Persuasion in the promotional copy for the manuals of the faith healer Vadim Tschenze

2023
journal article
article
dc.abstract.plCelem niniejszego artykułu jest analiza opisów promocyjnych poradników, przetłumaczonych z języka rosyjskiego na polski, autorstwa Vadima Tschenzego. W charakterze materiału egzemplifikacyjnego wykorzystano opisy marketingowe dostępne na stronie internetowej polskiego wydawnictwa Studio Astropsychologii. Opisy promocyjne (zawierające często fragmenty książek) potraktowane zostały jako rodzaj reklamy, czyli komunikat, w którym istotną rolę odgrywa perswazja. Przeprowadzona analiza dowiodła, iż aby osiągnąć pożądany cel, nadawca tekstu (reklamodawca) wykorzystuje wszystkie kluczowe mechanizmy oddziaływania na odbiorcę: mechanizm emocjonalizacji odbioru, mechanizm wspólnoty świata i języka, mechanizm symplifikacji rozkładu wartości, mechanizm odbioru bezalternatywnego.pl
dc.affiliationWydział Filologiczny : Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiejpl
dc.contributor.authorRybarczyk-Dyjewska, Joanna - 145269 pl
dc.date.accessioned2024-03-25T10:30:22Z
dc.date.available2024-03-25T10:30:22Z
dc.date.issued2023pl
dc.description.physical245-264pl
dc.description.publication1,25pl
dc.description.volume23pl
dc.identifier.issn1642-557Xpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/328343
dc.languageengpl
dc.language.containerpolpl
dc.participationRybarczyk-Dyjewska, Joanna: 100%;pl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enpersuasionpl
dc.subject.enalternative medicinepl
dc.subject.enadvertisingpl
dc.subject.enmagicpl
dc.subject.encounselingpl
dc.subject.plperswazjapl
dc.subject.plmedycyna alternatywnapl
dc.subject.plreklamapl
dc.subject.plmagiapl
dc.subject.plporadnictwopl
dc.subtypeArticlepl
dc.titlePersuasion in the promotional copy for the manuals of the faith healer Vadim Tschenzepl
dc.title.journalStudia Wschodniosłowiańskiepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Celem niniejszego artykułu jest analiza opisów promocyjnych poradników, przetłumaczonych z języka rosyjskiego na polski, autorstwa Vadima Tschenzego. W charakterze materiału egzemplifikacyjnego wykorzystano opisy marketingowe dostępne na stronie internetowej polskiego wydawnictwa Studio Astropsychologii. Opisy promocyjne (zawierające często fragmenty książek) potraktowane zostały jako rodzaj reklamy, czyli komunikat, w którym istotną rolę odgrywa perswazja. Przeprowadzona analiza dowiodła, iż aby osiągnąć pożądany cel, nadawca tekstu (reklamodawca) wykorzystuje wszystkie kluczowe mechanizmy oddziaływania na odbiorcę: mechanizm emocjonalizacji odbioru, mechanizm wspólnoty świata i języka, mechanizm symplifikacji rozkładu wartości, mechanizm odbioru bezalternatywnego.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny : Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej
dc.contributor.authorpl
Rybarczyk-Dyjewska, Joanna - 145269
dc.date.accessioned
2024-03-25T10:30:22Z
dc.date.available
2024-03-25T10:30:22Z
dc.date.issuedpl
2023
dc.description.physicalpl
245-264
dc.description.publicationpl
1,25
dc.description.volumepl
23
dc.identifier.issnpl
1642-557X
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/328343
dc.languagepl
eng
dc.language.containerpl
pol
dc.participationpl
Rybarczyk-Dyjewska, Joanna: 100%;
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enpl
persuasion
dc.subject.enpl
alternative medicine
dc.subject.enpl
advertising
dc.subject.enpl
magic
dc.subject.enpl
counseling
dc.subject.plpl
perswazja
dc.subject.plpl
medycyna alternatywna
dc.subject.plpl
reklama
dc.subject.plpl
magia
dc.subject.plpl
poradnictwo
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Persuasion in the promotional copy for the manuals of the faith healer Vadim Tschenze
dc.title.journalpl
Studia Wschodniosłowiańskie
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Krakow
2
Mogilany
1

No access

No Thumbnail Available