Reklama w mediach społecznościowych. Analiza wybranej kampanii

master
dc.abstract.enMarketing and advertising are inseparable parts of trade and politics, the most basic elements of social life. For ages, many media and formats have been used to promote products, services or ideas, from the simplest, such as voice, to advanced technologies such as television. The Internet is the latest advertising medium and is constantly and dynamically developing. Social media is part of its era called Web 2.0 - where interaction, integration and audience engagement to create content have a very important role. The relationship between advertising and social media formed very quickly and escalated, what's more, both sides benefit from it immensely. Social media offer advertisers the opportunity to open a dialogue with the audience, and a chance to target it more precisely than traditional media. This thesis describes the history, functions, and types of advertising, emphasizing the Internet advertising. The evolution and types of social media were presented, and their marketing aspect was characterized. Based on the Drogeria Pigment, a Krakow-based company in the cosmetics industry, the use of social media in the organization's advertising activities was studied. The analysis was focused on the quality and purpose of the messages, as well as the effects of the campaign. On this basis, it was considered what role social media play in the activities of Drogeria Pigment, and whether the company uses the full potential of this medium.pl
dc.abstract.plDziałalność marketingowa i reklama są nieodłącznie związane z handlem i polityką, czyli jednymi z najbardziej podstawowych elementów życia społecznego. Do promowania produktów, usług czy idei od wieków używano wielu mediów i nośników, od najprostszych, takich jak głos, po zaawansowane technologie, np. telewizję. Internet jest najnowszym medium reklamowym, które nieustannie i dynamicznie się rozwija. Media społecznościowe są częścią jego ery nazywanej Web 2.0, podkreślającej interakcję, integrację oraz zaangażowanie odbiorców do tworzenia treści. Związek reklamy i mediów społecznościowych powstał bardzo szybko i eskalował, co więcej, obie strony czerpią z niego wiele korzyści. Social media oferują reklamodawcom możliwość otwarcia dialogu z odbiorcami, których określenie jest dokładniejsze niż w mediach tradycyjnych. W pracy opisano historię, funkcje i rodzaje reklamy, kładąc nacisk na reklamę internetową. Przedstawiono ewolucję oraz rodzaje mediów społecznościowych, scharakteryzowano także ich aspekt marketingowy. Na przykładzie Drogerii Pigment, krakowskiej firmy z branży kosmetycznej, zbadane zostało wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach reklamowych organizacji. Analizie poddano przede wszystkim jakość i cel komunikatów, a także efekty kampanii. Na tej podstawie rozważono, jaką rolę pełnią media społecznościowe w działaniach Drogerii Pigment, oraz czy firma wykorzystuje ich potencjał.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.authorZiobrowska, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:56:52Z
dc.date.available2020-07-27T19:56:52Z
dc.date.submitted2018-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-127512-163472pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231387
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING - SOCIAL MEDIA - SOCIAL MEDIA ADVERTISING - NEW MEDIA - INTERNET ADVERTISING - INTERNET MARKETINGpl
dc.subject.plREKLAMA - MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - REKLAMA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH - NOWE MEDIA - REKLAMA INTERNETOWA - MARKETING INTERNETOWYpl
dc.titleReklama w mediach społecznościowych. Analiza wybranej kampaniipl
dc.title.alternativeAdvertising in social media. Analysis of the chosen campaign.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Marketing and advertising are inseparable parts of trade and politics, the most basic elements of social life. For ages, many media and formats have been used to promote products, services or ideas, from the simplest, such as voice, to advanced technologies such as television. The Internet is the latest advertising medium and is constantly and dynamically developing. Social media is part of its era called Web 2.0 - where interaction, integration and audience engagement to create content have a very important role. The relationship between advertising and social media formed very quickly and escalated, what's more, both sides benefit from it immensely. Social media offer advertisers the opportunity to open a dialogue with the audience, and a chance to target it more precisely than traditional media. This thesis describes the history, functions, and types of advertising, emphasizing the Internet advertising. The evolution and types of social media were presented, and their marketing aspect was characterized. Based on the Drogeria Pigment, a Krakow-based company in the cosmetics industry, the use of social media in the organization's advertising activities was studied. The analysis was focused on the quality and purpose of the messages, as well as the effects of the campaign. On this basis, it was considered what role social media play in the activities of Drogeria Pigment, and whether the company uses the full potential of this medium.
dc.abstract.plpl
Działalność marketingowa i reklama są nieodłącznie związane z handlem i polityką, czyli jednymi z najbardziej podstawowych elementów życia społecznego. Do promowania produktów, usług czy idei od wieków używano wielu mediów i nośników, od najprostszych, takich jak głos, po zaawansowane technologie, np. telewizję. Internet jest najnowszym medium reklamowym, które nieustannie i dynamicznie się rozwija. Media społecznościowe są częścią jego ery nazywanej Web 2.0, podkreślającej interakcję, integrację oraz zaangażowanie odbiorców do tworzenia treści. Związek reklamy i mediów społecznościowych powstał bardzo szybko i eskalował, co więcej, obie strony czerpią z niego wiele korzyści. Social media oferują reklamodawcom możliwość otwarcia dialogu z odbiorcami, których określenie jest dokładniejsze niż w mediach tradycyjnych. W pracy opisano historię, funkcje i rodzaje reklamy, kładąc nacisk na reklamę internetową. Przedstawiono ewolucję oraz rodzaje mediów społecznościowych, scharakteryzowano także ich aspekt marketingowy. Na przykładzie Drogerii Pigment, krakowskiej firmy z branży kosmetycznej, zbadane zostało wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach reklamowych organizacji. Analizie poddano przede wszystkim jakość i cel komunikatów, a także efekty kampanii. Na tej podstawie rozważono, jaką rolę pełnią media społecznościowe w działaniach Drogerii Pigment, oraz czy firma wykorzystuje ich potencjał.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.authorpl
Ziobrowska, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:56:52Z
dc.date.available
2020-07-27T19:56:52Z
dc.date.submittedpl
2018-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-127512-163472
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231387
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING - SOCIAL MEDIA - SOCIAL MEDIA ADVERTISING - NEW MEDIA - INTERNET ADVERTISING - INTERNET MARKETING
dc.subject.plpl
REKLAMA - MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - REKLAMA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH - NOWE MEDIA - REKLAMA INTERNETOWA - MARKETING INTERNETOWY
dc.titlepl
Reklama w mediach społecznościowych. Analiza wybranej kampanii
dc.title.alternativepl
Advertising in social media. Analysis of the chosen campaign.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
373
Views per month
Views per city
Warsaw
69
Krakow
41
Poznan
19
Wroclaw
17
Lodz
12
Gdansk
10
Rzeszów
9
Lublin
8
Bydgoszcz
7
Katowice
7

No access

No Thumbnail Available