specific form of financing higher education. The most popular medium is the Internet – a relatively low cost and easier to reach the recipients. In the decision-making process, has been perceived a strong centralization of power.
dc.abstract.plpl
W dzisiejszych warunkach działalności szkolnictwa wyższego coraz bardziej istotnym jest dbanie o nowe sposoby na zwiększenie efektywności pracy spełniającej wymogi gospodarki rynkowej. Outsourcing powstał przede wszystkim jako narzędzie do obniżenia kosztów oraz zbycia obciążających procesów, aby organizacja mogła się skupić na działaniach kluczowych. Szczególnie jest to pomocne przy procesach marketingowym, gdzie zmiany odbywają się dosyć szybko, a koszt bycia progresywnym przedsiębiorstwem jest wysoki.Celem niniejszej pracy była eksploracja uwarunkowań outsourcowania kampanii promocyjnej w szkolnictwie wyższym. W pracy została omówiona kampania reklamowa w procesach decyzyjnych firmy oraz jej formy, a także jej wpływ na konsumentów. Poruszono także takie zagadnienia jak: finansowanie oraz struktura uczelni wyższej, popyt na usługi szkolnictwa wyższego oraz działalność promocyjna szkół wyższych. Do przeprowadzenia badania posłużono się metodą wywiadów kwestionariuszowych, gdzie zawarte były pytania dotyczące organizacji działań promocyjnych na uczelni, odpowiedzialnych za proces decyzyjny, celów, zasobów oraz form jakich przybiera promocja, a także barier związanych z outsourcingiem marketingu.Badanie wykazało, że największą barierą przed nawiązaniem współpracy – jest brak zgody przełożonych. Argumentem przełożonych jest wysoki koszt usług outsourcingowo marketingowych. Cel kampanii promocyjnych jest skierowany na rekrutację, związane to jest ze specyfiką finansowania szkolnictwa. Najczęściej wybieranym medium jest Internet, przez jego relatywnie niski koszt oraz łatwość dotarcia do odbiorców. W procesie decyzyjnym wyraźna jest mocna centralizacja władzy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.authorpl
Kujdycz, Krystyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Nessel, Karolina
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:54:31Z
dc.date.available
2020-07-27T22:54:31Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131321-249665
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234112
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
OUTSOURCING - PROMOTIONAL CAMPAIGN - HIGHER EDUCATION - MARKETING POTENTIAL MANAGEMENT - MARKETING
dc.subject.plpl
OUTSOURCING - KAMPANIA PROMOCYJNA - SZKOLNICTWO WYŻSZE - ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM MARKETINGOWYM - MARKETING
dc.titlepl
Uwarunkowania realizacji kampanii reklamowej w szkolnictwie wyższym
dc.title.alternativepl
Conditions for outsourcing a promotional campaign in higher education
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
29
Views per month
Views per city
Wroclaw
4
Krakow
3
Poznan
3
Bydgoszcz
2
Chmielów
1
Dublin
1
Gdansk
1
Grudziądz
1
Jarosław
1
Kalisz
1

No access

No Thumbnail Available