Influencer marketing w oddziaływaniu na wizerunek marki na przykładzie Semilac i NeoNail

master
dc.abstract.enThis paper addresses the impact of influencer marketing on the perception of the image of Semilac and NeoNail brands. The research problem is whether Internet opinion leaders influence a positive perception of the image of the analyzed brands and whether they influence consumer decisions related to them. The aim of the research is to get to know the opinions of users who use Semilac and NeoNail cosmetics and to draw conclusions from the analysis of marketing activities in order to confirm or deny the hypothesis put forward by the author. The work consists of four chapters. The first and second chapter deals with theoretical issues related to the subject of the work, while the third chapter includes the presentation of research results (questionnaires and case study). The last part presents a proposal to improve the activities of influencer marketing, as well as showing the benefits of using this form of promotion.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca porusza kwestię wpływu influencer marketingu na postrzeganie wizerunku marek Semilac i NeoNail. Problemem badawczym jest pytanie, czy internetowi liderzy opinii wpływają na pozytywne postrzeganie wizerunku analizowanych marek oraz czy oddziałują na decyzje konsumenckie z nimi związane. Celem badań jest poznanie opinii użytkowniczek, korzystających kosmetyków Semilac i NeoNail oraz wyciągnięcie wniosków z analizy działań marketingowych, w celu potwierdzenia lub zaprzeczenia postawionej przez autorkę pracy hipotezie. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym i drugim poruszono kwestie teoretyczne, związane z tematem pracy, natomiast rozdział trzeci zawiera prezentację wyników badań (ankiety oraz studium przypadku). W ostatniej części przedstawiono propozycję doskonalenia działań influencer marketingowych, jak również pokazano korzyści, płynące z zastosowania tej formy promocji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPanasiuk, Aleksanderpl
dc.contributor.authorJeleń, Angelikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPanasiuk, Aleksanderpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:54:58Z
dc.date.available2020-07-27T22:54:58Z
dc.date.submitted2019-06-26pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131336-177775pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234119
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand – brand image – blogosphere – image – influencer – influencer marketing – NeoNail – Semilac - social mediapl
dc.subject.plblogosfera – influencer – influencer marketing – marka – media społecznościowe – NeoNail – Semilac – wizerunek – wizerunek markipl
dc.titleInfluencer marketing w oddziaływaniu na wizerunek marki na przykładzie Semilac i NeoNailpl
dc.title.alternativeThe impact of influencer marketing on the perception of the image of Semilac and NeoNail brandspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper addresses the impact of influencer marketing on the perception of the image of Semilac and NeoNail brands. The research problem is whether Internet opinion leaders influence a positive perception of the image of the analyzed brands and whether they influence consumer decisions related to them. The aim of the research is to get to know the opinions of users who use Semilac and NeoNail cosmetics and to draw conclusions from the analysis of marketing activities in order to confirm or deny the hypothesis put forward by the author. The work consists of four chapters. The first and second chapter deals with theoretical issues related to the subject of the work, while the third chapter includes the presentation of research results (questionnaires and case study). The last part presents a proposal to improve the activities of influencer marketing, as well as showing the benefits of using this form of promotion.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca porusza kwestię wpływu influencer marketingu na postrzeganie wizerunku marek Semilac i NeoNail. Problemem badawczym jest pytanie, czy internetowi liderzy opinii wpływają na pozytywne postrzeganie wizerunku analizowanych marek oraz czy oddziałują na decyzje konsumenckie z nimi związane. Celem badań jest poznanie opinii użytkowniczek, korzystających kosmetyków Semilac i NeoNail oraz wyciągnięcie wniosków z analizy działań marketingowych, w celu potwierdzenia lub zaprzeczenia postawionej przez autorkę pracy hipotezie. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym i drugim poruszono kwestie teoretyczne, związane z tematem pracy, natomiast rozdział trzeci zawiera prezentację wyników badań (ankiety oraz studium przypadku). W ostatniej części przedstawiono propozycję doskonalenia działań influencer marketingowych, jak również pokazano korzyści, płynące z zastosowania tej formy promocji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Panasiuk, Aleksander
dc.contributor.authorpl
Jeleń, Angelika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Panasiuk, Aleksander
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:54:58Z
dc.date.available
2020-07-27T22:54:58Z
dc.date.submittedpl
2019-06-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131336-177775
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234119
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand – brand image – blogosphere – image – influencer – influencer marketing – NeoNail – Semilac - social media
dc.subject.plpl
blogosfera – influencer – influencer marketing – marka – media społecznościowe – NeoNail – Semilac – wizerunek – wizerunek marki
dc.titlepl
Influencer marketing w oddziaływaniu na wizerunek marki na przykładzie Semilac i NeoNail
dc.title.alternativepl
The impact of influencer marketing on the perception of the image of Semilac and NeoNail brands
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
166
Views per month
Views per city
Krakow
39
Warsaw
24
Poznan
21
Wroclaw
6
Emmerich
3
Gdansk
3
Lacko
3
Olsztyn
3
Opole
3
Rzeszów
3

No access

No Thumbnail Available