Stereotypowy wizerunek Polaka uzkazany w memach internetowych. Analiza wybranych przypadków

master
dc.abstract.enThe thesis focuses on presenting a stereotypical image of a Pole, shown by Internet memes. It consists of four chapters. Each part of the study delves into various areas of knowledge necessary for a comprehensive presentation of the topic. The first chapter characterizes Internet memes: their names, genesis, genres and main features. There is also a description of the environment in which the messages function. There is a cross-sectional portrait of the development of ideas, as well as key principles of new media and the Web 2.0 era. The second chapter is focused on the topic of stereotypes. The term, due to the specifics of the thesis, has been extended by the definition of self-stereotype. The following part of the thesis covers methodological issues, in which selected methods, techniques and research tools are outlined. The last part illustrates the results of analyses and the results of the survey.pl
dc.abstract.plPraca koncentruje się na przedstawieniu stereotypowego wizerunku Polaka, ukazanego za pomocą memów internetowych. W jej skład wchodzą cztery rozdziały. Poszczególne części opracowania zagłębiają rozmaite obszary wiedzy, niezbędnej do kompleksowej prezentacji tematu. Rozdział pierwszy zawiera charakterystykę memów internetowych: ich nazwy, genezy, rodzajów oraz głównych cech. Pokuszono się również o opis środowiska, w którym funkcjonują przekazy. Zamieszczono przekrojowy portret kształtowania się idei, a także kluczowych zasad dotyczących nowych mediów oraz ery Web 2.0. Rozdział drugi poświęcony został zagadnieniu stereotypów. Termin ten, ze względu na specyfikę pracy rozszerzono także o pojęcie autostereotypu. Kolejny etap pracy obejmuje problematykę metodologiczną, w której wyszczególniono wybrane metody, techniki i narzędzia badawcze. Ostatnia część demonstruje rezultaty przeprowadzonych analiz oraz wyniki badania ankietowego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorDryja, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:13:50Z
dc.date.available2020-07-27T06:13:50Z
dc.date.submitted2017-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-113801-165482pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219228
dc.languagepolpl
dc.subject.enstereotypes, Pole, internet memepl
dc.subject.plstereotypy, Polak, mem internetowypl
dc.titleStereotypowy wizerunek Polaka uzkazany w memach internetowych. Analiza wybranych przypadkówpl
dc.title.alternativeStereotypical image of a Pole based on internet memes. Selected examples analysis.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis focuses on presenting a stereotypical image of a Pole, shown by Internet memes. It consists of four chapters. Each part of the study delves into various areas of knowledge necessary for a comprehensive presentation of the topic. The first chapter characterizes Internet memes: their names, genesis, genres and main features. There is also a description of the environment in which the messages function. There is a cross-sectional portrait of the development of ideas, as well as key principles of new media and the Web 2.0 era. The second chapter is focused on the topic of stereotypes. The term, due to the specifics of the thesis, has been extended by the definition of self-stereotype. The following part of the thesis covers methodological issues, in which selected methods, techniques and research tools are outlined. The last part illustrates the results of analyses and the results of the survey.
dc.abstract.plpl
Praca koncentruje się na przedstawieniu stereotypowego wizerunku Polaka, ukazanego za pomocą memów internetowych. W jej skład wchodzą cztery rozdziały. Poszczególne części opracowania zagłębiają rozmaite obszary wiedzy, niezbędnej do kompleksowej prezentacji tematu. Rozdział pierwszy zawiera charakterystykę memów internetowych: ich nazwy, genezy, rodzajów oraz głównych cech. Pokuszono się również o opis środowiska, w którym funkcjonują przekazy. Zamieszczono przekrojowy portret kształtowania się idei, a także kluczowych zasad dotyczących nowych mediów oraz ery Web 2.0. Rozdział drugi poświęcony został zagadnieniu stereotypów. Termin ten, ze względu na specyfikę pracy rozszerzono także o pojęcie autostereotypu. Kolejny etap pracy obejmuje problematykę metodologiczną, w której wyszczególniono wybrane metody, techniki i narzędzia badawcze. Ostatnia część demonstruje rezultaty przeprowadzonych analiz oraz wyniki badania ankietowego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Dryja, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:13:50Z
dc.date.available
2020-07-27T06:13:50Z
dc.date.submittedpl
2017-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-113801-165482
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219228
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
stereotypes, Pole, internet meme
dc.subject.plpl
stereotypy, Polak, mem internetowy
dc.titlepl
Stereotypowy wizerunek Polaka uzkazany w memach internetowych. Analiza wybranych przypadków
dc.title.alternativepl
Stereotypical image of a Pole based on internet memes. Selected examples analysis.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
22
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Wroclaw
3
Gdansk
2
Krakow
2
Dachowa
1
Dublin
1
Katowice
1
Lodz
1
Momijigaoka
1
Odense
1

No access

No Thumbnail Available