Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza finansowa w przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw (na przykładzie Alma Market S.A.)
Financial analysis in predicting the bankruptcy of enterprises (on the example of Alma Market S.A.)
Alma Market – analiza ekonomiczna – analiza finansowa – bankructwo przedsiębiorstwa – upadłość przedsiębiorcy
Alma Market – bankruptcy of the company – economic analysis – financial analysis – insolvency of enterprise
Prezentowana praca magisterska podejmuje tematykę upadłości i bankructwa przedsiębiorstw. Jej celem jest odpowiedź na pytanie: jakie czynniki przyczyniły się do bankructwa spółki Alma Market na przestrzeni lat 2014-2016. Do jego realizacji wybrano formę studium przypadku, które opiera się na analizie finansowej. Część praktyczna poprzedzona została omówieniem najważniejszych zagadnień z prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, a także z teorii ekonomii bankructwa. Uzyskane po przeprowadzonej analizie wnioski pozwoliły wyłonić pięć czynników, które mogły przyczynić się do upadku przedsiębiorstwa Alma Market S.A. w upadłości. Należą do nich: zbyt późna reakcja zarządu na problemy finansowe, presja deflacyjna, utrzymywanie nierentownych placówek handlowych, niedostosowanie do nowych trendów konsumenckich, silna konkurencja na rynku. Potwierdzona została więc hipoteza zakładająca, iż na bankructwo owego przedsiębiorstwa złożyło się kilka czynników.
Presented Master's Thesis deals with issues related to bankruptcy and insolvency of enterprises. Its aim is to answer the question: what factors contributed to the bankruptcy of Alma Market over the years 2014-2016. A case study was selected for its implementation, which is based on financial analysis. The practical part was preceded by a discussion of the most important issues in bankruptcy and restructuring law, as well as the theory of economics of insolvency. The conclusions obtained after the analysis allowed to identify five factors that could have contributed to the collapse of Alma Market S.A. These include: too late reaction of the management board to financial problems, deflationary pressure, maintaining unprofitable shops, non-adaptation to new consumer trends and strong competition on the market. Thus, the hypothesis that a few factors contributed to the bankruptcy of the company was confirmed.
dc.abstract.en | Presented Master's Thesis deals with issues related to bankruptcy and insolvency of enterprises. Its aim is to answer the question: what factors contributed to the bankruptcy of Alma Market over the years 2014-2016. A case study was selected for its implementation, which is based on financial analysis. The practical part was preceded by a discussion of the most important issues in bankruptcy and restructuring law, as well as the theory of economics of insolvency. The conclusions obtained after the analysis allowed to identify five factors that could have contributed to the collapse of Alma Market S.A. These include: too late reaction of the management board to financial problems, deflationary pressure, maintaining unprofitable shops, non-adaptation to new consumer trends and strong competition on the market. Thus, the hypothesis that a few factors contributed to the bankruptcy of the company was confirmed. | pl |
dc.abstract.pl | Prezentowana praca magisterska podejmuje tematykę upadłości i bankructwa przedsiębiorstw. Jej celem jest odpowiedź na pytanie: jakie czynniki przyczyniły się do bankructwa spółki Alma Market na przestrzeni lat 2014-2016. Do jego realizacji wybrano formę studium przypadku, które opiera się na analizie finansowej. Część praktyczna poprzedzona została omówieniem najważniejszych zagadnień z prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, a także z teorii ekonomii bankructwa. Uzyskane po przeprowadzonej analizie wnioski pozwoliły wyłonić pięć czynników, które mogły przyczynić się do upadku przedsiębiorstwa Alma Market S.A. w upadłości. Należą do nich: zbyt późna reakcja zarządu na problemy finansowe, presja deflacyjna, utrzymywanie nierentownych placówek handlowych, niedostosowanie do nowych trendów konsumenckich, silna konkurencja na rynku. Potwierdzona została więc hipoteza zakładająca, iż na bankructwo owego przedsiębiorstwa złożyło się kilka czynników. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kutera, Małgorzata - 129804 | pl |
dc.contributor.author | Ziomek, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kutera, Małgorzata - 129804 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Marta | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T18:22:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T18:22:41Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125770-180269 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229942 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Alma Market – bankruptcy of the company – economic analysis – financial analysis – insolvency of enterprise | pl |
dc.subject.pl | Alma Market – analiza ekonomiczna – analiza finansowa – bankructwo przedsiębiorstwa – upadłość przedsiębiorcy | pl |
dc.title | Analiza finansowa w przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw (na przykładzie Alma Market S.A.) | pl |
dc.title.alternative | Financial analysis in predicting the bankruptcy of enterprises (on the example of Alma Market S.A.) | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |