NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE WYKORZYSTYWANE W KAMPANIACH SPOŁECZNYCH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII AMNESTY INTERNATIONAL

licenciate
dc.abstract.enThe theme of work are communication tools used in social campaigns. The subject of detailed research is a way to communicate broadcasting public service announcements with customers on the example of the international human rights organization, such as Amnesty International.The work contains four chapters. The first three are devoted to theoretical issues, while the fourth chapter is an analysis of self-selected social campaign of Amnesty International.pl
dc.abstract.plTematem pracy są narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w kampaniach społecznych. Tematem badań szczegółowych jest sposób komunikowania się nadawców reklam społecznych z odbiorcami na przykładzie międzynarodowej organizacji broniącej praw człowieka, tj. Amnesty International. Praca zawiera cztery rozdziały. Trzy pierwsze poświęcone są zagadnieniom teoretycznym, natomiast rozdział czwarty to analiza własna wybranych kampanii społecznych Amnesty International.Rozdział pierwszy zawiera opis i charakter kampanii społecznych. Została w nim przedstawiona historia kampanii, definicje, cele i funkcje kampanii społecznych. Rozdział ten zawiera również porównanie kampanii społecznych z kampaniami komercyjnymi. Określa odbiorców reklam społecznych, oraz przedstawia nośniki wykorzystywane w kampaniach społecznych.W rozdziale drugim przedstawiona została geneza pojęcia praw człowieka oraz rozwój idei ochrony praw człowieka na świecie. Rozdział zawiera opis międzynarodowych paktów i umów dotyczących ustanowienia podstawowych praw człowieka oraz prawne zapewnienia ich przestrzegania. W drugim rozdziale znajduje się również historia i opis funkcjonowania międzynarodowej organizacji Amnesty International. Przedstawione zostały cele i założenia organizacji oraz skuteczność jej działań.Trzeci rozdział przedstawia nowatorskie narzędzia komunikacyjne, jakimi posługuje się współcześnie reklama. W rozdziale tym znajduje się opis ambient marketingu, viral marketingu oraz guerrilla-marketingu.Rozdział czwarty zawiera część metodologiczną, która wskazuje cel i problem badawczy pracy oraz określa metodę badawczą. Następnie w rozdziale tym wybrane kampanie analizowane są pod kątem postawionych problemów badawczych. W tej części pracy znajduje się analiza poszczególnych kampanii społecznych Amnesty International zrealizowanych w latach 2008-2012 w krajach Europy, USA, Nowej Zelandii i Azji, które wykorzystywały w kontakcie z odbiorcami niekonwencjonalne sposoby komunikacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.contributor.authorRomaniszyn, Anetapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:28:27Z
dc.date.available2020-07-24T17:28:27Z
dc.date.submitted2013-07-05pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-76183-135434pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188849
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial campaigns, Amnesty International, ambient mediapl
dc.subject.plkampanie społeczne, Amnesty International, ambient mediapl
dc.titleNARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE WYKORZYSTYWANE W KAMPANIACH SPOŁECZNYCH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII AMNESTY INTERNATIONALpl
dc.title.alternativeAMNESTY INTERNATIONAL AS A CASE STUDY OF THE USE OF COMMUNICATION TOOLS IN SOCIAL CAMPAIGNSpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The theme of work are communication tools used in social campaigns. The subject of detailed research is a way to communicate broadcasting public service announcements with customers on the example of the international human rights organization, such as Amnesty International.The work contains four chapters. The first three are devoted to theoretical issues, while the fourth chapter is an analysis of self-selected social campaign of Amnesty International.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy są narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w kampaniach społecznych. Tematem badań szczegółowych jest sposób komunikowania się nadawców reklam społecznych z odbiorcami na przykładzie międzynarodowej organizacji broniącej praw człowieka, tj. Amnesty International. Praca zawiera cztery rozdziały. Trzy pierwsze poświęcone są zagadnieniom teoretycznym, natomiast rozdział czwarty to analiza własna wybranych kampanii społecznych Amnesty International.Rozdział pierwszy zawiera opis i charakter kampanii społecznych. Została w nim przedstawiona historia kampanii, definicje, cele i funkcje kampanii społecznych. Rozdział ten zawiera również porównanie kampanii społecznych z kampaniami komercyjnymi. Określa odbiorców reklam społecznych, oraz przedstawia nośniki wykorzystywane w kampaniach społecznych.W rozdziale drugim przedstawiona została geneza pojęcia praw człowieka oraz rozwój idei ochrony praw człowieka na świecie. Rozdział zawiera opis międzynarodowych paktów i umów dotyczących ustanowienia podstawowych praw człowieka oraz prawne zapewnienia ich przestrzegania. W drugim rozdziale znajduje się również historia i opis funkcjonowania międzynarodowej organizacji Amnesty International. Przedstawione zostały cele i założenia organizacji oraz skuteczność jej działań.Trzeci rozdział przedstawia nowatorskie narzędzia komunikacyjne, jakimi posługuje się współcześnie reklama. W rozdziale tym znajduje się opis ambient marketingu, viral marketingu oraz guerrilla-marketingu.Rozdział czwarty zawiera część metodologiczną, która wskazuje cel i problem badawczy pracy oraz określa metodę badawczą. Następnie w rozdziale tym wybrane kampanie analizowane są pod kątem postawionych problemów badawczych. W tej części pracy znajduje się analiza poszczególnych kampanii społecznych Amnesty International zrealizowanych w latach 2008-2012 w krajach Europy, USA, Nowej Zelandii i Azji, które wykorzystywały w kontakcie z odbiorcami niekonwencjonalne sposoby komunikacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.contributor.authorpl
Romaniszyn, Aneta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:28:27Z
dc.date.available
2020-07-24T17:28:27Z
dc.date.submittedpl
2013-07-05
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-76183-135434
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188849
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social campaigns, Amnesty International, ambient media
dc.subject.plpl
kampanie społeczne, Amnesty International, ambient media
dc.titlepl
NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE WYKORZYSTYWANE W KAMPANIACH SPOŁECZNYCH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII AMNESTY INTERNATIONAL
dc.title.alternativepl
AMNESTY INTERNATIONAL AS A CASE STUDY OF THE USE OF COMMUNICATION TOOLS IN SOCIAL CAMPAIGNS
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
72
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Krakow
9
Wroclaw
8
Dublin
3
Katowice
3
Rogalinek
3
Rzeszów
3
Plewiska
2
Sofia
2
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available