Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reklama w mediach społecznościowych. Analiza wybranej kampanii
Advertising in social media. Analysis of the chosen campaign.
REKLAMA - MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - REKLAMA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH - NOWE MEDIA - REKLAMA INTERNETOWA - MARKETING INTERNETOWY
ADVERTISING - SOCIAL MEDIA - SOCIAL MEDIA ADVERTISING - NEW MEDIA - INTERNET ADVERTISING - INTERNET MARKETING
Działalność marketingowa i reklama są nieodłącznie związane z handlem i polityką, czyli jednymi z najbardziej podstawowych elementów życia społecznego. Do promowania produktów, usług czy idei od wieków używano wielu mediów i nośników, od najprostszych, takich jak głos, po zaawansowane technologie, np. telewizję. Internet jest najnowszym medium reklamowym, które nieustannie i dynamicznie się rozwija. Media społecznościowe są częścią jego ery nazywanej Web 2.0, podkreślającej interakcję, integrację oraz zaangażowanie odbiorców do tworzenia treści. Związek reklamy i mediów społecznościowych powstał bardzo szybko i eskalował, co więcej, obie strony czerpią z niego wiele korzyści. Social media oferują reklamodawcom możliwość otwarcia dialogu z odbiorcami, których określenie jest dokładniejsze niż w mediach tradycyjnych. W pracy opisano historię, funkcje i rodzaje reklamy, kładąc nacisk na reklamę internetową. Przedstawiono ewolucję oraz rodzaje mediów społecznościowych, scharakteryzowano także ich aspekt marketingowy. Na przykładzie Drogerii Pigment, krakowskiej firmy z branży kosmetycznej, zbadane zostało wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach reklamowych organizacji. Analizie poddano przede wszystkim jakość i cel komunikatów, a także efekty kampanii. Na tej podstawie rozważono, jaką rolę pełnią media społecznościowe w działaniach Drogerii Pigment, oraz czy firma wykorzystuje ich potencjał.
Marketing and advertising are inseparable parts of trade and politics, the most basic elements of social life. For ages, many media and formats have been used to promote products, services or ideas, from the simplest, such as voice, to advanced technologies such as television. The Internet is the latest advertising medium and is constantly and dynamically developing. Social media is part of its era called Web 2.0 - where interaction, integration and audience engagement to create content have a very important role. The relationship between advertising and social media formed very quickly and escalated, what's more, both sides benefit from it immensely. Social media offer advertisers the opportunity to open a dialogue with the audience, and a chance to target it more precisely than traditional media. This thesis describes the history, functions, and types of advertising, emphasizing the Internet advertising. The evolution and types of social media were presented, and their marketing aspect was characterized. Based on the Drogeria Pigment, a Krakow-based company in the cosmetics industry, the use of social media in the organization's advertising activities was studied. The analysis was focused on the quality and purpose of the messages, as well as the effects of the campaign. On this basis, it was considered what role social media play in the activities of Drogeria Pigment, and whether the company uses the full potential of this medium.
dc.abstract.en | Marketing and advertising are inseparable parts of trade and politics, the most basic elements of social life. For ages, many media and formats have been used to promote products, services or ideas, from the simplest, such as voice, to advanced technologies such as television. The Internet is the latest advertising medium and is constantly and dynamically developing. Social media is part of its era called Web 2.0 - where interaction, integration and audience engagement to create content have a very important role. The relationship between advertising and social media formed very quickly and escalated, what's more, both sides benefit from it immensely. Social media offer advertisers the opportunity to open a dialogue with the audience, and a chance to target it more precisely than traditional media. This thesis describes the history, functions, and types of advertising, emphasizing the Internet advertising. The evolution and types of social media were presented, and their marketing aspect was characterized. Based on the Drogeria Pigment, a Krakow-based company in the cosmetics industry, the use of social media in the organization's advertising activities was studied. The analysis was focused on the quality and purpose of the messages, as well as the effects of the campaign. On this basis, it was considered what role social media play in the activities of Drogeria Pigment, and whether the company uses the full potential of this medium. | pl |
dc.abstract.pl | Działalność marketingowa i reklama są nieodłącznie związane z handlem i polityką, czyli jednymi z najbardziej podstawowych elementów życia społecznego. Do promowania produktów, usług czy idei od wieków używano wielu mediów i nośników, od najprostszych, takich jak głos, po zaawansowane technologie, np. telewizję. Internet jest najnowszym medium reklamowym, które nieustannie i dynamicznie się rozwija. Media społecznościowe są częścią jego ery nazywanej Web 2.0, podkreślającej interakcję, integrację oraz zaangażowanie odbiorców do tworzenia treści. Związek reklamy i mediów społecznościowych powstał bardzo szybko i eskalował, co więcej, obie strony czerpią z niego wiele korzyści. Social media oferują reklamodawcom możliwość otwarcia dialogu z odbiorcami, których określenie jest dokładniejsze niż w mediach tradycyjnych. W pracy opisano historię, funkcje i rodzaje reklamy, kładąc nacisk na reklamę internetową. Przedstawiono ewolucję oraz rodzaje mediów społecznościowych, scharakteryzowano także ich aspekt marketingowy. Na przykładzie Drogerii Pigment, krakowskiej firmy z branży kosmetycznej, zbadane zostało wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach reklamowych organizacji. Analizie poddano przede wszystkim jakość i cel komunikatów, a także efekty kampanii. Na tej podstawie rozważono, jaką rolę pełnią media społecznościowe w działaniach Drogerii Pigment, oraz czy firma wykorzystuje ich potencjał. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.contributor.author | Ziobrowska, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T19:56:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T19:56:52Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127512-163472 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231387 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISING - SOCIAL MEDIA - SOCIAL MEDIA ADVERTISING - NEW MEDIA - INTERNET ADVERTISING - INTERNET MARKETING | pl |
dc.subject.pl | REKLAMA - MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - REKLAMA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH - NOWE MEDIA - REKLAMA INTERNETOWA - MARKETING INTERNETOWY | pl |
dc.title | Reklama w mediach społecznościowych. Analiza wybranej kampanii | pl |
dc.title.alternative | Advertising in social media. Analysis of the chosen campaign. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |