Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE WYKORZYSTYWANE W KAMPANIACH SPOŁECZNYCH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII AMNESTY INTERNATIONAL
AMNESTY INTERNATIONAL AS A CASE STUDY OF THE USE OF COMMUNICATION TOOLS IN SOCIAL CAMPAIGNS
kampanie społeczne, Amnesty International, ambient media
social campaigns, Amnesty International, ambient media
Tematem pracy są narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w kampaniach społecznych. Tematem badań szczegółowych jest sposób komunikowania się nadawców reklam społecznych z odbiorcami na przykładzie międzynarodowej organizacji broniącej praw człowieka, tj. Amnesty International. Praca zawiera cztery rozdziały. Trzy pierwsze poświęcone są zagadnieniom teoretycznym, natomiast rozdział czwarty to analiza własna wybranych kampanii społecznych Amnesty International.Rozdział pierwszy zawiera opis i charakter kampanii społecznych. Została w nim przedstawiona historia kampanii, definicje, cele i funkcje kampanii społecznych. Rozdział ten zawiera również porównanie kampanii społecznych z kampaniami komercyjnymi. Określa odbiorców reklam społecznych, oraz przedstawia nośniki wykorzystywane w kampaniach społecznych.W rozdziale drugim przedstawiona została geneza pojęcia praw człowieka oraz rozwój idei ochrony praw człowieka na świecie. Rozdział zawiera opis międzynarodowych paktów i umów dotyczących ustanowienia podstawowych praw człowieka oraz prawne zapewnienia ich przestrzegania. W drugim rozdziale znajduje się również historia i opis funkcjonowania międzynarodowej organizacji Amnesty International. Przedstawione zostały cele i założenia organizacji oraz skuteczność jej działań.Trzeci rozdział przedstawia nowatorskie narzędzia komunikacyjne, jakimi posługuje się współcześnie reklama. W rozdziale tym znajduje się opis ambient marketingu, viral marketingu oraz guerrilla-marketingu.Rozdział czwarty zawiera część metodologiczną, która wskazuje cel i problem badawczy pracy oraz określa metodę badawczą. Następnie w rozdziale tym wybrane kampanie analizowane są pod kątem postawionych problemów badawczych. W tej części pracy znajduje się analiza poszczególnych kampanii społecznych Amnesty International zrealizowanych w latach 2008-2012 w krajach Europy, USA, Nowej Zelandii i Azji, które wykorzystywały w kontakcie z odbiorcami niekonwencjonalne sposoby komunikacji.
The theme of work are communication tools used in social campaigns. The subject of detailed research is a way to communicate broadcasting public service announcements with customers on the example of the international human rights organization, such as Amnesty International.The work contains four chapters. The first three are devoted to theoretical issues, while the fourth chapter is an analysis of self-selected social campaign of Amnesty International.
dc.abstract.en | The theme of work are communication tools used in social campaigns. The subject of detailed research is a way to communicate broadcasting public service announcements with customers on the example of the international human rights organization, such as Amnesty International.The work contains four chapters. The first three are devoted to theoretical issues, while the fourth chapter is an analysis of self-selected social campaign of Amnesty International. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem pracy są narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w kampaniach społecznych. Tematem badań szczegółowych jest sposób komunikowania się nadawców reklam społecznych z odbiorcami na przykładzie międzynarodowej organizacji broniącej praw człowieka, tj. Amnesty International. Praca zawiera cztery rozdziały. Trzy pierwsze poświęcone są zagadnieniom teoretycznym, natomiast rozdział czwarty to analiza własna wybranych kampanii społecznych Amnesty International.Rozdział pierwszy zawiera opis i charakter kampanii społecznych. Została w nim przedstawiona historia kampanii, definicje, cele i funkcje kampanii społecznych. Rozdział ten zawiera również porównanie kampanii społecznych z kampaniami komercyjnymi. Określa odbiorców reklam społecznych, oraz przedstawia nośniki wykorzystywane w kampaniach społecznych.W rozdziale drugim przedstawiona została geneza pojęcia praw człowieka oraz rozwój idei ochrony praw człowieka na świecie. Rozdział zawiera opis międzynarodowych paktów i umów dotyczących ustanowienia podstawowych praw człowieka oraz prawne zapewnienia ich przestrzegania. W drugim rozdziale znajduje się również historia i opis funkcjonowania międzynarodowej organizacji Amnesty International. Przedstawione zostały cele i założenia organizacji oraz skuteczność jej działań.Trzeci rozdział przedstawia nowatorskie narzędzia komunikacyjne, jakimi posługuje się współcześnie reklama. W rozdziale tym znajduje się opis ambient marketingu, viral marketingu oraz guerrilla-marketingu.Rozdział czwarty zawiera część metodologiczną, która wskazuje cel i problem badawczy pracy oraz określa metodę badawczą. Następnie w rozdziale tym wybrane kampanie analizowane są pod kątem postawionych problemów badawczych. W tej części pracy znajduje się analiza poszczególnych kampanii społecznych Amnesty International zrealizowanych w latach 2008-2012 w krajach Europy, USA, Nowej Zelandii i Azji, które wykorzystywały w kontakcie z odbiorcami niekonwencjonalne sposoby komunikacji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.author | Romaniszyn, Aneta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:28:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:28:27Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76183-135434 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188849 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social campaigns, Amnesty International, ambient media | pl |
dc.subject.pl | kampanie społeczne, Amnesty International, ambient media | pl |
dc.title | NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE WYKORZYSTYWANE W KAMPANIACH SPOŁECZNYCH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII AMNESTY INTERNATIONAL | pl |
dc.title.alternative | AMNESTY INTERNATIONAL AS A CASE STUDY OF THE USE OF COMMUNICATION TOOLS IN SOCIAL CAMPAIGNS | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |