Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Architektura, projekt oraz implementacja gry przeglądarkowej
Architecture, design and implementation of web browser game
wyjaśnienie HTML; wyjaśnienie CSS; wyjaśnienie SASS; wyjaśnienie JavaScript; wyjaśnienie zależności CSS + SASS; wyjaśnienie współpracy HTML + CSS; projektowanie warstwy prezentacji strony internetowej; przykłady implementacji HTML, SASS, JavaScript; moduł walki w karcianej grze przeglądarkowej - zdarzenia, akcje, premie, karty; wzorce projektowe w grze przeglądarkowej - budowniczy, fasada, pyłek; testowanie modułu walki gry przeglądarkowej; instalacja git; konfiguracja git; zakładanie repozytorium kodu; komendy w Git Bash; Git Fetch; Git Pull; gałęzie w Git; tworzenie gałęzi w Git; scalanie gałęzi w Git; Git Merge; Git Rebase.
HTML explanation; CSS explanation; SASS explanation; JavaScript explanation; CSS + SASS dependence explanation; the explanation of HTML + CSS cooperation; designing the visual layer of a website; sample implementations of HTML, SASS and JavaScript; combat module in a browser cardgame – events, actions, bonuses, cards; developmental patterns in a browser game – builder, facade, flyweight; testing the combat module of a browser game; git installation; git configuration; opening a code repository; commands in Git Bash; Git Fetch; Git Pull; branches in Git; creating branches in Git; merging branches in Git; Git Merge; Git Rebase.
W pracy znajduje się opis zagadnień używanych, gdy mówimy o tworzeniu lub budowie warstwy wizualnej strony internetowej. Tzn. objaśnienia podstawowych pojęć, najpopularniejszych technologii front-end-owych oraz zależności między nimi. Ponadto wytłumaczono jak zaprojektować prostą stronę internetową od strony wizualnej, a także pokazano przykłady implementacji wybranych elementów konstrukcyjnych - włącznie z dynamiką prostych elementów, takich jak zegar oraz automatycznie ukrywające się kontenery. W rozdziale poświęconym zagadnieniom, które bezpośrednio są związane z grą, opisano przykładowy moduł walki. Pod uwagę wzięto sztuczną inteligencję, testowanie modułu, użyte do jego budowy wzorce projektowe - budowniczy, fasada, pyłek oraz przykładowe zdarzenia, akcje i premie, występujące w grze. W ostatnim rozdziale, poświęconym systemowi kontroli wersji Git, wyjaśniono wszelkie niezbędne zagadnienia do efektywnej pracy zespołowej z kodem. Począwszy od instalacji i konfiguracji, poprzez zakładanie repozytorium, aż to właściwej pracy z Git-em, z użyciem komend oraz gałęzi.
This paper contains the description of terms used to talk about creating the visual layer of a website, such as basic definitions used in the field, the most popular front-end technologies and their how they interract. What is more, this BA thesis contains guidelines that help in creating a simple website as far as visuals are concerned, but it also shows examples of implementation of certain building blocks – including the dynamics of simple building blocks, such as the clock and automatically collapsing containers. In the chapter dedicated to definitions and issues directly connected to the game, a simple combat system that contains Artificial Intelligence and such developmental patterns as builder, facade, flyweight and sample events, actions and bonuses that appear in the game have been described. In the last chapter, dedicated to the system of Git version control, all questions essential to effective work on the code in a team environment have been answered, starting with installation and configuration, through opening a repository to the actual work with Git, using commands and branches.
dc.abstract.en | This paper contains the description of terms used to talk about creating the visual layer of a website, such as basic definitions used in the field, the most popular front-end technologies and their how they interract. What is more, this BA thesis contains guidelines that help in creating a simple website as far as visuals are concerned, but it also shows examples of implementation of certain building blocks – including the dynamics of simple building blocks, such as the clock and automatically collapsing containers. In the chapter dedicated to definitions and issues directly connected to the game, a simple combat system that contains Artificial Intelligence and such developmental patterns as builder, facade, flyweight and sample events, actions and bonuses that appear in the game have been described. In the last chapter, dedicated to the system of Git version control, all questions essential to effective work on the code in a team environment have been answered, starting with installation and configuration, through opening a repository to the actual work with Git, using commands and branches. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy znajduje się opis zagadnień używanych, gdy mówimy o tworzeniu lub budowie warstwy wizualnej strony internetowej. Tzn. objaśnienia podstawowych pojęć, najpopularniejszych technologii front-end-owych oraz zależności między nimi. Ponadto wytłumaczono jak zaprojektować prostą stronę internetową od strony wizualnej, a także pokazano przykłady implementacji wybranych elementów konstrukcyjnych - włącznie z dynamiką prostych elementów, takich jak zegar oraz automatycznie ukrywające się kontenery. W rozdziale poświęconym zagadnieniom, które bezpośrednio są związane z grą, opisano przykładowy moduł walki. Pod uwagę wzięto sztuczną inteligencję, testowanie modułu, użyte do jego budowy wzorce projektowe - budowniczy, fasada, pyłek oraz przykładowe zdarzenia, akcje i premie, występujące w grze. W ostatnim rozdziale, poświęconym systemowi kontroli wersji Git, wyjaśniono wszelkie niezbędne zagadnienia do efektywnej pracy zespołowej z kodem. Począwszy od instalacji i konfiguracji, poprzez zakładanie repozytorium, aż to właściwej pracy z Git-em, z użyciem komend oraz gałęzi. | pl |
dc.affiliation | Wydział Matematyki i Informatyki | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Roman, Adam - 142015 | pl |
dc.contributor.author | Wójcik, Sergiusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WMI2 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pałka, Wiesław | pl |
dc.contributor.reviewer | Roman, Adam - 142015 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:24:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:24:30Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-106659-179863 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212975 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | HTML explanation; CSS explanation; SASS explanation; JavaScript explanation; CSS + SASS dependence explanation; the explanation of HTML + CSS cooperation; designing the visual layer of a website; sample implementations of HTML, SASS and JavaScript; combat module in a browser cardgame – events, actions, bonuses, cards; developmental patterns in a browser game – builder, facade, flyweight; testing the combat module of a browser game; git installation; git configuration; opening a code repository; commands in Git Bash; Git Fetch; Git Pull; branches in Git; creating branches in Git; merging branches in Git; Git Merge; Git Rebase. | pl |
dc.subject.pl | wyjaśnienie HTML; wyjaśnienie CSS; wyjaśnienie SASS; wyjaśnienie JavaScript; wyjaśnienie zależności CSS + SASS; wyjaśnienie współpracy HTML + CSS; projektowanie warstwy prezentacji strony internetowej; przykłady implementacji HTML, SASS, JavaScript; moduł walki w karcianej grze przeglądarkowej - zdarzenia, akcje, premie, karty; wzorce projektowe w grze przeglądarkowej - budowniczy, fasada, pyłek; testowanie modułu walki gry przeglądarkowej; instalacja git; konfiguracja git; zakładanie repozytorium kodu; komendy w Git Bash; Git Fetch; Git Pull; gałęzie w Git; tworzenie gałęzi w Git; scalanie gałęzi w Git; Git Merge; Git Rebase. | pl |
dc.title | Architektura, projekt oraz implementacja gry przeglądarkowej | pl |
dc.title.alternative | Architecture, design and implementation of web browser game | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |