Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Quality Education for Orphans and Vulnerable Children in Uganda - The Impact of Muslim and Christian Education on the Ugandan School System
Wprowadzenie wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się - wpływ edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej na system szkolnictwa w Ugandzie.
edukacja wysokiej jakości, Uganda, sieroty, dzieci pozostawione bez możliwości kształcenia się, edukacja muzułmańska, edukacja chrześcijańska, program Sunrise
quality education, Uganda, orphans, vulnerable children, Muslim education, Christian education, Sunrise program
Celem tej pracy jest omówienie problemu wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się z perspektywy globalnej i lokalnej, wraz z historycznym tłem edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej w kraju. Na początku moich badań skupię się na historii rozwoju edukacji, w tym na wpływie społeczno-politycznym i gospodarczym. Ponadto przeanalizuję aspekt globalny związany z prawami człowieka i Celami Zrównoważonego Rozwoju (ang. The Sustainable Development Goals). Opiszę również organizacje pozarządowe oraz międzynarodowe organizacje rządowe działające w tej dziedzinie. Wezmę pod uwagę muzułmańskie i chrześcijańskie organizacje, które mają wpływ na ugandyjski system szkolnictwa. Niektóre z nich działają zarówno lokalnie, jak i globalnie. Rozważę także kwestię środków finansowych dla instytucji edukacyjnych. W tym miejscu przyjrzę się roli społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju społeczności i mikrofinansowania w dziedzinie edukacji z perspektywy lokalnej. W ostatnim rozdziale pracy przedstawię program o nazwie Sunrise, który dotyczy rozwoju lokalnej społeczności, w odniesieniu do wysokiej jakości edukacji i sprawiedliwego traktowania uczniów. Praca została napisana w języku angielskim.
The aim of this thesis is to discuss the issue of quality education for orphans and vulnerable children in Uganda from the global and local perspective, together with historical background of Muslim and Christian education in the country. In the beginning of my study, I will focus on the history of educational development, including socio-political and economic influence. Furthermore, I will analyze the global facet that relates to the human rights and the Sustainable Development Goals (SDGs), as well as globalization. I will also describe NGOs and IGOs working in the field. I will take into consideration Muslim and Christian organizations that influence the Ugandan school system, some of which operate both locally and globally. Moreover, I will consider the funding resources for educational institutions. At this point, I will examine the role of civil society, community development and microfinance in the field of education from the local perspective. At the end, I will present a particular program, called Sunrise, concerning local community development, with respect to quality education and equitable treatment of students. The thesis was written in English.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to discuss the issue of quality education for orphans and vulnerable children in Uganda from the global and local perspective, together with historical background of Muslim and Christian education in the country. In the beginning of my study, I will focus on the history of educational development, including socio-political and economic influence. Furthermore, I will analyze the global facet that relates to the human rights and the Sustainable Development Goals (SDGs), as well as globalization. I will also describe NGOs and IGOs working in the field. I will take into consideration Muslim and Christian organizations that influence the Ugandan school system, some of which operate both locally and globally. Moreover, I will consider the funding resources for educational institutions. At this point, I will examine the role of civil society, community development and microfinance in the field of education from the local perspective. At the end, I will present a particular program, called Sunrise, concerning local community development, with respect to quality education and equitable treatment of students. The thesis was written in English. | pl |
dc.abstract.pl | Celem tej pracy jest omówienie problemu wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się z perspektywy globalnej i lokalnej, wraz z historycznym tłem edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej w kraju. Na początku moich badań skupię się na historii rozwoju edukacji, w tym na wpływie społeczno-politycznym i gospodarczym. Ponadto przeanalizuję aspekt globalny związany z prawami człowieka i Celami Zrównoważonego Rozwoju (ang. The Sustainable Development Goals). Opiszę również organizacje pozarządowe oraz międzynarodowe organizacje rządowe działające w tej dziedzinie. Wezmę pod uwagę muzułmańskie i chrześcijańskie organizacje, które mają wpływ na ugandyjski system szkolnictwa. Niektóre z nich działają zarówno lokalnie, jak i globalnie. Rozważę także kwestię środków finansowych dla instytucji edukacyjnych. W tym miejscu przyjrzę się roli społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju społeczności i mikrofinansowania w dziedzinie edukacji z perspektywy lokalnej. W ostatnim rozdziale pracy przedstawię program o nazwie Sunrise, który dotyczy rozwoju lokalnej społeczności, w odniesieniu do wysokiej jakości edukacji i sprawiedliwego traktowania uczniów. Praca została napisana w języku angielskim. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Turek, Przemysław - 132445 | pl |
dc.contributor.author | Latoszek, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Skorek, Artur | pl |
dc.contributor.reviewer | Turek, Przemysław - 132445 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T21:19:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T21:19:04Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | studia bliskowschodnie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-128950-231805 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232650 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | quality education, Uganda, orphans, vulnerable children, Muslim education, Christian education, Sunrise program | pl |
dc.subject.pl | edukacja wysokiej jakości, Uganda, sieroty, dzieci pozostawione bez możliwości kształcenia się, edukacja muzułmańska, edukacja chrześcijańska, program Sunrise | pl |
dc.title | Quality Education for Orphans and Vulnerable Children in Uganda - The Impact of Muslim and Christian Education on the Ugandan School System | pl |
dc.title.alternative | Wprowadzenie wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się - wpływ edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej na system szkolnictwa w Ugandzie. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |