City Placement jako nowoczesny trend promocji miast na przykładzie Nowego Jorku, Paryża i Seulu

licenciate
dc.abstract.enCity placement as a method of increasing awareness and popularity of towns and tourism as one of the more interesting and forward-looking efforts. Nowadays, there is much attention paid to promotion, searching for the new solutions that will hit the wider group of potential customers. Over the last several years there has been a gradual decline in the effectiveness of traditional advertising, consumers’ fatigue makes traditional advertising companies acquire non-standard forms of promotion, i.e. city placement. The aim of the study was to present the genesis and essence of the phenomenon of city placement by showing the benefits it can bring. Its specifics has been presented on example of 3 cities (New York, Paris, Seoul). A statistical study has been used to investigate the awareness of the phenomenon of city placement, and to evaluate its usefulness in promoting cities.pl
dc.abstract.plCity placement jako metoda wzrostu świadomości i popularności miast oraz turystyki jest jednym z bardziej interesujących i przyszłościowych zabiegów marketingowych. W dzisiejszych czasach promocji poświęca się wiele uwagi, szuka się nowych rozwiązań, które pozwolą trafić do szerszej grupy potencjalnych klientów. W przeciągu ostatnich kilkunastu lat zaobserwowano stopniowy spadek skuteczności tradycyjnej reklamy, zmęczenie konsumentów tradycyjną reklamą skłania firmy do pozyskiwania nietypowych form promocji tj. city placement. Celem pracy było przedstawienie genezy i istoty zjawiska city placement poprzez ukazanie korzyści jakie może ono przynieść. Na przykładzie 3 miast (Nowy Jork, Paryż, Seul) ukazano jego specyfikę. Posłużono się również badaniem statystycznym, mającym na celu zbadanie rozpoznawalności zjawiska city placement, oraz oceny jego przydatności w promocji miast.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.authorDrawicz, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKędziora, Alicja - 199919 pl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T13:17:09Z
dc.date.available2020-07-26T13:17:09Z
dc.date.submitted2015-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-96275-159310pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203761
dc.languagepolpl
dc.subject.enKEYWORDS: CITY PLACEMENT, PRODUCT PLACEMENT, TOURISM MARKETINGpl
dc.subject.plSŁOWA KLUCZOWE: CITY PLACEMENT, PRODUCT PLACEMENT, LOKOWANIE MIASTA, MARKETING TURYSTYCZNYpl
dc.titleCity Placement jako nowoczesny trend promocji miast na przykładzie Nowego Jorku, Paryża i Seulupl
dc.title.alternativeCity Placement as a modern trend of promoting cities on the example of New York, Paris and Seoulpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
City placement as a method of increasing awareness and popularity of towns and tourism as one of the more interesting and forward-looking efforts. Nowadays, there is much attention paid to promotion, searching for the new solutions that will hit the wider group of potential customers. Over the last several years there has been a gradual decline in the effectiveness of traditional advertising, consumers’ fatigue makes traditional advertising companies acquire non-standard forms of promotion, i.e. city placement. The aim of the study was to present the genesis and essence of the phenomenon of city placement by showing the benefits it can bring. Its specifics has been presented on example of 3 cities (New York, Paris, Seoul). A statistical study has been used to investigate the awareness of the phenomenon of city placement, and to evaluate its usefulness in promoting cities.
dc.abstract.plpl
City placement jako metoda wzrostu świadomości i popularności miast oraz turystyki jest jednym z bardziej interesujących i przyszłościowych zabiegów marketingowych. W dzisiejszych czasach promocji poświęca się wiele uwagi, szuka się nowych rozwiązań, które pozwolą trafić do szerszej grupy potencjalnych klientów. W przeciągu ostatnich kilkunastu lat zaobserwowano stopniowy spadek skuteczności tradycyjnej reklamy, zmęczenie konsumentów tradycyjną reklamą skłania firmy do pozyskiwania nietypowych form promocji tj. city placement. Celem pracy było przedstawienie genezy i istoty zjawiska city placement poprzez ukazanie korzyści jakie może ono przynieść. Na przykładzie 3 miast (Nowy Jork, Paryż, Seul) ukazano jego specyfikę. Posłużono się również badaniem statystycznym, mającym na celu zbadanie rozpoznawalności zjawiska city placement, oraz oceny jego przydatności w promocji miast.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.authorpl
Drawicz, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kędziora, Alicja - 199919
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.date.accessioned
2020-07-26T13:17:09Z
dc.date.available
2020-07-26T13:17:09Z
dc.date.submittedpl
2015-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-96275-159310
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203761
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
KEYWORDS: CITY PLACEMENT, PRODUCT PLACEMENT, TOURISM MARKETING
dc.subject.plpl
SŁOWA KLUCZOWE: CITY PLACEMENT, PRODUCT PLACEMENT, LOKOWANIE MIASTA, MARKETING TURYSTYCZNY
dc.titlepl
City Placement jako nowoczesny trend promocji miast na przykładzie Nowego Jorku, Paryża i Seulu
dc.title.alternativepl
City Placement as a modern trend of promoting cities on the example of New York, Paris and Seoul
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
45
Views per month
Views per city
Krakow
4
Warsaw
4
Braniewo
3
Rzeczkow
3
Tarnów
3
Brzesko
2
Dublin
2
Gdansk
2
Katowice
2
Lodz
2

No access

No Thumbnail Available