Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego
Prawo autorskie, prawo własności intelektualnej, umowy wydawnicze, fonografia
Intellectual property law, copyright law, recording contract agreements, phonography
Przedmiotem niniejszej pracy jest tematyka umów fonograficznych wpisana w kontekst procesu wydawniczego. Głównym założeniem, stanowiącym punkt wyjścia dla przyjętych rozważań, była analiza charakterystycznych cech wyróżniających kontrakty nagraniowe, dlatego też temu zagadnieniu poświęcona została najobszerniejsza część pracy, w której dokonałem dekonstrukcji poszczególnych elementów kształtujących treść stosunku wydawniczego oraz omówiłem typowe dla fonografii typy umów i relacji wydawniczych, również z punktu widzenia dzieł znajdujących się w domenie publicznej. Istotnym założeniem przyświecającym niniejszej pracy było ukazanie powyższej problematyki na tle procesu wydawniczego. Zasadne było więc scharakteryzowanie jego uczestników, omówienie prawnych aspektów związanych z realizacją materiału muzycznego w studio, jak również poruszenie tematyki duplikacji nośników, ich cyfrowych oznaczeń oraz zabezpieczeń przed kopiowaniem. Osobną uwagę poświęciłem także prawnoautorskim zagadnieniom oprawy graficznej jako elementu dopełniającego produkt w postaci fizycznego egzemplarza fonogramu. Wyszczególnienie wszystkich tych elementów miało na celu przedstawienie poszczególnych etapów procedury wydawniczej, relewantnych z punktu widzenia prawa autorskiego. Stąd też przyjęty tytuł, „Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego”.
This work focuses on the subject of recording agreements in the music industry, described in the context of the album release process. The main goal was to analyse the distinctive characteristics and essential elements of phonographic contracts as well as the most common types of deals and relations between the artist and label. I intended to approach the thesis not only from the intellectual property law perspective, but also from a historical, music theory and economic point of view, combined with my own experience in dealing with the music industry. I believe that this is the best way to explore and understand the subject in a wider context. Furthermore, the important part of this work focuses on describing the participants of recording process, legal aspects of studio engineering, duplication of sound recordings, digital rights management and the album artwork issues. I found them important in the context of an entire work as they reflect the particular stages, leading to the album release. Hence the title of this work - „Recording agreements and other aspects of phonorecord release process”.
dc.abstract.en | This work focuses on the subject of recording agreements in the music industry, described in the context of the album release process. The main goal was to analyse the distinctive characteristics and essential elements of phonographic contracts as well as the most common types of deals and relations between the artist and label. I intended to approach the thesis not only from the intellectual property law perspective, but also from a historical, music theory and economic point of view, combined with my own experience in dealing with the music industry. I believe that this is the best way to explore and understand the subject in a wider context. Furthermore, the important part of this work focuses on describing the participants of recording process, legal aspects of studio engineering, duplication of sound recordings, digital rights management and the album artwork issues. I found them important in the context of an entire work as they reflect the particular stages, leading to the album release. Hence the title of this work - „Recording agreements and other aspects of phonorecord release process”. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest tematyka umów fonograficznych wpisana w kontekst procesu wydawniczego. Głównym założeniem, stanowiącym punkt wyjścia dla przyjętych rozważań, była analiza charakterystycznych cech wyróżniających kontrakty nagraniowe, dlatego też temu zagadnieniu poświęcona została najobszerniejsza część pracy, w której dokonałem dekonstrukcji poszczególnych elementów kształtujących treść stosunku wydawniczego oraz omówiłem typowe dla fonografii typy umów i relacji wydawniczych, również z punktu widzenia dzieł znajdujących się w domenie publicznej. Istotnym założeniem przyświecającym niniejszej pracy było ukazanie powyższej problematyki na tle procesu wydawniczego. Zasadne było więc scharakteryzowanie jego uczestników, omówienie prawnych aspektów związanych z realizacją materiału muzycznego w studio, jak również poruszenie tematyki duplikacji nośników, ich cyfrowych oznaczeń oraz zabezpieczeń przed kopiowaniem. Osobną uwagę poświęciłem także prawnoautorskim zagadnieniom oprawy graficznej jako elementu dopełniającego produkt w postaci fizycznego egzemplarza fonogramu. Wyszczególnienie wszystkich tych elementów miało na celu przedstawienie poszczególnych etapów procedury wydawniczej, relewantnych z punktu widzenia prawa autorskiego. Stąd też przyjęty tytuł, „Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego”. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowińska, Ewa - 131070 | pl |
dc.contributor.author | Buczek, Paweł | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stanisławska-Kloc, Sybilla - 132059 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowińska, Ewa - 131070 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T20:06:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T20:06:08Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-14 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-81712-78219 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191303 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Intellectual property law, copyright law, recording contract agreements, phonography | pl |
dc.subject.pl | Prawo autorskie, prawo własności intelektualnej, umowy wydawnicze, fonografia | pl |
dc.title | Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego | pl |
dc.title.alternative | Recording agreements and other aspects of phonorecord release process | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |