Rodzina dysfunkcyjna, a psychospołeczne funkcjonowanie dziecka

master
dc.abstract.enResearch attempted to understand the level of psychosocial functioning of a child from a dysfunctional family. This subject is dealt with in depth and described, the most important issue that the dissertation attempts to highlight. Relevant data is presented by gathering empirical information from pupils from two Care and Fostering Centers. In Group A, pupils from “Ochronka” come from dysfunctional families. In Group B, there are pupils from the club room, children from so called “typical families”. In the dissertation, the features that differentiate as well those that are common are analyzed. During the research the respondents are presented in a subjective and family perspective. Finally, children are described by their socio-educational functioning both diagnostically and analytically.pl
dc.abstract.plW badaniach podjęto próbę przybliżenia problemu dotyczącego poziomu funkcjonowania psychospołecznego dziecka pochodzącego z rodziny dysfunkcyjnej. Zagadnienie to zostało wnikliwe opisane, starano uwypuklić się najważniejsze kwestie dotyczące tematu pracy czy też podkreślić najistotniejsze informacje uzyskane w toku przeprowadzonych badań empirycznych wśród wychowanków dwóch placówek opiekuńczo – wychowawczych. Grupa A to wychowankowie „Ochronki”, wywodzący się z rodzin dysfunkcyjnych. Grupa B to podopieczni świetlicy, dzieci z tak zwanych typowych środowisk rodzinnych. Analizie poddano cechy różnicujące obie grupy oraz aspekty, które je scalają. W toku badań zaprezentowano badane osoby w wymiarze podmiotowym oraz rodzinnym, a także ujęto funkcjonowanie edukacyjno – społeczne dziecka jako opis diagnostyczno – analityczny.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWojciechowski, Franciszek - 132694 pl
dc.contributor.authorDziduszko, Izabelapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWojciechowski, Franciszek - 132694 pl
dc.contributor.reviewerMichel, Małgorzata - 130539 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T23:50:02Z
dc.date.available2020-07-24T23:50:02Z
dc.date.submitted2014-06-30pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-86115-166903pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194792
dc.languagepolpl
dc.subject.enfamily, dysfunctional family, childpl
dc.subject.plrodzina, rodzina dysfunkcyjna, dzieckopl
dc.titleRodzina dysfunkcyjna, a psychospołeczne funkcjonowanie dzieckapl
dc.title.alternativeDysfunctional family versus psychosocial functioning of a childpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Research attempted to understand the level of psychosocial functioning of a child from a dysfunctional family. This subject is dealt with in depth and described, the most important issue that the dissertation attempts to highlight. Relevant data is presented by gathering empirical information from pupils from two Care and Fostering Centers. In Group A, pupils from “Ochronka” come from dysfunctional families. In Group B, there are pupils from the club room, children from so called “typical families”. In the dissertation, the features that differentiate as well those that are common are analyzed. During the research the respondents are presented in a subjective and family perspective. Finally, children are described by their socio-educational functioning both diagnostically and analytically.
dc.abstract.plpl
W badaniach podjęto próbę przybliżenia problemu dotyczącego poziomu funkcjonowania psychospołecznego dziecka pochodzącego z rodziny dysfunkcyjnej. Zagadnienie to zostało wnikliwe opisane, starano uwypuklić się najważniejsze kwestie dotyczące tematu pracy czy też podkreślić najistotniejsze informacje uzyskane w toku przeprowadzonych badań empirycznych wśród wychowanków dwóch placówek opiekuńczo – wychowawczych. Grupa A to wychowankowie „Ochronki”, wywodzący się z rodzin dysfunkcyjnych. Grupa B to podopieczni świetlicy, dzieci z tak zwanych typowych środowisk rodzinnych. Analizie poddano cechy różnicujące obie grupy oraz aspekty, które je scalają. W toku badań zaprezentowano badane osoby w wymiarze podmiotowym oraz rodzinnym, a także ujęto funkcjonowanie edukacyjno – społeczne dziecka jako opis diagnostyczno – analityczny.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wojciechowski, Franciszek - 132694
dc.contributor.authorpl
Dziduszko, Izabela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Wojciechowski, Franciszek - 132694
dc.contributor.reviewerpl
Michel, Małgorzata - 130539
dc.date.accessioned
2020-07-24T23:50:02Z
dc.date.available
2020-07-24T23:50:02Z
dc.date.submittedpl
2014-06-30
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-86115-166903
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194792
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
family, dysfunctional family, child
dc.subject.plpl
rodzina, rodzina dysfunkcyjna, dziecko
dc.titlepl
Rodzina dysfunkcyjna, a psychospołeczne funkcjonowanie dziecka
dc.title.alternativepl
Dysfunctional family versus psychosocial functioning of a child
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
171
Views per month
Views per city
Warsaw
37
Krakow
13
Poznan
12
Gdansk
9
Wroclaw
8
Szczecin
5
Zawiercie
4
Bydgoszcz
3
Gdynia
3
Gmina Sierakowice
3

No access

No Thumbnail Available