Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wynaleźć codzienność. Paradygmat artysty zaangażowanego w rzeczywistość oraz strategie wobec realność w kontekście działań artystycznych Pawła Althamera
To invent everyday life. The paradigm of an artist involved in the reality and strategies towards reality, in the context of Pawel Althamer's artistic actions.
artysta jako etnograf, twórca jako wytwórca, doświadczenie sztuki, strategie epistemologiczne względem odbiorcy
artist as ethnographer, Art as experience of reality, paradigm of an artist involved in the reality
Praca stara sie rozważyć paradygmat artysty zaangażowanego w rzeczywistość. Zestawia z sobą Benjaminowską koncepcję Twórcy jako wytwórcy oraz opracowana przez Hala Fostera artysty jako etnografa. W komparatystycznej perspektywie zestawia je z działalnością Pawła Althamera by wykazać w jaki sposób modyfikuje powyższe paradygmaty. Rozpatruje również sztukę warszawskiego artysty pod kontem oddziaływania na odbiorę, jako próbę epistemologicznego pobudzenia do głębszego widzenia rzeczywistościniniejsza praca jest teoretycznym rozwinięciem filmu dokumentalnego mojego autorstwa, traktującego o sztuce Pawła Althamera w kontekście zaangażowania społecznego
Dissertation "To invent everyday life. The paradigm of an artist involved in the reality and strategies towards reality, in the context of Pawel Althamer's artistic actions" considering arts as experience of reality. Compares paradigm; artist as ethnographer and author as producer with Pawel Althamer`s art Art as experience of reality
dc.abstract.en | Dissertation "To invent everyday life. The paradigm of an artist involved in the reality and strategies towards reality, in the context of Pawel Althamer's artistic actions" considering arts as experience of reality. Compares paradigm; artist as ethnographer and author as producer with Pawel Althamer`s art Art as experience of reality | pl |
dc.abstract.pl | Praca stara sie rozważyć paradygmat artysty zaangażowanego w rzeczywistość. Zestawia z sobą Benjaminowską koncepcję Twórcy jako wytwórcy oraz opracowana przez Hala Fostera artysty jako etnografa. W komparatystycznej perspektywie zestawia je z działalnością Pawła Althamera by wykazać w jaki sposób modyfikuje powyższe paradygmaty. Rozpatruje również sztukę warszawskiego artysty pod kontem oddziaływania na odbiorę, jako próbę epistemologicznego pobudzenia do głębszego widzenia rzeczywistościniniejsza praca jest teoretycznym rozwinięciem filmu dokumentalnego mojego autorstwa, traktującego o sztuce Pawła Althamera w kontekście zaangażowania społecznego | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Hussakowska-Szyszko, Maria - 102571 | pl |
dc.contributor.author | Maliborski, Szymon | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczerski, Andrzej - 132215 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hussakowska-Szyszko, Maria - 102571 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T23:50:24Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T23:50:24Z | |
dc.date.submitted | 2011-11-29 | pl |
dc.fieldofstudy | historia sztuki | pl |
dc.identifier.apd | diploma-63246-102959 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/176739 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | artist as ethnographer, Art as experience of reality, paradigm of an artist involved in the reality | pl |
dc.subject.pl | artysta jako etnograf, twórca jako wytwórca, doświadczenie sztuki, strategie epistemologiczne względem odbiorcy | pl |
dc.title | Wynaleźć codzienność. Paradygmat artysty zaangażowanego w rzeczywistość oraz strategie wobec realność w kontekście działań artystycznych Pawła Althamera | pl |
dc.title.alternative | To invent everyday life. The paradigm of an artist involved in the reality and strategies towards reality, in the context of Pawel Althamer's artistic actions. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |