Miejsce czarnego public relations w polskim biznesie

licenciate
dc.abstract.enWork, entitled „Place of black public relations in Polish business” includes the theory, ethical aspects (both in journalism and business) as well as studies taken in order to accomplish the topic assumptions. In the first chapter I defined concept of a black PR, I also introduced alternative terminology and presented various methods of operation. Additionally, I made an outline of the black PR phenomenon's history. In the second chapter I focused on the search of answers for the questions about moral dimension of discrediting and actions in black PR character in journalism and business. Te third chapter constitutes a key factor of this work. It includes the results of the surveys, the aim of which was feedback from entrepreneurs from medium and big companies. They were questioned about threats hidden behind particular methods of black PR and about real experiences of the criticism from competition. I also surveyed their level of awareness of the risks arising from competition, whose goal is to destroy the image of company. The Survey also verified if the company leaders meet unethical behaviour during their business practice.pl
dc.abstract.otherPraca pt. „Miejsce czarnego public relations w polskim biznesie” obejmuje swoim zakresem teorię czarnego PR-u, aspekty etyczne zarówno dziennikarskie jak i biznesowe a także badania przeprowadzone na potrzeby tematu. W pierwszym rozdziale zostaje zdefiniowane pojęcie czarnego PR-u, przedstawione alternatywne nazewnictwo oraz zaprezentowane poszczególne metody działania. Dodatkowo zarysowano historię zjawiska. W rozdziale drugim podjęto poszukiwania odpowiedzi na pytania o moralny wymiar dyskredytacji i działań o charakterze czarnego PR-u w wymiarze dziennikarskim i biznesowym. Rozdział trzeci stanowi kluczowym element pracy. Zawiera bowiem badania, których celem było uzyskanie opinii przedsiębiorców ze średnich i dużych firm na temat zagrożenia, jakie niosą ze sobą poszczególne metody czarnego PR-u, zbadanie realnych doświadczeń z krytyką ze strony konkurencji oraz stopnia świadomości zagrożeń płynących ze strony agresywnych działań konkurencji, mających na celu zniszczenie wizerunku. W ankiecie sprawdzono również, czy prowadzący firmy spotykają się z nieetycznymi zachowaniami w praktyce biznesowej. pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.contributor.authorLeszczyńska, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFilas, Ryszard - 127907 pl
dc.contributor.reviewerFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:44:13Z
dc.date.available2020-07-20T20:44:13Z
dc.date.submitted2011-10-28pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-62000-15568pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175538
dc.subject.enblack PR, business ethicspl
dc.subject.otherczarny PR, etyka biznesupl
dc.titleMiejsce czarnego public relations w polskim biznesiepl
dc.title.alternativePlace of black public relations in Polish businesspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Work, entitled „Place of black public relations in Polish business” includes the theory, ethical aspects (both in journalism and business) as well as studies taken in order to accomplish the topic assumptions. In the first chapter I defined concept of a black PR, I also introduced alternative terminology and presented various methods of operation. Additionally, I made an outline of the black PR phenomenon's history. In the second chapter I focused on the search of answers for the questions about moral dimension of discrediting and actions in black PR character in journalism and business. Te third chapter constitutes a key factor of this work. It includes the results of the surveys, the aim of which was feedback from entrepreneurs from medium and big companies. They were questioned about threats hidden behind particular methods of black PR and about real experiences of the criticism from competition. I also surveyed their level of awareness of the risks arising from competition, whose goal is to destroy the image of company. The Survey also verified if the company leaders meet unethical behaviour during their business practice.
dc.abstract.otherpl
Praca pt. „Miejsce czarnego public relations w polskim biznesie” obejmuje swoim zakresem teorię czarnego PR-u, aspekty etyczne zarówno dziennikarskie jak i biznesowe a także badania przeprowadzone na potrzeby tematu. W pierwszym rozdziale zostaje zdefiniowane pojęcie czarnego PR-u, przedstawione alternatywne nazewnictwo oraz zaprezentowane poszczególne metody działania. Dodatkowo zarysowano historię zjawiska. W rozdziale drugim podjęto poszukiwania odpowiedzi na pytania o moralny wymiar dyskredytacji i działań o charakterze czarnego PR-u w wymiarze dziennikarskim i biznesowym. Rozdział trzeci stanowi kluczowym element pracy. Zawiera bowiem badania, których celem było uzyskanie opinii przedsiębiorców ze średnich i dużych firm na temat zagrożenia, jakie niosą ze sobą poszczególne metody czarnego PR-u, zbadanie realnych doświadczeń z krytyką ze strony konkurencji oraz stopnia świadomości zagrożeń płynących ze strony agresywnych działań konkurencji, mających na celu zniszczenie wizerunku. W ankiecie sprawdzono również, czy prowadzący firmy spotykają się z nieetycznymi zachowaniami w praktyce biznesowej. 
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.contributor.authorpl
Leszczyńska, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Filas, Ryszard - 127907
dc.contributor.reviewerpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:44:13Z
dc.date.available
2020-07-20T20:44:13Z
dc.date.submittedpl
2011-10-28
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-62000-15568
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175538
dc.subject.enpl
black PR, business ethics
dc.subject.otherpl
czarny PR, etyka biznesu
dc.titlepl
Miejsce czarnego public relations w polskim biznesie
dc.title.alternativepl
Place of black public relations in Polish business
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Dublin
2
Katowice
2
Lublin
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Bühl
1
Otmuchow
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available