Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wellbeing w organizacji
Wellbeing in organization
dobrostan – organizacja - wellbeing
organization – wellbeing
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska wellbeingu/dobrostanu w organizacjach oraz przedstawienie wpływu dobrostanu na pracowników w ich miejscu pracy. Przeprowadzone badanie ukazuje znajomość zagadnień związanych z dobrostanem oraz ich wpływ na pracowników firm. Badanie poprzedzone jest analizą literatury skupionej na aspektach, zagadnieniach związanych z dobrostanem, aspektami psychologicznymi pracy. Do przeprowadzenia badania wykorzystano kwestionariusz ankiety elektronicznej. Wszystkie hipotezy przedstawione w badaniu zostały potwierdzone. Hipoteza pierwsza: pracownicy odczuwają wellbeing/dobrostan w swojej organizacji, miejscu pracy. Hipoteza druga: dla pracowników, ich ścieżek karier oraz rozwoju, dobrostan to jeden z kluczowych aspektów w organizacji. Hipoteza trzecia: pracownicy utożsamiają wellbeing/dobrostan ze sferą emocjonalną. Hipoteza czwarta: pandemia COVID-19 zmieniła podejście pracowników do dobrostanu. Hipoteza piąta: pracownicy chcieliby wprowadzić nowe benefity do swoich organizacji, m.in możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie. Na podstawie przeprowadzonych badań, można wywnioskować: (1) pracownicy odczuwają dobrostan w miejscu pracy. (2) Wellbeing/dobrostam to ważny aspekt w każdej organizacji oraz ma wpływ na jakość pracy, a także w rozwoju w miejscu pracy. (3) Wellbeing/dobrostan utożsamiany jest ze sferą potrzeb emocjonalnych. (4) Pandemia COVID-19 zmieniła podejście pracowników do dobrostanu, przede wszystkim zaszły w nich zmiany psychologiczne, dzięki czemu zrozumieli, że zdrowie psychiczne jest ważniejsze od kariery. (5) Wprowadzenie zmian w świadczeniach proponowanych przez firmy jest konieczne.
The aim of this master thesis is to present the phenomenon of wellbeing in organizations and to present the impact of wellbeing on employees in their workplace. The conducted research shows the knowledge of wellbeing issues and their impact on employees of companies. The research is preceded by an analysis of the literature focused on aspects, issues related to wellbeing and psychological aspects of work. An electronic survey questionnaire was used to conduct the research. All hypotheses presented in the study were confirmed. Hypothesis one: employees see the impact of wellbeing in their organization, workplace. Hypothesis two: wellbeing is one of the key aspects in the organization for employees, their career paths and development, Hypothesis three: employees equate wellbeing with the emotional sphere. Hypothesis four: the COVID-19 pandemic has changed employees' attitudes toward wellbeing. Hypothesis five: employees would like to introduce new benefits to their organizations, including the ability to work remotely from anywhere in the world. Based on the research, it can be inferred that: (1) employees experience well-being in the workplace. (2) Wellbeing is an important aspect in any organization and has an impact on the quality of work, as well as in development in the workplace. (3) Wellbeing is identified with the realm of emotional needs. (4) The COVID-19 pandemic changed employees' attitudes toward wellbeing, primarily there was a psychological change in employees, making them understand that mental health is more important than professional careers. (5) Proposing changes in the benefits offers included in companies packages is necessary.
dc.abstract.en | The aim of this master thesis is to present the phenomenon of wellbeing in organizations and to present the impact of wellbeing on employees in their workplace. The conducted research shows the knowledge of wellbeing issues and their impact on employees of companies. The research is preceded by an analysis of the literature focused on aspects, issues related to wellbeing and psychological aspects of work. An electronic survey questionnaire was used to conduct the research. All hypotheses presented in the study were confirmed. Hypothesis one: employees see the impact of wellbeing in their organization, workplace. Hypothesis two: wellbeing is one of the key aspects in the organization for employees, their career paths and development, Hypothesis three: employees equate wellbeing with the emotional sphere. Hypothesis four: the COVID-19 pandemic has changed employees' attitudes toward wellbeing. Hypothesis five: employees would like to introduce new benefits to their organizations, including the ability to work remotely from anywhere in the world. Based on the research, it can be inferred that: (1) employees experience well-being in the workplace. (2) Wellbeing is an important aspect in any organization and has an impact on the quality of work, as well as in development in the workplace. (3) Wellbeing is identified with the realm of emotional needs. (4) The COVID-19 pandemic changed employees' attitudes toward wellbeing, primarily there was a psychological change in employees, making them understand that mental health is more important than professional careers. (5) Proposing changes in the benefits offers included in companies packages is necessary. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska wellbeingu/dobrostanu w organizacjach oraz przedstawienie wpływu dobrostanu na pracowników w ich miejscu pracy. Przeprowadzone badanie ukazuje znajomość zagadnień związanych z dobrostanem oraz ich wpływ na pracowników firm. Badanie poprzedzone jest analizą literatury skupionej na aspektach, zagadnieniach związanych z dobrostanem, aspektami psychologicznymi pracy. Do przeprowadzenia badania wykorzystano kwestionariusz ankiety elektronicznej. Wszystkie hipotezy przedstawione w badaniu zostały potwierdzone. Hipoteza pierwsza: pracownicy odczuwają wellbeing/dobrostan w swojej organizacji, miejscu pracy. Hipoteza druga: dla pracowników, ich ścieżek karier oraz rozwoju, dobrostan to jeden z kluczowych aspektów w organizacji. Hipoteza trzecia: pracownicy utożsamiają wellbeing/dobrostan ze sferą emocjonalną. Hipoteza czwarta: pandemia COVID-19 zmieniła podejście pracowników do dobrostanu. Hipoteza piąta: pracownicy chcieliby wprowadzić nowe benefity do swoich organizacji, m.in. możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie. Na podstawie przeprowadzonych badań, można wywnioskować: (1) pracownicy odczuwają dobrostan w miejscu pracy. (2) Wellbeing/dobrostam to ważny aspekt w każdej organizacji oraz ma wpływ na jakość pracy, a także w rozwoju w miejscu pracy. (3) Wellbeing/dobrostan utożsamiany jest ze sferą potrzeb emocjonalnych. (4) Pandemia COVID-19 zmieniła podejście pracowników do dobrostanu, przede wszystkim zaszły w nich zmiany psychologiczne, dzięki czemu zrozumieli, że zdrowie psychiczne jest ważniejsze od kariery. (5) Wprowadzenie zmian w świadczeniach proponowanych przez firmy jest konieczne. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.author | Stryszowska, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stuss, Magdalena - 132134 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-26T21:40:41Z | |
dc.date.available | 2022-10-26T21:40:41Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157071-231965 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302754 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | organization – wellbeing | pl |
dc.subject.pl | dobrostan – organizacja - wellbeing | pl |
dc.title | Wellbeing w organizacji | pl |
dc.title.alternative | Wellbeing in organization | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |