Misyjność mediów publicznych na przykładzie TVP Kultura

master
dc.abstract.enThe role of media today is much more important than ever before. The opinion that we are living in a society in which mass media are crucial elements of life is common. Using the media takes more time and so the impact of the media is getting stronger and stronger and the effects of this influence can be seen in every sphere of life.The media have many functions, among which the most significant ones are informative, entertaining and cultural. The last one can be also associated with educational aspect. The aim of this paper is to explain what is public service and to show how this public service is realized by the TVP Kultura channel. In order to answer those questions it is necessary to present the history and development of television, particularly in Poland. Moreover, it is important to explain the idea of public service and how it changed through the years . It is also crucial to write about the definitions of the word “culture”, because the chosen channel, TVP Kultura, is a cultural one. The first chapter presents briefly the history of television in the world, and in a more detailed way the development of this medium in Poland. It also presents the definitions of public service and which interpretation of this concept is most popular in Europe and in the world. In the second chapter the author presents the occurance of cultural materials in polish television from the moment it started until the emergence of the TVP Kultura channel. In this chapter many legal acts concerning public media and cultural issues are presented.The last chapter presents the TVP Kultura channel and also contains the analysis of its schedule. The author analized the programs occurring in this channel and tried to verify if they accomplish the public service idea.pl
dc.abstract.plW obecnych czasach rola mediów stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powszechna jest opinia, że żyjemy w społeczeństwie medialnym, w którym środki masowego przekazu stanowią bardzo istotny element życia społecznego. Korzystanie z nich pochłania coraz więcej czasu, w związku z czym ich wpływ na odbiorców stale rośnie, a efekty ich oddziaływania można dostrzec w każdej dziedzinie życia. Media spełniają wiele funkcji, wśród których najważniejsze są funkcja informacyjna, rozrywkowa oraz kulturotwórcza. Ta ostatnia dodatkowo powiązana jest z aspektem wychowawczym i edukacyjnym.Niniejsza praca ma na celu przedstawienie, czym jest misja publiczna mediów i sprawdzenie w jaki sposób jest ona realizowana przez stację TVP Kultura. By móc odpowiedzieć na tak postawione pytania, należy w pierwszym rzędzie przypomnieć, jak powstała i rozwijała się telewizja, a w szczególności telewizja w Polsce. Następnie trzeba także przedstawić historię ewolucji samego pojęcia misji publicznej i jej rozumienia w różnych ujęciach. Jednocześnie z uwagi na fakt, że autorka jako przykład kanału realizującego misję publiczną wybrała kanał kulturalny, niezbędne jest przywołanie definicji kultury i różnych jej typów. Pierwszy rozdział pracy przedstawia krótko historię telewizji na świecie oraz etapy rozwoju telewizji w Polsce. Autorka opisuje w nim także, na czym polega misja publiczna telewizji oraz jakie podejścia do jej pełnienia są najbardziej rozpowszechnione na gruncie europejskim i światowym. W drugim rozdziale autorka w sposób szczegółowy przedstawia obecność treści kulturalnych w polskiej telewizji od momentu jej powstania do pojawienia się kanału TVP Kultura. W rozdziale tym przedstawione zostały także akty prawne, które zawierają odniesienie do kultury i mediów publicznych.Rozdział trzeci prezentuje stację TVP Kultura oraz zawiera analizę zawartości programowej tego kanału. Analiza ta ma na celu zweryfikowanie czy omawiany kanał wywiązuje się z realizacji misji wobec społeczeństwa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKaliszewski, Andrzej - 101306 pl
dc.contributor.authorTuszyńska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerKaliszewski, Andrzej - 101306 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:29:12Z
dc.date.available2020-07-20T20:29:12Z
dc.date.submitted2011-10-12pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-61754-63306pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175301
dc.languagepolpl
dc.subject.enpublic media, public service, television, culturepl
dc.subject.plmedia publiczne, TVP, TVP Kultura, misja, kulturapl
dc.titleMisyjność mediów publicznych na przykładzie TVP Kulturapl
dc.title.alternativeThe public service of the media based on the example of the TVP Kultura channelpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The role of media today is much more important than ever before. The opinion that we are living in a society in which mass media are crucial elements of life is common. Using the media takes more time and so the impact of the media is getting stronger and stronger and the effects of this influence can be seen in every sphere of life.The media have many functions, among which the most significant ones are informative, entertaining and cultural. The last one can be also associated with educational aspect. The aim of this paper is to explain what is public service and to show how this public service is realized by the TVP Kultura channel. In order to answer those questions it is necessary to present the history and development of television, particularly in Poland. Moreover, it is important to explain the idea of public service and how it changed through the years . It is also crucial to write about the definitions of the word “culture”, because the chosen channel, TVP Kultura, is a cultural one. The first chapter presents briefly the history of television in the world, and in a more detailed way the development of this medium in Poland. It also presents the definitions of public service and which interpretation of this concept is most popular in Europe and in the world. In the second chapter the author presents the occurance of cultural materials in polish television from the moment it started until the emergence of the TVP Kultura channel. In this chapter many legal acts concerning public media and cultural issues are presented.The last chapter presents the TVP Kultura channel and also contains the analysis of its schedule. The author analized the programs occurring in this channel and tried to verify if they accomplish the public service idea.
dc.abstract.plpl
W obecnych czasach rola mediów stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powszechna jest opinia, że żyjemy w społeczeństwie medialnym, w którym środki masowego przekazu stanowią bardzo istotny element życia społecznego. Korzystanie z nich pochłania coraz więcej czasu, w związku z czym ich wpływ na odbiorców stale rośnie, a efekty ich oddziaływania można dostrzec w każdej dziedzinie życia. Media spełniają wiele funkcji, wśród których najważniejsze są funkcja informacyjna, rozrywkowa oraz kulturotwórcza. Ta ostatnia dodatkowo powiązana jest z aspektem wychowawczym i edukacyjnym.Niniejsza praca ma na celu przedstawienie, czym jest misja publiczna mediów i sprawdzenie w jaki sposób jest ona realizowana przez stację TVP Kultura. By móc odpowiedzieć na tak postawione pytania, należy w pierwszym rzędzie przypomnieć, jak powstała i rozwijała się telewizja, a w szczególności telewizja w Polsce. Następnie trzeba także przedstawić historię ewolucji samego pojęcia misji publicznej i jej rozumienia w różnych ujęciach. Jednocześnie z uwagi na fakt, że autorka jako przykład kanału realizującego misję publiczną wybrała kanał kulturalny, niezbędne jest przywołanie definicji kultury i różnych jej typów. Pierwszy rozdział pracy przedstawia krótko historię telewizji na świecie oraz etapy rozwoju telewizji w Polsce. Autorka opisuje w nim także, na czym polega misja publiczna telewizji oraz jakie podejścia do jej pełnienia są najbardziej rozpowszechnione na gruncie europejskim i światowym. W drugim rozdziale autorka w sposób szczegółowy przedstawia obecność treści kulturalnych w polskiej telewizji od momentu jej powstania do pojawienia się kanału TVP Kultura. W rozdziale tym przedstawione zostały także akty prawne, które zawierają odniesienie do kultury i mediów publicznych.Rozdział trzeci prezentuje stację TVP Kultura oraz zawiera analizę zawartości programowej tego kanału. Analiza ta ma na celu zweryfikowanie czy omawiany kanał wywiązuje się z realizacji misji wobec społeczeństwa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kaliszewski, Andrzej - 101306
dc.contributor.authorpl
Tuszyńska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Kaliszewski, Andrzej - 101306
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:29:12Z
dc.date.available
2020-07-20T20:29:12Z
dc.date.submittedpl
2011-10-12
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-61754-63306
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175301
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
public media, public service, television, culture
dc.subject.plpl
media publiczne, TVP, TVP Kultura, misja, kultura
dc.titlepl
Misyjność mediów publicznych na przykładzie TVP Kultura
dc.title.alternativepl
The public service of the media based on the example of the TVP Kultura channel
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
96
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Bytom
10
Gdansk
9
Krakow
8
Rzeszów
6
Katowice
4
Poznan
3
Wroclaw
3
Kielce
2
Lublin
2

No access

No Thumbnail Available