Quality Education for Orphans and Vulnerable Children in Uganda - The Impact of Muslim and Christian Education on the Ugandan School System

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to discuss the issue of quality education for orphans and vulnerable children in Uganda from the global and local perspective, together with historical background of Muslim and Christian education in the country. In the beginning of my study, I will focus on the history of educational development, including socio-political and economic influence. Furthermore, I will analyze the global facet that relates to the human rights and the Sustainable Development Goals (SDGs), as well as globalization. I will also describe NGOs and IGOs working in the field. I will take into consideration Muslim and Christian organizations that influence the Ugandan school system, some of which operate both locally and globally. Moreover, I will consider the funding resources for educational institutions. At this point, I will examine the role of civil society, community development and microfinance in the field of education from the local perspective. At the end, I will present a particular program, called Sunrise, concerning local community development, with respect to quality education and equitable treatment of students. The thesis was written in English.pl
dc.abstract.plCelem tej pracy jest omówienie problemu wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się z perspektywy globalnej i lokalnej, wraz z historycznym tłem edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej w kraju. Na początku moich badań skupię się na historii rozwoju edukacji, w tym na wpływie społeczno-politycznym i gospodarczym. Ponadto przeanalizuję aspekt globalny związany z prawami człowieka i Celami Zrównoważonego Rozwoju (ang. The Sustainable Development Goals). Opiszę również organizacje pozarządowe oraz międzynarodowe organizacje rządowe działające w tej dziedzinie. Wezmę pod uwagę muzułmańskie i chrześcijańskie organizacje, które mają wpływ na ugandyjski system szkolnictwa. Niektóre z nich działają zarówno lokalnie, jak i globalnie. Rozważę także kwestię środków finansowych dla instytucji edukacyjnych. W tym miejscu przyjrzę się roli społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju społeczności i mikrofinansowania w dziedzinie edukacji z perspektywy lokalnej. W ostatnim rozdziale pracy przedstawię program o nazwie Sunrise, który dotyczy rozwoju lokalnej społeczności, w odniesieniu do wysokiej jakości edukacji i sprawiedliwego traktowania uczniów. Praca została napisana w języku angielskim.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTurek, Przemysław - 132445 pl
dc.contributor.authorLatoszek, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerSkorek, Arturpl
dc.contributor.reviewerTurek, Przemysław - 132445 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:19:04Z
dc.date.available2020-07-27T21:19:04Z
dc.date.submitted2018-10-24pl
dc.fieldofstudystudia bliskowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-128950-231805pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232650
dc.languageengpl
dc.subject.enquality education, Uganda, orphans, vulnerable children, Muslim education, Christian education, Sunrise programpl
dc.subject.pledukacja wysokiej jakości, Uganda, sieroty, dzieci pozostawione bez możliwości kształcenia się, edukacja muzułmańska, edukacja chrześcijańska, program Sunrisepl
dc.titleQuality Education for Orphans and Vulnerable Children in Uganda - The Impact of Muslim and Christian Education on the Ugandan School Systempl
dc.title.alternativeWprowadzenie wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się - wpływ edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej na system szkolnictwa w Ugandzie.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to discuss the issue of quality education for orphans and vulnerable children in Uganda from the global and local perspective, together with historical background of Muslim and Christian education in the country. In the beginning of my study, I will focus on the history of educational development, including socio-political and economic influence. Furthermore, I will analyze the global facet that relates to the human rights and the Sustainable Development Goals (SDGs), as well as globalization. I will also describe NGOs and IGOs working in the field. I will take into consideration Muslim and Christian organizations that influence the Ugandan school system, some of which operate both locally and globally. Moreover, I will consider the funding resources for educational institutions. At this point, I will examine the role of civil society, community development and microfinance in the field of education from the local perspective. At the end, I will present a particular program, called Sunrise, concerning local community development, with respect to quality education and equitable treatment of students. The thesis was written in English.
dc.abstract.plpl
Celem tej pracy jest omówienie problemu wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się z perspektywy globalnej i lokalnej, wraz z historycznym tłem edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej w kraju. Na początku moich badań skupię się na historii rozwoju edukacji, w tym na wpływie społeczno-politycznym i gospodarczym. Ponadto przeanalizuję aspekt globalny związany z prawami człowieka i Celami Zrównoważonego Rozwoju (ang. The Sustainable Development Goals). Opiszę również organizacje pozarządowe oraz międzynarodowe organizacje rządowe działające w tej dziedzinie. Wezmę pod uwagę muzułmańskie i chrześcijańskie organizacje, które mają wpływ na ugandyjski system szkolnictwa. Niektóre z nich działają zarówno lokalnie, jak i globalnie. Rozważę także kwestię środków finansowych dla instytucji edukacyjnych. W tym miejscu przyjrzę się roli społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju społeczności i mikrofinansowania w dziedzinie edukacji z perspektywy lokalnej. W ostatnim rozdziale pracy przedstawię program o nazwie Sunrise, który dotyczy rozwoju lokalnej społeczności, w odniesieniu do wysokiej jakości edukacji i sprawiedliwego traktowania uczniów. Praca została napisana w języku angielskim.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Turek, Przemysław - 132445
dc.contributor.authorpl
Latoszek, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Skorek, Artur
dc.contributor.reviewerpl
Turek, Przemysław - 132445
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:19:04Z
dc.date.available
2020-07-27T21:19:04Z
dc.date.submittedpl
2018-10-24
dc.fieldofstudypl
studia bliskowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-128950-231805
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232650
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
quality education, Uganda, orphans, vulnerable children, Muslim education, Christian education, Sunrise program
dc.subject.plpl
edukacja wysokiej jakości, Uganda, sieroty, dzieci pozostawione bez możliwości kształcenia się, edukacja muzułmańska, edukacja chrześcijańska, program Sunrise
dc.titlepl
Quality Education for Orphans and Vulnerable Children in Uganda - The Impact of Muslim and Christian Education on the Ugandan School System
dc.title.alternativepl
Wprowadzenie wysokiej jakości edukacji ugandyjskich sierot i dzieci pozostawionych bez możliwości kształcenia się - wpływ edukacji muzułmańskiej i chrześcijańskiej na system szkolnictwa w Ugandzie.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Dublin
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Katowice
1
Krakow
1
Lahore
1

No access

No Thumbnail Available