Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego

master
dc.abstract.enThis work focuses on the subject of recording agreements in the music industry, described in the context of the album release process. The main goal was to analyse the distinctive characteristics and essential elements of phonographic contracts as well as the most common types of deals and relations between the artist and label. I intended to approach the thesis not only from the intellectual property law perspective, but also from a historical, music theory and economic point of view, combined with my own experience in dealing with the music industry. I believe that this is the best way to explore and understand the subject in a wider context. Furthermore, the important part of this work focuses on describing the participants of recording process, legal aspects of studio engineering, duplication of sound recordings, digital rights management and the album artwork issues. I found them important in the context of an entire work as they reflect the particular stages, leading to the album release. Hence the title of this work - „Recording agreements and other aspects of phonorecord release process”.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest tematyka umów fonograficznych wpisana w kontekst procesu wydawniczego. Głównym założeniem, stanowiącym punkt wyjścia dla przyjętych rozważań, była analiza charakterystycznych cech wyróżniających kontrakty nagraniowe, dlatego też temu zagadnieniu poświęcona została najobszerniejsza część pracy, w której dokonałem dekonstrukcji poszczególnych elementów kształtujących treść stosunku wydawniczego oraz omówiłem typowe dla fonografii typy umów i relacji wydawniczych, również z punktu widzenia dzieł znajdujących się w domenie publicznej. Istotnym założeniem przyświecającym niniejszej pracy było ukazanie powyższej problematyki na tle procesu wydawniczego. Zasadne było więc scharakteryzowanie jego uczestników, omówienie prawnych aspektów związanych z realizacją materiału muzycznego w studio, jak również poruszenie tematyki duplikacji nośników, ich cyfrowych oznaczeń oraz zabezpieczeń przed kopiowaniem. Osobną uwagę poświęciłem także prawnoautorskim zagadnieniom oprawy graficznej jako elementu dopełniającego produkt w postaci fizycznego egzemplarza fonogramu. Wyszczególnienie wszystkich tych elementów miało na celu przedstawienie poszczególnych etapów procedury wydawniczej, relewantnych z punktu widzenia prawa autorskiego. Stąd też przyjęty tytuł, „Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego”.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowińska, Ewa - 131070 pl
dc.contributor.authorBuczek, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerStanisławska-Kloc, Sybilla - 132059 pl
dc.contributor.reviewerNowińska, Ewa - 131070 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:06:08Z
dc.date.available2020-07-24T20:06:08Z
dc.date.submitted2013-10-14pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-81712-78219pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191303
dc.languagepolpl
dc.subject.enIntellectual property law, copyright law, recording contract agreements, phonographypl
dc.subject.plPrawo autorskie, prawo własności intelektualnej, umowy wydawnicze, fonografiapl
dc.titleUmowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznegopl
dc.title.alternativeRecording agreements and other aspects of phonorecord release processpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work focuses on the subject of recording agreements in the music industry, described in the context of the album release process. The main goal was to analyse the distinctive characteristics and essential elements of phonographic contracts as well as the most common types of deals and relations between the artist and label. I intended to approach the thesis not only from the intellectual property law perspective, but also from a historical, music theory and economic point of view, combined with my own experience in dealing with the music industry. I believe that this is the best way to explore and understand the subject in a wider context. Furthermore, the important part of this work focuses on describing the participants of recording process, legal aspects of studio engineering, duplication of sound recordings, digital rights management and the album artwork issues. I found them important in the context of an entire work as they reflect the particular stages, leading to the album release. Hence the title of this work - „Recording agreements and other aspects of phonorecord release process”.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest tematyka umów fonograficznych wpisana w kontekst procesu wydawniczego. Głównym założeniem, stanowiącym punkt wyjścia dla przyjętych rozważań, była analiza charakterystycznych cech wyróżniających kontrakty nagraniowe, dlatego też temu zagadnieniu poświęcona została najobszerniejsza część pracy, w której dokonałem dekonstrukcji poszczególnych elementów kształtujących treść stosunku wydawniczego oraz omówiłem typowe dla fonografii typy umów i relacji wydawniczych, również z punktu widzenia dzieł znajdujących się w domenie publicznej. Istotnym założeniem przyświecającym niniejszej pracy było ukazanie powyższej problematyki na tle procesu wydawniczego. Zasadne było więc scharakteryzowanie jego uczestników, omówienie prawnych aspektów związanych z realizacją materiału muzycznego w studio, jak również poruszenie tematyki duplikacji nośników, ich cyfrowych oznaczeń oraz zabezpieczeń przed kopiowaniem. Osobną uwagę poświęciłem także prawnoautorskim zagadnieniom oprawy graficznej jako elementu dopełniającego produkt w postaci fizycznego egzemplarza fonogramu. Wyszczególnienie wszystkich tych elementów miało na celu przedstawienie poszczególnych etapów procedury wydawniczej, relewantnych z punktu widzenia prawa autorskiego. Stąd też przyjęty tytuł, „Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego”.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowińska, Ewa - 131070
dc.contributor.authorpl
Buczek, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Stanisławska-Kloc, Sybilla - 132059
dc.contributor.reviewerpl
Nowińska, Ewa - 131070
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:06:08Z
dc.date.available
2020-07-24T20:06:08Z
dc.date.submittedpl
2013-10-14
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-81712-78219
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191303
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Intellectual property law, copyright law, recording contract agreements, phonography
dc.subject.plpl
Prawo autorskie, prawo własności intelektualnej, umowy wydawnicze, fonografia
dc.titlepl
Umowy o wydanie nagrań muzycznych i inne aspekty procesu fonograficznego
dc.title.alternativepl
Recording agreements and other aspects of phonorecord release process
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month

No access

No Thumbnail Available