Analiza programów makeover show na przykładzie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nago

master
dc.abstract.enChoosing „Analysis of makeover shows on the example of the Polish version of How to Look Good Naked” as my thesis subject I tried to get an insight into the specific environment of such TV programs especially in the Polish media.In the first chapter of the thesis, I present the definition of the makeover type programs. Next, I focus my attention on a hybrid construction of such shows by showing similarities to other shows such as talk shows, reality shows and television guides. At the end of this chapter, I demonstrate the survey results I conducted on the set of one hundred individuals.The second chapter contains an analysis of the Polish version of “How to good look naked”. I tried to give an answer to the question: what pushes women into taking part in such show? Subsequently, psychologists's, socjologists's and media experts's opinions are demonstrated. I also presented and examined motivations of the women that took part in the Polish version of the show basing on my own inquiry.In the last chapter of the thesis, the Internet forums about the show are analysed. I gave attention to the taboo subjects that appears in the Polish culture and I tried to analyse them basing on the opinions of the show participants, viewers and psychology, sociology and media studies experts.pl
dc.abstract.otherWybierając temat pracy "Analiza programów makeover show na przykładzie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nago" kierowałam się chęcią bliższego zbadania tego zjawiska, głównie na polskim rynku medialnym.W Rozdziale I rozważania teoretyczne rozpoczęłam od kwestii podstawowej – od definicji pojęcia audycji telewizyjnych typu: makeover show. Omówiłam również ich hybrydową budowę – skupiłam się na podobieństwach z audycjami typu talk show, reality show oraz z poradnikami telewizyjnymi. Zakończeniem pierwszego rozdziału jest zestawienie wniosków płynących z wyników badań, przeprowadzonych przeze mnie wśród odbiorców telewizyjnych.W Rozdziale II skupiłam się na analizie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nago, oraz poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: co skłoniło kobiety do wzięcia udziału w programie? Sięgnęłam do opinii specjalistów: psychologów, socjologów oraz medioznawców, jak i indywidualnych motywacji samych uczestniczek, z którymi zapoznałam się dzięki przeprowadzonej wśród nich ankiecie.Rozdział III pracy poświęcony jest analizie for internetowych oraz wypowiedzi dotyczących omawianego programu. Skupiłam się nad kwestiami, które w naszej kulturze uchodzą za tematy tabu i rozpatrzyłam je, uwzględniając zdanie uczestniczek programu, widzów oraz specjalistów w dziedzinie medioznawstwa, socjologii czy psychologii społecznej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.authorHasior, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWilk, Eugeniusz - 132642 pl
dc.contributor.reviewerPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:35:50Z
dc.date.available2020-07-20T20:35:50Z
dc.date.submitted2011-10-18pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-61863-34187pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175406
dc.subject.enmakeover show, analysis, media, body, taboopl
dc.subject.othermakeover show, analiza, media, ciało, tabupl
dc.titleAnaliza programów makeover show na przykładzie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nagopl
dc.title.alternativeAnalysis of makeover shows on the example of the Polish version of How to Look Good Nakedpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Choosing „Analysis of makeover shows on the example of the Polish version of How to Look Good Naked” as my thesis subject I tried to get an insight into the specific environment of such TV programs especially in the Polish media.In the first chapter of the thesis, I present the definition of the makeover type programs. Next, I focus my attention on a hybrid construction of such shows by showing similarities to other shows such as talk shows, reality shows and television guides. At the end of this chapter, I demonstrate the survey results I conducted on the set of one hundred individuals.The second chapter contains an analysis of the Polish version of “How to good look naked”. I tried to give an answer to the question: what pushes women into taking part in such show? Subsequently, psychologists's, socjologists's and media experts's opinions are demonstrated. I also presented and examined motivations of the women that took part in the Polish version of the show basing on my own inquiry.In the last chapter of the thesis, the Internet forums about the show are analysed. I gave attention to the taboo subjects that appears in the Polish culture and I tried to analyse them basing on the opinions of the show participants, viewers and psychology, sociology and media studies experts.
dc.abstract.otherpl
Wybierając temat pracy "Analiza programów makeover show na przykładzie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nago" kierowałam się chęcią bliższego zbadania tego zjawiska, głównie na polskim rynku medialnym.W Rozdziale I rozważania teoretyczne rozpoczęłam od kwestii podstawowej – od definicji pojęcia audycji telewizyjnych typu: makeover show. Omówiłam również ich hybrydową budowę – skupiłam się na podobieństwach z audycjami typu talk show, reality show oraz z poradnikami telewizyjnymi. Zakończeniem pierwszego rozdziału jest zestawienie wniosków płynących z wyników badań, przeprowadzonych przeze mnie wśród odbiorców telewizyjnych.W Rozdziale II skupiłam się na analizie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nago, oraz poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: co skłoniło kobiety do wzięcia udziału w programie? Sięgnęłam do opinii specjalistów: psychologów, socjologów oraz medioznawców, jak i indywidualnych motywacji samych uczestniczek, z którymi zapoznałam się dzięki przeprowadzonej wśród nich ankiecie.Rozdział III pracy poświęcony jest analizie for internetowych oraz wypowiedzi dotyczących omawianego programu. Skupiłam się nad kwestiami, które w naszej kulturze uchodzą za tematy tabu i rozpatrzyłam je, uwzględniając zdanie uczestniczek programu, widzów oraz specjalistów w dziedzinie medioznawstwa, socjologii czy psychologii społecznej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.authorpl
Hasior, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wilk, Eugeniusz - 132642
dc.contributor.reviewerpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:35:50Z
dc.date.available
2020-07-20T20:35:50Z
dc.date.submittedpl
2011-10-18
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-61863-34187
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175406
dc.subject.enpl
makeover show, analysis, media, body, taboo
dc.subject.otherpl
makeover show, analiza, media, ciało, tabu
dc.titlepl
Analiza programów makeover show na przykładzie polskiej wersji programu Jak dobrze wyglądać nago
dc.title.alternativepl
Analysis of makeover shows on the example of the Polish version of How to Look Good Naked
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available