Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Automated Feedback Systems in Teaching English as a Foreign Language - Error Correction in Writing: A Comparative Analysis of AI and Traditional Approaches
Automatyczne Systemy Oceniania w Nauczaniu Języka Angielskiego Jako Obcego - Korekta Błędów w Pisaniu: Analiza Porównawcza Sztucznej Inteligencji i Podejścia Tradycyjnego
•Edukacja•Systemy informacji zwrotnej•Automatyczna informacja zwrotna•Analiza porównawcza•Sztuczna inteligencja•Informacja zwrotna•Technologia edukacyjna•Korekta pisemna•Efekty uczenia się•Ocena ucznia•Technologia w edukacji•Sztuczna inteligencja w edukacji•Mechanizmy informacji zwrotnej•Metody oceniania•Ocena edukacyjna•Wyniki ucznia•Techniki oceniania•Uczenie wspomagane technologią
•Education•Feedback Systems•Automated Feedback•Comparative Analysis•Artificial Intelligence•Traditional Feedback•Educational Technology•Written Corrective Feedback•Learning Outcomes•Student Assessment•Technology in Education•AI in Education•Feedback Mechanisms•Assessment Methods•Educational Evaluation•Student Performance•Evaluation Techniques•Technology-enhanced Learning
Korekta błędów w nauce języka angielskiego jako obcego (EFL) jest kluczowa dla poprawy gramatyki i umiejętności pisania uczniów. Zarówno bezpośrednie informacje zwrotne (jasno wyjaśniające błąd), jak i pośrednie (wskazujące na błąd) są skuteczne, bez znaczącej różnicy między tymi metodami, jednak wśród naukowców nie ma porozumienia co do tej kwestii.Automatyczne narzędzia do korekcji pisania, takie jak Grammarly i ChatGPT, są bardzo pomocne, zwłaszcza gdy dostarczają szczegółowe, konkretne informacje zwrotne dostosowane do potrzeb ucznia. Chatboty do nauki języków są generalnie preferowane przez uczniów, szczególnie gdy informacja zwrotna jest wyświetlana na ekranie, a nie bezpośrednio w czacie. Jednak początkujący uczniowie mogą mieć trudności z samodzielnym poprawianiem błędów, gdy najpierw muszą je sami zidentyfikować.Porównując różne systemy automatycznej korekcji, Grammarly wyróżnia się w wykrywaniu błędów interpunkcyjnych i dostarczaniu jasnych, konkretnych informacji zwrotnych, podczas gdy ChatGPT oferuje bardziej kompleksową informację zwrotną dotyczącą kontekstu pisania, ale może potrzebować wsparcia nauczyciela w głębszych kwestiach. Oba narzędzia są użyteczne: Grammarly do precyzyjnych poprawek, a ChatGPT do szerszych zmian.W tym badaniu nauczyciel znalazł więcej błędów dzięki swojej znajomości języka i kontekstu, ale narzędzia AI, takie jak Grammarly, Writefull, Language Tool i ChatGPT, również dobrze radzą sobie z wykrywaniem błędów. Połączenie informacji zwrotnych od nauczycieli z narzędziami AI zapewnia kompleksowe podejście, wykorzystując szybkość i konsekwencję AI oraz szczegółowe zrozumienie nauczycieli.Poleganie wyłącznie na systemach automatycznej korekcji pisania może nie wystarczyć, aby w pełni poradzić sobie ze złożonością uczenia się języka i doskonalenia umiejętności pisania. Podczas gdy narzędzia takie jak Grammarly, Writefull, Language Tool i ChatGPT są skuteczne w znajdowaniu i poprawianiu błędów, nie zawsze mogą uchwycić pełny kontekst lub pewne niuanse, które mogą podać nauczyciele.Dlatego ważne jest, aby połączyć zarówno informację zwrotną od nauczyciela jak i narzędzia AI. Takie podejście gwarantuje, że uczniowie otrzymają kompleksową informację obejmującą zarówno podstawowe błędy, jak i bardziej złożone aspekty biegłości językowej i umiejętności pisania.
Corrective feedback in learning English as a Foreign Language (EFL) is crucial for improving students' grammar and writing skills. Both direct feedback (clearly explaining the error) and indirect feedback (indicating an error was made) are effective, but there is no consensus among the researchers.Automated Writing Correction Feedback (AWCF) tools, like Grammarly and ChatGPT, are beneficial, especially when providing specific, detailed feedback tailored to the student's needs. Language-learning chatbots are generally favored by students, particularly when feedback is displayed on the screen rather than given in chat. However, beginners may struggle with guided self-correction, where they must fix their own mistakes first.Comparing automated feedback systems, Grammarly excels at punctuation and specific corrections, while ChatGPT offers comprehensive feedback on writing context but may need teacher support for deeper issues. Both tools are valuable: Grammarly for precise corrections and ChatGPT for broader improvements.In this study a human teacher found more errors due to their understanding of language and context, but AI tools like Grammarly, Writefull, Language Tool, and ChatGPT also perform well in error detection. Combining human feedback with AI tools provides a thorough approach, utilizing the speed and consistency of AI alongside the detailed understanding of teachers.Relying solely on AI feedback systems may not be enough to fully address the complexities of language learning and improving writing skills. While tools like Grammarly, Writefull, Language Tool, and ChatGPT are effective at finding and correcting errors, they may not always grasp the full context or some nuances which human teachers can provide.Therefore, it is essential to integrate both human feedback and AI tools. This approach ensures students receive comprehensive feedback covering both basic errors and more complex aspects of language proficiency and writing skills.
| dc.abstract.en | Corrective feedback in learning English as a Foreign Language (EFL) is crucial for improving students' grammar and writing skills. Both direct feedback (clearly explaining the error) and indirect feedback (indicating an error was made) are effective, but there is no consensus among the researchers.Automated Writing Correction Feedback (AWCF) tools, like Grammarly and ChatGPT, are beneficial, especially when providing specific, detailed feedback tailored to the student's needs. Language-learning chatbots are generally favored by students, particularly when feedback is displayed on the screen rather than given in chat. However, beginners may struggle with guided self-correction, where they must fix their own mistakes first.Comparing automated feedback systems, Grammarly excels at punctuation and specific corrections, while ChatGPT offers comprehensive feedback on writing context but may need teacher support for deeper issues. Both tools are valuable: Grammarly for precise corrections and ChatGPT for broader improvements.In this study a human teacher found more errors due to their understanding of language and context, but AI tools like Grammarly, Writefull, Language Tool, and ChatGPT also perform well in error detection. Combining human feedback with AI tools provides a thorough approach, utilizing the speed and consistency of AI alongside the detailed understanding of teachers.Relying solely on AI feedback systems may not be enough to fully address the complexities of language learning and improving writing skills. While tools like Grammarly, Writefull, Language Tool, and ChatGPT are effective at finding and correcting errors, they may not always grasp the full context or some nuances which human teachers can provide.Therefore, it is essential to integrate both human feedback and AI tools. This approach ensures students receive comprehensive feedback covering both basic errors and more complex aspects of language proficiency and writing skills. | pl |
| dc.abstract.pl | Korekta błędów w nauce języka angielskiego jako obcego (EFL) jest kluczowa dla poprawy gramatyki i umiejętności pisania uczniów. Zarówno bezpośrednie informacje zwrotne (jasno wyjaśniające błąd), jak i pośrednie (wskazujące na błąd) są skuteczne, bez znaczącej różnicy między tymi metodami, jednak wśród naukowców nie ma porozumienia co do tej kwestii.Automatyczne narzędzia do korekcji pisania, takie jak Grammarly i ChatGPT, są bardzo pomocne, zwłaszcza gdy dostarczają szczegółowe, konkretne informacje zwrotne dostosowane do potrzeb ucznia. Chatboty do nauki języków są generalnie preferowane przez uczniów, szczególnie gdy informacja zwrotna jest wyświetlana na ekranie, a nie bezpośrednio w czacie. Jednak początkujący uczniowie mogą mieć trudności z samodzielnym poprawianiem błędów, gdy najpierw muszą je sami zidentyfikować.Porównując różne systemy automatycznej korekcji, Grammarly wyróżnia się w wykrywaniu błędów interpunkcyjnych i dostarczaniu jasnych, konkretnych informacji zwrotnych, podczas gdy ChatGPT oferuje bardziej kompleksową informację zwrotną dotyczącą kontekstu pisania, ale może potrzebować wsparcia nauczyciela w głębszych kwestiach. Oba narzędzia są użyteczne: Grammarly do precyzyjnych poprawek, a ChatGPT do szerszych zmian.W tym badaniu nauczyciel znalazł więcej błędów dzięki swojej znajomości języka i kontekstu, ale narzędzia AI, takie jak Grammarly, Writefull, Language Tool i ChatGPT, również dobrze radzą sobie z wykrywaniem błędów. Połączenie informacji zwrotnych od nauczycieli z narzędziami AI zapewnia kompleksowe podejście, wykorzystując szybkość i konsekwencję AI oraz szczegółowe zrozumienie nauczycieli.Poleganie wyłącznie na systemach automatycznej korekcji pisania może nie wystarczyć, aby w pełni poradzić sobie ze złożonością uczenia się języka i doskonalenia umiejętności pisania. Podczas gdy narzędzia takie jak Grammarly, Writefull, Language Tool i ChatGPT są skuteczne w znajdowaniu i poprawianiu błędów, nie zawsze mogą uchwycić pełny kontekst lub pewne niuanse, które mogą podać nauczyciele.Dlatego ważne jest, aby połączyć zarówno informację zwrotną od nauczyciela jak i narzędzia AI. Takie podejście gwarantuje, że uczniowie otrzymają kompleksową informację obejmującą zarówno podstawowe błędy, jak i bardziej złożone aspekty biegłości językowej i umiejętności pisania. | pl |
| dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
| dc.contributor.author | Brańka, Łukasz - USOS308139 | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
| dc.contributor.reviewer | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Jaroszek, Marcin - 128482 | pl |
| dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:19:06Z | |
| dc.date.available | 2024-07-09T23:19:06Z | |
| dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
| dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-176213-308139 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374723 | |
| dc.language | eng | pl |
| dc.subject.en | •Education•Feedback Systems•Automated Feedback•Comparative Analysis•Artificial Intelligence•Traditional Feedback•Educational Technology•Written Corrective Feedback•Learning Outcomes•Student Assessment•Technology in Education•AI in Education•Feedback Mechanisms•Assessment Methods•Educational Evaluation•Student Performance•Evaluation Techniques•Technology-enhanced Learning | pl |
| dc.subject.pl | •Edukacja•Systemy informacji zwrotnej•Automatyczna informacja zwrotna•Analiza porównawcza•Sztuczna inteligencja•Informacja zwrotna•Technologia edukacyjna•Korekta pisemna•Efekty uczenia się•Ocena ucznia•Technologia w edukacji•Sztuczna inteligencja w edukacji•Mechanizmy informacji zwrotnej•Metody oceniania•Ocena edukacyjna•Wyniki ucznia•Techniki oceniania•Uczenie wspomagane technologią | pl |
| dc.title | Automated Feedback Systems in Teaching English as a Foreign Language - Error Correction in Writing: A Comparative Analysis of AI and Traditional Approaches | pl |
| dc.title.alternative | Automatyczne Systemy Oceniania w Nauczaniu Języka Angielskiego Jako Obcego - Korekta Błędów w Pisaniu: Analiza Porównawcza Sztucznej Inteligencji i Podejścia Tradycyjnego | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |