„SMART CITY” jako organizacja uczaca się na przykładzie Krakowa i Gdańska

master
dc.abstract.enThis Master's thesis focuses on the analysis of the Smart City concept as a learning organisation, using the example of two Polish cities, Krakow and Gdansk. In an era of increasing urbanisation and the complexity of urban challenges, Smart Cities are using technology and innovation to improve the quality of life of residents and sustainability. In this context, the ability of cities to learn and adapt is crucial.The paper begins with a theoretical discussion of the Smart City concept and the learning organisation. Then, based on a case study of Krakow and Gdansk, specific Smart City initiatives are examined and assessed in terms of their capacity to learn and adapt.The comparison between the two cities provides an understanding of how the theory of the learning organisation can be applied to urban practice and how different contexts affect learning processes. The results suggest that both Krakow and Gdansk exhibit characteristics of learning organisations, but also face specific challenges.The paper contributes to the literature on Smart City and learning organisations by providing empirical evidence from the Polish context. It also has implications for practice, suggesting how cities can better exploit their potentials as learning organisations to more effectively achieve Smart City goals.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska skupia się na analizie koncepcji Smart City jako organizacji uczącej się, na przykładzie dwóch polskich miast: Krakowa i Gdańska. W dobie rosnącej urbanizacji i złożoności wyzwań miejskich, inteligentne miasta (Smart Cities) wykorzystują technologię i innowacje do poprawy jakości życia mieszkańców i zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście, zdolność miast do uczenia się i adaptacji jest kluczowa.Praca rozpoczyna się od teoretycznego omówienia koncepcji Smart City i organizacji uczącej się. Następnie, na podstawie analizy przypadków Krakowa i Gdańska, badane są konkretne inicjatywy Smart City i oceniane pod kątem ich zdolności do uczenia się i adaptacji.Porównanie tych dwóch miast pozwala na zrozumienie, jak teoria organizacji uczącej się może być zastosowana w praktyce miejskiej i jak różne konteksty wpływają na procesy uczenia się. Wyniki sugerują, że zarówno Kraków, jak i Gdańsk wykazują cechy organizacji uczących się, ale również napotykają na specyficzne wyzwania.Praca przyczynia się do literatury na temat Smart City i organizacji uczących się, dostarczając empirycznych dowodów z polskiego kontekstu. Ma również implikacje dla praktyki, sugerując, jak miasta mogą lepiej wykorzystać swoje potencjały jako organizacje uczące się, aby skuteczniej realizować cele Smart City.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMakieła, Zbigniew - USOS220977 pl
dc.contributor.authorBerżał, Natalia - USOS326253 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniew - USOS220977 pl
dc.contributor.reviewerBaran, Michał - 127217 pl
dc.date.accessioned2024-12-05T00:10:46Z
dc.date.available2024-12-05T00:10:46Z
dc.date.submitted2024-12-04pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-173654-326253pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/491767
dc.languagepolpl
dc.subject.enSmart City, learning organisations, urban learning, process learningpl
dc.subject.plSmart City, organizacje uczące się, uczenie się miast, procesowe uczenie siępl
dc.title„SMART CITY” jako organizacja uczaca się na przykładzie Krakowa i Gdańskapl
dc.title.alternative"SMART CITY" as a learning organisation on the example of Kraków and Gdańskpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This Master's thesis focuses on the analysis of the Smart City concept as a learning organisation, using the example of two Polish cities, Krakow and Gdansk. In an era of increasing urbanisation and the complexity of urban challenges, Smart Cities are using technology and innovation to improve the quality of life of residents and sustainability. In this context, the ability of cities to learn and adapt is crucial.The paper begins with a theoretical discussion of the Smart City concept and the learning organisation. Then, based on a case study of Krakow and Gdansk, specific Smart City initiatives are examined and assessed in terms of their capacity to learn and adapt.The comparison between the two cities provides an understanding of how the theory of the learning organisation can be applied to urban practice and how different contexts affect learning processes. The results suggest that both Krakow and Gdansk exhibit characteristics of learning organisations, but also face specific challenges.The paper contributes to the literature on Smart City and learning organisations by providing empirical evidence from the Polish context. It also has implications for practice, suggesting how cities can better exploit their potentials as learning organisations to more effectively achieve Smart City goals.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska skupia się na analizie koncepcji Smart City jako organizacji uczącej się, na przykładzie dwóch polskich miast: Krakowa i Gdańska. W dobie rosnącej urbanizacji i złożoności wyzwań miejskich, inteligentne miasta (Smart Cities) wykorzystują technologię i innowacje do poprawy jakości życia mieszkańców i zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście, zdolność miast do uczenia się i adaptacji jest kluczowa.Praca rozpoczyna się od teoretycznego omówienia koncepcji Smart City i organizacji uczącej się. Następnie, na podstawie analizy przypadków Krakowa i Gdańska, badane są konkretne inicjatywy Smart City i oceniane pod kątem ich zdolności do uczenia się i adaptacji.Porównanie tych dwóch miast pozwala na zrozumienie, jak teoria organizacji uczącej się może być zastosowana w praktyce miejskiej i jak różne konteksty wpływają na procesy uczenia się. Wyniki sugerują, że zarówno Kraków, jak i Gdańsk wykazują cechy organizacji uczących się, ale również napotykają na specyficzne wyzwania.Praca przyczynia się do literatury na temat Smart City i organizacji uczących się, dostarczając empirycznych dowodów z polskiego kontekstu. Ma również implikacje dla praktyki, sugerując, jak miasta mogą lepiej wykorzystać swoje potencjały jako organizacje uczące się, aby skuteczniej realizować cele Smart City.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Makieła, Zbigniew - USOS220977
dc.contributor.authorpl
Berżał, Natalia - USOS326253
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew - USOS220977
dc.contributor.reviewerpl
Baran, Michał - 127217
dc.date.accessioned
2024-12-05T00:10:46Z
dc.date.available
2024-12-05T00:10:46Z
dc.date.submittedpl
2024-12-04
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-173654-326253
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/491767
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Smart City, learning organisations, urban learning, process learning
dc.subject.plpl
Smart City, organizacje uczące się, uczenie się miast, procesowe uczenie się
dc.titlepl
„SMART CITY” jako organizacja uczaca się na przykładzie Krakowa i Gdańska
dc.title.alternativepl
"SMART CITY" as a learning organisation on the example of Kraków and Gdańsk
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Myślibórz
3
Wroclaw
3
Michałowice
2
Zabrze
2
Łuków
2
Adana
1
Gdansk
1
Jasło
1
Katowice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections