Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The use of songs and movement in teaching English to young learners
Wykorzystanie piosenek i ruchu w nauczaniu dzieci języka angielskiego
muzyka, piosenki, ruch, nauczanie, lekcje, dzieci, język angielski
music, songs, movement, teaching, lessons, young learners, English
Celem niniejszej pracy licencjackiej jest omówienie zagadnienia nauczania języka angielskiego jako obcego na poziomie wieku dziecięcego poprzez wykorzystanie w lekcjach piosenek oraz ruchu. W dzisiejszych czasach nauczanie języka angielskiego odbywa się od najmłodszych lat i jest nie lada wyzwaniem dla nauczycieli. Dzieci charakteryzują się pewnymi cechami, które nauczyciel musi wziąć pod uwagę, chcąc nauczać je efektywnie oraz wykorzystać ich umiejętności językowe, które są w fazie rozwoju. Część teoretyczna pracy ukazuje, jak istotnym czynnikiem w nauczaniu języka obcego jest znajomość świata wewnętrznego dzieci oraz jak skuteczne może być wykorzystanie piosenek i ruchu na początku ich przygody z tym językiem. Wspomniana wcześniej muzyka, będąca integralną częścią ludzkiego życia, posiada wiele zalet w nauczaniu języków na poziomie wieku dziecięcego, ponieważ sprawia, że mózg podczas nauki staje się bardziej chłonny. Podobnie także i ruch jest korzystym elementem nauki języka angielskiego na poziomie wieku dziecięcego, ponieważ jest on ważny dla funkcjonowania mózgu. Oprócz tego, że motywuje do nauki, posiada wiele innych zalet. Ponadto w pracy omówiona została metoda Total Physical Response (reagowanie całym ciałem), czyli metoda nauczania języka obcego poprzez ruch. Użycie podczas lekcji języka angielskiego na poziomie wieku dziecięcego piosenek połączonych z ruchem jest skutecznym narzędziem wspomagającym nauczanie, ponieważ łączy naukę z zabawą. Celem części praktycznej jest przedstawienie szczegółowych planów pięciu lekcji, ich wykonania oraz ewaluacji. Pracę zamykają wnioski.
The aim of this BA thesis is to discuss the issue of teaching English as a foreign language to children through the use of songs and movement in lessons. Nowadays, teaching English starts at an early age and is a considerable challenge for teachers. Children have certain characteristics that a teacher needs to take into account in order to teach them effectively and use their language skills, which are in the development phase. The theoretical part of the thesis shows how important it is to know children’s inner world and how effective it can be to use songs and movement at the beginning of their adventure with the language. The aforementioned music, which is an integral part of human life, has many advantages in teaching languages to children, as it makes the brain more absorbent during learning. Similarly, movement is also a beneficial element in learning English at childhood level, as it is important for brain function. Apart from motivating to learn, it has many other advantages. In addition, the paper discusses the method of Total Physical Response, which is a method of teaching a foreign language through movement. The use of age-sensitive songs combined with movement in English lessons is an effective tool for teaching because it combines learning with fun. The aim of the practical part is to provide detailed plans for five lessons, their execution and evaluation. The BA thesis closes with conclusions.
dc.abstract.en | The aim of this BA thesis is to discuss the issue of teaching English as a foreign language to children through the use of songs and movement in lessons. Nowadays, teaching English starts at an early age and is a considerable challenge for teachers. Children have certain characteristics that a teacher needs to take into account in order to teach them effectively and use their language skills, which are in the development phase. The theoretical part of the thesis shows how important it is to know children’s inner world and how effective it can be to use songs and movement at the beginning of their adventure with the language. The aforementioned music, which is an integral part of human life, has many advantages in teaching languages to children, as it makes the brain more absorbent during learning. Similarly, movement is also a beneficial element in learning English at childhood level, as it is important for brain function. Apart from motivating to learn, it has many other advantages. In addition, the paper discusses the method of Total Physical Response, which is a method of teaching a foreign language through movement. The use of age-sensitive songs combined with movement in English lessons is an effective tool for teaching because it combines learning with fun. The aim of the practical part is to provide detailed plans for five lessons, their execution and evaluation. The BA thesis closes with conclusions. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy licencjackiej jest omówienie zagadnienia nauczania języka angielskiego jako obcego na poziomie wieku dziecięcego poprzez wykorzystanie w lekcjach piosenek oraz ruchu. W dzisiejszych czasach nauczanie języka angielskiego odbywa się od najmłodszych lat i jest nie lada wyzwaniem dla nauczycieli. Dzieci charakteryzują się pewnymi cechami, które nauczyciel musi wziąć pod uwagę, chcąc nauczać je efektywnie oraz wykorzystać ich umiejętności językowe, które są w fazie rozwoju. Część teoretyczna pracy ukazuje, jak istotnym czynnikiem w nauczaniu języka obcego jest znajomość świata wewnętrznego dzieci oraz jak skuteczne może być wykorzystanie piosenek i ruchu na początku ich przygody z tym językiem. Wspomniana wcześniej muzyka, będąca integralną częścią ludzkiego życia, posiada wiele zalet w nauczaniu języków na poziomie wieku dziecięcego, ponieważ sprawia, że mózg podczas nauki staje się bardziej chłonny. Podobnie także i ruch jest korzystym elementem nauki języka angielskiego na poziomie wieku dziecięcego, ponieważ jest on ważny dla funkcjonowania mózgu. Oprócz tego, że motywuje do nauki, posiada wiele innych zalet. Ponadto w pracy omówiona została metoda Total Physical Response (reagowanie całym ciałem), czyli metoda nauczania języka obcego poprzez ruch. Użycie podczas lekcji języka angielskiego na poziomie wieku dziecięcego piosenek połączonych z ruchem jest skutecznym narzędziem wspomagającym nauczanie, ponieważ łączy naukę z zabawą. Celem części praktycznej jest przedstawienie szczegółowych planów pięciu lekcji, ich wykonania oraz ewaluacji. Pracę zamykają wnioski. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Krzyszpień, Jerzy - 129564 | pl |
dc.contributor.author | Czchowska, Oliwia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Krzyszpień, Jerzy - 129564 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaroszek, Marcin - 128482 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T01:31:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T01:31:05Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska z językiem niemieckim | pl |
dc.identifier.apd | diploma-134296-228260 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236520 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | music, songs, movement, teaching, lessons, young learners, English | pl |
dc.subject.pl | muzyka, piosenki, ruch, nauczanie, lekcje, dzieci, język angielski | pl |
dc.title | The use of songs and movement in teaching English to young learners | pl |
dc.title.alternative | Wykorzystanie piosenek i ruchu w nauczaniu dzieci języka angielskiego | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |