Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Świadomość konsumencka młodzieży
Consumer awareness of young people
konsumpcja, konsument, świadomość społeczna, świadomość konsumencka, potrzeba, skutki konsumpcji, tożsamość jednostkowa, tożsamość w grupie
consumption, consumer, social awareness, consumer awareness, need, effects of consumption, individual identity, group identity
Konsumpcja stanowi obecnie nieodłączny element życia w krajach rozwiniętych. Świadomość konsumencka pozwala natomiast na bezpieczny i satysfakcjonujący udział w rynku. Praca została poświęcona zagadnieniu świadomości konsumenckiej mlodzieży w jej społecznym aspekcie. Badania koncetrują się na świadomości skutków decyzji zakupowych konsumenta na niego samego, bliskie i dalsze otoczenie, kraj, globalną gospodarkę, globalne procesy i środowisko naturalne. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym zostały omówione zagadnienia związane z konsumpcją, jej rodzajami i funkcjami oraz pojęciami dotyczącymi konsumpcji. Drugi rodział porusza problematykę świadomości społecznej, jej kształtowania się oraz istnienia w określonych zbiorowściach. W drugiej części rodziału została przedstawiona kwestia świadomości konsumenckiej w jej aspekcie prawnym ekonomicznym oraz społecznym, a także pzegląd badań nad konsumcpją i świadomością konsumencką. Trzeci rozdział stanowi omówienie wyników badań własnych i jest podzielony na trzy części. Pierwsza koncentruje się na odpowidzi na pytanie czym dla młodzieży jest świadomość konsumencka i czym kierują się przy zakupach. Druga część skupia się na potrzebach konsumentów oraz udziale konsumpcji w budowaniu tożsamości jednotskowej i tożsamości w grupie. W trzeciej części zawarto omówienie miejsc zakupów, patriotyzmu lokalnego i ekonomicznego, wyrażania postaw społecznych przez konsumpcję oraz skutków konsumpcji dla środowiska i gospodarki światowej. W podsumowaniu porównano wyniki badań zastanych z wynikami badań własnych oraz przedstawiono najważniejsze wnioski z badań.
Consumption is now an inseparable element of life in developed countries. Consumer awareness allows for a safe and satisfying market share. The work was devoted to the issue of consumer awareness of young people in its social aspect. The research will focus on the awareness of the effects of consumer purchase decisions on itself, close and further surroundings, the country, the global economy, global processes and the natural environment. The work consists of three chapters. The first discusses issues related to consumption, its types and functions as well as concepts related to consumption. The second chapter deals with the issues of social awareness, its formation and existence in specific communities. The second part of the chapter presents the issue of consumer awareness in its economic and social legal aspects as well as a review of research on consumer awareness and consumer awareness. The third chapter discusses the results of own research and is divided into three parts. The first focuses on answering the question of what consumer awareness is for young people and what they are guided by when shopping. The second part focuses on the needs of consumers and the share of consumption in building a one-person identity and identity in the group. The third part discusses the places of shopping, local and economic patriotism, expressing social attitudes through consumption and the effects of consumption on the environment and the global economy. The summary compares the results of the examinations with the results of own research and presents the most important conclusions from the research.
dc.abstract.en | Consumption is now an inseparable element of life in developed countries. Consumer awareness allows for a safe and satisfying market share. The work was devoted to the issue of consumer awareness of young people in its social aspect. The research will focus on the awareness of the effects of consumer purchase decisions on itself, close and further surroundings, the country, the global economy, global processes and the natural environment. The work consists of three chapters. The first discusses issues related to consumption, its types and functions as well as concepts related to consumption. The second chapter deals with the issues of social awareness, its formation and existence in specific communities. The second part of the chapter presents the issue of consumer awareness in its economic and social legal aspects as well as a review of research on consumer awareness and consumer awareness. The third chapter discusses the results of own research and is divided into three parts. The first focuses on answering the question of what consumer awareness is for young people and what they are guided by when shopping. The second part focuses on the needs of consumers and the share of consumption in building a one-person identity and identity in the group. The third part discusses the places of shopping, local and economic patriotism, expressing social attitudes through consumption and the effects of consumption on the environment and the global economy. The summary compares the results of the examinations with the results of own research and presents the most important conclusions from the research. | pl |
dc.abstract.pl | Konsumpcja stanowi obecnie nieodłączny element życia w krajach rozwiniętych. Świadomość konsumencka pozwala natomiast na bezpieczny i satysfakcjonujący udział w rynku. Praca została poświęcona zagadnieniu świadomości konsumenckiej mlodzieży w jej społecznym aspekcie. Badania koncetrują się na świadomości skutków decyzji zakupowych konsumenta na niego samego, bliskie i dalsze otoczenie, kraj, globalną gospodarkę, globalne procesy i środowisko naturalne. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym zostały omówione zagadnienia związane z konsumpcją, jej rodzajami i funkcjami oraz pojęciami dotyczącymi konsumpcji. Drugi rodział porusza problematykę świadomości społecznej, jej kształtowania się oraz istnienia w określonych zbiorowściach. W drugiej części rodziału została przedstawiona kwestia świadomości konsumenckiej w jej aspekcie prawnym ekonomicznym oraz społecznym, a także pzegląd badań nad konsumcpją i świadomością konsumencką. Trzeci rozdział stanowi omówienie wyników badań własnych i jest podzielony na trzy części. Pierwsza koncentruje się na odpowidzi na pytanie czym dla młodzieży jest świadomość konsumencka i czym kierują się przy zakupach. Druga część skupia się na potrzebach konsumentów oraz udziale konsumpcji w budowaniu tożsamości jednotskowej i tożsamości w grupie. W trzeciej części zawarto omówienie miejsc zakupów, patriotyzmu lokalnego i ekonomicznego, wyrażania postaw społecznych przez konsumpcję oraz skutków konsumpcji dla środowiska i gospodarki światowej. W podsumowaniu porównano wyniki badań zastanych z wynikami badań własnych oraz przedstawiono najważniejsze wnioski z badań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Romaniszyn, Krystyna - 131682 | pl |
dc.contributor.author | Burkiewicz, Regina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Romaniszyn, Krystyna - 131682 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gumuła, Wiesław - 200091 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T03:22:53Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T03:22:53Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-17 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.fieldofstudy | badania rynku i analiza polityk publicznych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-136103-177115 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238135 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumption, consumer, social awareness, consumer awareness, need, effects of consumption, individual identity, group identity | pl |
dc.subject.pl | konsumpcja, konsument, świadomość społeczna, świadomość konsumencka, potrzeba, skutki konsumpcji, tożsamość jednostkowa, tożsamość w grupie | pl |
dc.title | Świadomość konsumencka młodzieży | pl |
dc.title.alternative | Consumer awareness of young people | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |