Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wieloosobowa gra internetowa oparta na grze planszowej „Kolejka”
Multiplayer online game based on the board game "Kolejka"
Gra, Wieloosobowa gra internetowa, Gra planszowa, Kolejka, Popularność gier planszowych, Cyfryzacja gier planszowych, Polska Republika Ludowa (PRL), Projektowanie interfejsu użytkownika, Analiza wymagań, Gry planszowe a prawa autorskie, Tworzenie gier internetowych.
Game, Multiplayer online game, Board game, Kolejka (Polish board game), Popularity of board games, Digitization of board games, People's Republic of Poland (PRL), User interface design, Requirements analysis, Board games and copyright, Game development.
Praca licencjacka ma na celu stworzenie wieloosobowej gry internetowej opartej na popularnej grze planszowej „Kolejka”. Autor pracy podkreśla znaczący wzrost popularności gier planszowych w ostatnich latach oraz przenoszenie wielu z nich do wirtualnego świata. Zjawisko to wynika głównie z rozwoju technologicznego oraz globalnej pandemii, która spowodowała wzrost zainteresowania alternatywnymi formami rozrywki w domu.Gra „Kolejka” pozwala graczom wcielić się w postacie zwykłych ludzi żyjących w czasach Polski Ludowej (PRL). Ich zadaniem jest rywalizowanie o potrzebne im towary. Gra ta stanowi nie tylko formę rozrywki, ale także umożliwia poznanie historii Polski w latach 1944–1989 oraz zrozumienie mechanizmów funkcjonowania ówczesnego państwa i społeczeństwa.Głównym celem pracy jest stworzenie gry internetowej opartej na wspomnianej planszówce. Umożliwi to grę w dowolnym miejscu i czasie oraz ułatwi organizacje rozgrywek w większych grupach, co jest szczególnie ważne w kontekście minionej pandemii. Drugim celem pracy jest przedstawienie procesu cyfryzacji gry planszowej poprzez projektowanie i implementację mechaniki gry, analizę wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych oraz tworzenie interfejsu użytkownika.Krąg odbiorców produktów pracy licencjackiej jest szeroki i zróżnicowany. Przede wszystkim są to osoby, które lubią gry planszowe i chcą rozwijać to zainteresowanie w wirtualnym świecie. Jest również adresowany do uczniów i innych osób, które chciałyby lepiej poznać funkcjonowanie społeczeństwa w czasach PRL-u. Ostatnią grupą odbiorców są studenci kierunków technicznych i programiści, którzy chcą poznać proces tworzenia gier internetowych i projektowania interfejsu użytkownika.Praca licencjacka składa się z czterech rozdziałów. Autor omawia tematykę gier planszowych, analizują wymagania serwisu internetowego, przedstawiają środki techniczne zastosowane przy tworzeniu serwisu oraz podsumowują wyniki i wnioski. Praca licencjacka stanowi cenne źródło informacji dla osób zainteresowanych grami planszowymi, procesem cyfryzacji gier planszowych oraz tworzeniem gier internetowych.
The bachelor's thesis aims to create a multiplayer online game based on the popular board game "Kolejka" (The Queue). The author emphasizes the significant increase in the popularity of board games in recent years and their transition to the virtual world. This phenomenon is mainly due to technological advancements and the global pandemic, which has led to increased interest in alternative forms of home entertainment. The game "Kolejka" allows players to embody the roles of ordinary people living during the times of the Polish People's Republic (PRL). Their task is to compete for the necessary goods. The game not only serves as a form of entertainment but also enables players to learn about the history of Poland from 1944 to 1989 and understand the mechanisms of the functioning of the state and society at that time. The main objective of the thesis is to create an internet game based on the aforementioned board game. This will allow gameplay anywhere and anytime, as well as facilitate the organization of matches in larger groups, which is especially important in the context of the past pandemic. The second objective of the thesis is to present the process of digitizing the board game through game mechanics design and implementation, analysis of functional and non-functional requirements, and user interface creation. The target audience for the thesis is broad and diverse. Primarily, it includes people who enjoy board games and wish to develop this interest in the virtual world. It is also aimed at students and other individuals who would like to better understand the functioning of society during the PRL era. Lastly, it is targeted towards technical students and programmers who want to learn about the process of creating online games and designing user interfaces. The bachelor's thesis consists of four chapters. The author discusses the topic of board games, analyzes the requirements of the internet service, presents the technical means used in its creation, and summarizes the results and conclusions. The thesis serves as a valuable source of information for individuals interested in board games, the digitization process of board games, and the creation of online games.
dc.abstract.en | The bachelor's thesis aims to create a multiplayer online game based on the popular board game "Kolejka" (The Queue). The author emphasizes the significant increase in the popularity of board games in recent years and their transition to the virtual world. This phenomenon is mainly due to technological advancements and the global pandemic, which has led to increased interest in alternative forms of home entertainment. The game "Kolejka" allows players to embody the roles of ordinary people living during the times of the Polish People's Republic (PRL). Their task is to compete for the necessary goods. The game not only serves as a form of entertainment but also enables players to learn about the history of Poland from 1944 to 1989 and understand the mechanisms of the functioning of the state and society at that time. The main objective of the thesis is to create an internet game based on the aforementioned board game. This will allow gameplay anywhere and anytime, as well as facilitate the organization of matches in larger groups, which is especially important in the context of the past pandemic. The second objective of the thesis is to present the process of digitizing the board game through game mechanics design and implementation, analysis of functional and non-functional requirements, and user interface creation. The target audience for the thesis is broad and diverse. Primarily, it includes people who enjoy board games and wish to develop this interest in the virtual world. It is also aimed at students and other individuals who would like to better understand the functioning of society during the PRL era. Lastly, it is targeted towards technical students and programmers who want to learn about the process of creating online games and designing user interfaces. The bachelor's thesis consists of four chapters. The author discusses the topic of board games, analyzes the requirements of the internet service, presents the technical means used in its creation, and summarizes the results and conclusions. The thesis serves as a valuable source of information for individuals interested in board games, the digitization process of board games, and the creation of online games. | pl |
dc.abstract.pl | Praca licencjacka ma na celu stworzenie wieloosobowej gry internetowej opartej na popularnej grze planszowej „Kolejka”. Autor pracy podkreśla znaczący wzrost popularności gier planszowych w ostatnich latach oraz przenoszenie wielu z nich do wirtualnego świata. Zjawisko to wynika głównie z rozwoju technologicznego oraz globalnej pandemii, która spowodowała wzrost zainteresowania alternatywnymi formami rozrywki w domu.Gra „Kolejka” pozwala graczom wcielić się w postacie zwykłych ludzi żyjących w czasach Polski Ludowej (PRL). Ich zadaniem jest rywalizowanie o potrzebne im towary. Gra ta stanowi nie tylko formę rozrywki, ale także umożliwia poznanie historii Polski w latach 1944–1989 oraz zrozumienie mechanizmów funkcjonowania ówczesnego państwa i społeczeństwa.Głównym celem pracy jest stworzenie gry internetowej opartej na wspomnianej planszówce. Umożliwi to grę w dowolnym miejscu i czasie oraz ułatwi organizacje rozgrywek w większych grupach, co jest szczególnie ważne w kontekście minionej pandemii. Drugim celem pracy jest przedstawienie procesu cyfryzacji gry planszowej poprzez projektowanie i implementację mechaniki gry, analizę wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych oraz tworzenie interfejsu użytkownika.Krąg odbiorców produktów pracy licencjackiej jest szeroki i zróżnicowany. Przede wszystkim są to osoby, które lubią gry planszowe i chcą rozwijać to zainteresowanie w wirtualnym świecie. Jest również adresowany do uczniów i innych osób, które chciałyby lepiej poznać funkcjonowanie społeczeństwa w czasach PRL-u. Ostatnią grupą odbiorców są studenci kierunków technicznych i programiści, którzy chcą poznać proces tworzenia gier internetowych i projektowania interfejsu użytkownika.Praca licencjacka składa się z czterech rozdziałów. Autor omawia tematykę gier planszowych, analizują wymagania serwisu internetowego, przedstawiają środki techniczne zastosowane przy tworzeniu serwisu oraz podsumowują wyniki i wnioski. Praca licencjacka stanowi cenne źródło informacji dla osób zainteresowanych grami planszowymi, procesem cyfryzacji gier planszowych oraz tworzeniem gier internetowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Jurek, Janusz - 128557 | pl |
dc.contributor.author | Kobylarz, Kamil | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jurek, Janusz - 128557 | pl |
dc.contributor.reviewer | Flasiński, Mariusz - 127926 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-06-30T21:32:59Z | |
dc.date.available | 2023-06-30T21:32:59Z | |
dc.date.submitted | 2023-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | elektroniczne przetwarzanie informacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165950-293373 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313346 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Game, Multiplayer online game, Board game, Kolejka (Polish board game), Popularity of board games, Digitization of board games, People's Republic of Poland (PRL), User interface design, Requirements analysis, Board games and copyright, Game development. | pl |
dc.subject.pl | Gra, Wieloosobowa gra internetowa, Gra planszowa, Kolejka, Popularność gier planszowych, Cyfryzacja gier planszowych, Polska Republika Ludowa (PRL), Projektowanie interfejsu użytkownika, Analiza wymagań, Gry planszowe a prawa autorskie, Tworzenie gier internetowych. | pl |
dc.title | Wieloosobowa gra internetowa oparta na grze planszowej „Kolejka” | pl |
dc.title.alternative | Multiplayer online game based on the board game "Kolejka" | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |