Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rodzina dysfunkcyjna, a psychospołeczne funkcjonowanie dziecka
Dysfunctional family versus psychosocial functioning of a child
rodzina, rodzina dysfunkcyjna, dziecko
family, dysfunctional family, child
W badaniach podjęto próbę przybliżenia problemu dotyczącego poziomu funkcjonowania psychospołecznego dziecka pochodzącego z rodziny dysfunkcyjnej. Zagadnienie to zostało wnikliwe opisane, starano uwypuklić się najważniejsze kwestie dotyczące tematu pracy czy też podkreślić najistotniejsze informacje uzyskane w toku przeprowadzonych badań empirycznych wśród wychowanków dwóch placówek opiekuńczo – wychowawczych. Grupa A to wychowankowie „Ochronki”, wywodzący się z rodzin dysfunkcyjnych. Grupa B to podopieczni świetlicy, dzieci z tak zwanych typowych środowisk rodzinnych. Analizie poddano cechy różnicujące obie grupy oraz aspekty, które je scalają. W toku badań zaprezentowano badane osoby w wymiarze podmiotowym oraz rodzinnym, a także ujęto funkcjonowanie edukacyjno – społeczne dziecka jako opis diagnostyczno – analityczny.
Research attempted to understand the level of psychosocial functioning of a child from a dysfunctional family. This subject is dealt with in depth and described, the most important issue that the dissertation attempts to highlight. Relevant data is presented by gathering empirical information from pupils from two Care and Fostering Centers. In Group A, pupils from “Ochronka” come from dysfunctional families. In Group B, there are pupils from the club room, children from so called “typical families”. In the dissertation, the features that differentiate as well those that are common are analyzed. During the research the respondents are presented in a subjective and family perspective. Finally, children are described by their socio-educational functioning both diagnostically and analytically.
dc.abstract.en | Research attempted to understand the level of psychosocial functioning of a child from a dysfunctional family. This subject is dealt with in depth and described, the most important issue that the dissertation attempts to highlight. Relevant data is presented by gathering empirical information from pupils from two Care and Fostering Centers. In Group A, pupils from “Ochronka” come from dysfunctional families. In Group B, there are pupils from the club room, children from so called “typical families”. In the dissertation, the features that differentiate as well those that are common are analyzed. During the research the respondents are presented in a subjective and family perspective. Finally, children are described by their socio-educational functioning both diagnostically and analytically. | pl |
dc.abstract.pl | W badaniach podjęto próbę przybliżenia problemu dotyczącego poziomu funkcjonowania psychospołecznego dziecka pochodzącego z rodziny dysfunkcyjnej. Zagadnienie to zostało wnikliwe opisane, starano uwypuklić się najważniejsze kwestie dotyczące tematu pracy czy też podkreślić najistotniejsze informacje uzyskane w toku przeprowadzonych badań empirycznych wśród wychowanków dwóch placówek opiekuńczo – wychowawczych. Grupa A to wychowankowie „Ochronki”, wywodzący się z rodzin dysfunkcyjnych. Grupa B to podopieczni świetlicy, dzieci z tak zwanych typowych środowisk rodzinnych. Analizie poddano cechy różnicujące obie grupy oraz aspekty, które je scalają. W toku badań zaprezentowano badane osoby w wymiarze podmiotowym oraz rodzinnym, a także ujęto funkcjonowanie edukacyjno – społeczne dziecka jako opis diagnostyczno – analityczny. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wojciechowski, Franciszek - 132694 | pl |
dc.contributor.author | Dziduszko, Izabela | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wojciechowski, Franciszek - 132694 | pl |
dc.contributor.reviewer | Michel, Małgorzata - 130539 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T23:50:02Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T23:50:02Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-86115-166903 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194792 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | family, dysfunctional family, child | pl |
dc.subject.pl | rodzina, rodzina dysfunkcyjna, dziecko | pl |
dc.title | Rodzina dysfunkcyjna, a psychospołeczne funkcjonowanie dziecka | pl |
dc.title.alternative | Dysfunctional family versus psychosocial functioning of a child | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |