Strategiczna karta wyników jako narzędzie podnoszenia efektywności w firmie Techglass Sp. z o.o.

master
dc.abstract.enThe principal motive for writing this Master’s thesis was the will to apply the balanced scorecard in practice. The thesis covers the assumptions of the balanced scorecard prepared for Techglass sp. z.o.o. that is the glass plant engineering company providing services for the glass industry. Prior to formulating this assumptions, the author has critically reviewed Polish and foreign literature on this matter and has conducted empirical research in Techglass company. The meticulous analysis of the company’s internal documents and the description of internal processes enabled the author to conduct SWOT analysis for Techglass. Then, on the grounds of the four perspectives – financial, customer, internal business processes, learning and growth - the author differentiated the goals and indicators for measuring them, simultaneously with conclusions and examples of specific acts leading to the realization of these goals. As a consequence, the thesis establishes the individualized assumptions of the balanced scorecard adjusted to the needs and situation of Techglass sp. z o.o.. The assumptions mirror the specificity of Polish market and glass industry. As a result, the thesis has innovative character.pl
dc.abstract.plMotywem dla napisania niniejszej pracy magisterskiej było dążenie do praktycznej aplikacji Strategicznej Karty Wyników w konkretnym przedsiębiorstwie. Praca obejmuje założenia do Strategicznej Karty Wyników opracowane dla firmy Techglass sp. z o.o., która jest dostawcą produktów i usług dla przemysłu szklarskiego. Sformułowanie owych założeń poprzedzone zostało krytyczną analizą polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu oraz badaniami empirycznymi prowadzonymi w odniesieniu do tego przedsiębiorstwa. Po przeanalizowaniu dokumentów wewnętrznych firmy Techglass oraz szczegółowym opisie procesów wewnętrznych, które w niej występują, autor dokonał analizy SWOT przedsiębiorstwa. Następnie, w oparciu o wyróżnione w ramach Strategicznej Karty Wyników cztery perspektywy: finansową, klienta, procesów wewnętrznych oraz rozwoju, wskazane zostały cele oraz wskaźniki ich pomiaru wraz z wnioskami i konkretnymi działaniami prowadzącymi do realizacji tych celów. W rezultacie praca obejmuje zindywidualizowane założenia do Strategicznej Karty Wyników dostosowane do potrzeb i sytuacji firmy Techglass sp. z o.o.. Jednocześnie uwzględnia ona polskie realia oraz specyfikę rynku szklarskiego. Wszystko to nadaje pracy nowatorski charakter.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.authorNieprzecki, Filippl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWawak, Tadeusz - 132557 pl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T00:21:10Z
dc.date.available2020-07-27T00:21:10Z
dc.date.submitted2016-09-26pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakościpl
dc.identifier.apddiploma-107593-199462pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213858
dc.languagepolpl
dc.subject.enbalanced scorecard – glass industry – Techglass sp. z o.o.pl
dc.subject.plprzemysł szklarski – strategiczna karta wyników – Techglass sp. z o.o.pl
dc.titleStrategiczna karta wyników jako narzędzie podnoszenia efektywności w firmie Techglass Sp. z o.o.pl
dc.title.alternativeThe balanced scorecard as an instrument that improves effectiveness in Techglass sp. z o.o..pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The principal motive for writing this Master’s thesis was the will to apply the balanced scorecard in practice. The thesis covers the assumptions of the balanced scorecard prepared for Techglass sp. z.o.o. that is the glass plant engineering company providing services for the glass industry. Prior to formulating this assumptions, the author has critically reviewed Polish and foreign literature on this matter and has conducted empirical research in Techglass company. The meticulous analysis of the company’s internal documents and the description of internal processes enabled the author to conduct SWOT analysis for Techglass. Then, on the grounds of the four perspectives – financial, customer, internal business processes, learning and growth - the author differentiated the goals and indicators for measuring them, simultaneously with conclusions and examples of specific acts leading to the realization of these goals. As a consequence, the thesis establishes the individualized assumptions of the balanced scorecard adjusted to the needs and situation of Techglass sp. z o.o.. The assumptions mirror the specificity of Polish market and glass industry. As a result, the thesis has innovative character.
dc.abstract.plpl
Motywem dla napisania niniejszej pracy magisterskiej było dążenie do praktycznej aplikacji Strategicznej Karty Wyników w konkretnym przedsiębiorstwie. Praca obejmuje założenia do Strategicznej Karty Wyników opracowane dla firmy Techglass sp. z o.o., która jest dostawcą produktów i usług dla przemysłu szklarskiego. Sformułowanie owych założeń poprzedzone zostało krytyczną analizą polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu oraz badaniami empirycznymi prowadzonymi w odniesieniu do tego przedsiębiorstwa. Po przeanalizowaniu dokumentów wewnętrznych firmy Techglass oraz szczegółowym opisie procesów wewnętrznych, które w niej występują, autor dokonał analizy SWOT przedsiębiorstwa. Następnie, w oparciu o wyróżnione w ramach Strategicznej Karty Wyników cztery perspektywy: finansową, klienta, procesów wewnętrznych oraz rozwoju, wskazane zostały cele oraz wskaźniki ich pomiaru wraz z wnioskami i konkretnymi działaniami prowadzącymi do realizacji tych celów. W rezultacie praca obejmuje zindywidualizowane założenia do Strategicznej Karty Wyników dostosowane do potrzeb i sytuacji firmy Techglass sp. z o.o.. Jednocześnie uwzględnia ona polskie realia oraz specyfikę rynku szklarskiego. Wszystko to nadaje pracy nowatorski charakter.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.authorpl
Nieprzecki, Filip
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wawak, Tadeusz - 132557
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.date.accessioned
2020-07-27T00:21:10Z
dc.date.available
2020-07-27T00:21:10Z
dc.date.submittedpl
2016-09-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości
dc.identifier.apdpl
diploma-107593-199462
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213858
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
balanced scorecard – glass industry – Techglass sp. z o.o.
dc.subject.plpl
przemysł szklarski – strategiczna karta wyników – Techglass sp. z o.o.
dc.titlepl
Strategiczna karta wyników jako narzędzie podnoszenia efektywności w firmie Techglass Sp. z o.o.
dc.title.alternativepl
The balanced scorecard as an instrument that improves effectiveness in Techglass sp. z o.o..
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Krakow
3
Wieliczka
3
Wroclaw
3
Jarosław
2
Ashburn
1
Chambéry
1
Chorzów
1
Dobrzykowice
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available