Marketing usług medycznych na przykładzie NZOZ Uromed s.c.

licenciate
dc.abstract.enThe Aim of the thesis is to conduct a marketing analysis based on the example of the Non–Public Health Care Clinic (NZOZ) UROMED, based in Nowy Sacz, and to propose innovative solutions which can change present and future situations and distinguish institutions compared with others. The thesis is composed of four chapters. The first chapter presents theoretical aspects in marketing of medical services. The second chapter presents modern ways of marketing communication used in health care. Chapters three and four are the empirical parts of the thesis. In the third chapter, the Non-Public Health Care Clinic (NZOZ) UROMED is analyzed in terms of its operation and activities associated with advertising of medical services. The fourth chapter is proposes innovative solutions for the clinic. The thesis shows the importance of implementing new ideas. By changes in institutions to meet patients’ expectations, they also strengthen its position in the medical services market.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza marketingowa oparta na przykładzie NZOZ UROMED s.c., który znajduje się w Nowym Sączu i zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań, które zmienią obecną i przyszłą sytuację i wyróżnią placówkę na tle innych. Praca składa się z czterech rozdziałów.W pierwszym rozdziale przedstawiono teoretyczne aspekty związane z marketingiem usług medycznych. Rozdział drugi prezentuje nowoczesne sposoby komunikacji marketingowej w ochronie zdrowia. Rozdział trzeci i czwarty to część empiryczna pracy. W rozdziale trzecim NZOZ UROMED s.c., został przeanalizowany pod kątem funkcjonowania oraz działalności związanej z reklamą świadczeń medycznych. Rozdział czwarty to propozycja innowacyjnych rozwiązań dla NZOZ UROMED s.c. Praca pokazuje jak ważne jest wdrażanie nowych pomysłów, gdyż dzięki zmianom placówka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, a ponadto wzmacnia swoją pozycję na rynku usług medycznych.pl
dc.affiliationWydział Nauk o Zdrowiupl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.areaobszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznejpl
dc.contributor.advisorKlich, Jacek - 128839 pl
dc.contributor.authorNiedośpiał, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WNOZpl
dc.contributor.reviewerSitko, Stojgniew - 133396 pl
dc.contributor.reviewerKlich, Jacek - 128839 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T08:32:22Z
dc.date.available2020-07-24T08:32:22Z
dc.date.submitted2012-07-10pl
dc.fieldofstudyzdrowie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-67155-104039pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180579
dc.languagepolpl
dc.subject.encompetition – health services – marketing of medical services – NZOZ –\nrelationship buildingpl
dc.subject.plbudowanie relacji – konkurencja – marketing usług medycznych – NZOZ – świadczenia zdrowotnepl
dc.titleMarketing usług medycznych na przykładzie NZOZ Uromed s.c.pl
dc.title.alternativeMarketing of medical services through the example of UROMED - a Non-Public Health Care Clinic (NZOZ)pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Aim of the thesis is to conduct a marketing analysis based on the example of the Non–Public Health Care Clinic (NZOZ) UROMED, based in Nowy Sacz, and to propose innovative solutions which can change present and future situations and distinguish institutions compared with others. The thesis is composed of four chapters. The first chapter presents theoretical aspects in marketing of medical services. The second chapter presents modern ways of marketing communication used in health care. Chapters three and four are the empirical parts of the thesis. In the third chapter, the Non-Public Health Care Clinic (NZOZ) UROMED is analyzed in terms of its operation and activities associated with advertising of medical services. The fourth chapter is proposes innovative solutions for the clinic. The thesis shows the importance of implementing new ideas. By changes in institutions to meet patients’ expectations, they also strengthen its position in the medical services market.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza marketingowa oparta na przykładzie NZOZ UROMED s.c., który znajduje się w Nowym Sączu i zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań, które zmienią obecną i przyszłą sytuację i wyróżnią placówkę na tle innych. Praca składa się z czterech rozdziałów.W pierwszym rozdziale przedstawiono teoretyczne aspekty związane z marketingiem usług medycznych. Rozdział drugi prezentuje nowoczesne sposoby komunikacji marketingowej w ochronie zdrowia. Rozdział trzeci i czwarty to część empiryczna pracy. W rozdziale trzecim NZOZ UROMED s.c., został przeanalizowany pod kątem funkcjonowania oraz działalności związanej z reklamą świadczeń medycznych. Rozdział czwarty to propozycja innowacyjnych rozwiązań dla NZOZ UROMED s.c. Praca pokazuje jak ważne jest wdrażanie nowych pomysłów, gdyż dzięki zmianom placówka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, a ponadto wzmacnia swoją pozycję na rynku usług medycznych.
dc.affiliationpl
Wydział Nauk o Zdrowiu
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.areapl
obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
dc.contributor.advisorpl
Klich, Jacek - 128839
dc.contributor.authorpl
Niedośpiał, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WNOZ
dc.contributor.reviewerpl
Sitko, Stojgniew - 133396
dc.contributor.reviewerpl
Klich, Jacek - 128839
dc.date.accessioned
2020-07-24T08:32:22Z
dc.date.available
2020-07-24T08:32:22Z
dc.date.submittedpl
2012-07-10
dc.fieldofstudypl
zdrowie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-67155-104039
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180579
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
competition – health services – marketing of medical services – NZOZ –\nrelationship building
dc.subject.plpl
budowanie relacji – konkurencja – marketing usług medycznych – NZOZ – świadczenia zdrowotne
dc.titlepl
Marketing usług medycznych na przykładzie NZOZ Uromed s.c.
dc.title.alternativepl
Marketing of medical services through the example of UROMED - a Non-Public Health Care Clinic (NZOZ)
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Poznan
5
Warsaw
4
Gdansk
3
Gdynia
2
Krakow
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gliwice
1
Gniezno
1

No access

No Thumbnail Available