Promocja kultury polskiej w Chinach. Studium przypadku Instytutu Polskiego w Pekinie

master
dc.abstract.enIn the context of international cultural exchange, the promotion of national culture plays a key role in building mutual relationships. Effective cultural promotion not only helps to strengthen international contacts in political, economic, cultural, scientific, and other areas, but also contributes to improving the country's image, creating a positive perception of Poland in China. This work aims to explore strategies for promoting Polish culture in China, with a particular focus on strategic communication management. The analysis concentrates on two aspects: the external and internal environment, with special attention to the activities of the Polish Institute of Culture in Beijing. The research methodology includes literature analysis, case studies, and thematic interviews. The paper emphasizes the importance of cultural diplomacy in international relations and points to the need for further research on the effectiveness of such activities, as well as possible suggestions for managing the promotion of Polish culture in China.pl
dc.abstract.plW kontekście międzynarodowej wymiany kulturalnej, promocja kultury narodowej odgrywa kluczową rolę w budowaniu wzajemnych relacji. Skuteczna promocja kultury nie tylko pomaga wzmocnić kontakty międzynarodowe w zakresie politycznym, gospodarczym, kulturalnym, naukowym i innym, ale także przyczynia się do poprawy wizerunku kraju, budując pozytywny obraz Polski w Chinach. Niniejsza praca ma na celu zbadanie strategii promocji kultury polskiej w Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania komunikacją strategiczną. Analiza skupia się na dwóch aspektach: otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym, przykładając szczególną uwagę na działalność Polskiego Instytutu Kultury w Pekinie. Metodologia badawcza obejmuje analizę literatury, studium przypadku oraz wywiady tematyczne. Praca podkreśla znaczenie dyplomacji kulturalnej w stosunkach międzynarodowych oraz wskazuje na potrzebę dalszych badań nad skutecznością takich działań, jak również możliwe sugestie dotyczące zarządzania promocją kultury polskiej w Chinach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGaweł, Łukasz - 128023 pl
dc.contributor.authorDou, Yuxuan - USOS313762 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Anna - 160413 pl
dc.contributor.reviewerGaweł, Łukasz - 128023 pl
dc.date.accessioned2024-07-14T23:28:04Z
dc.date.available2024-07-14T23:28:04Z
dc.date.submitted2024-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-174586-313762pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378769
dc.languagepolpl
dc.subject.enPolish culture, cultural promotion, cultural diplomacy, cultural management, Polish Institute of Culturepl
dc.subject.plkultura polska, promocja kultura, dyplomacja kulturalna, zarządzanie kulturą, Polski Instytut Kulturypl
dc.titlePromocja kultury polskiej w Chinach. Studium przypadku Instytutu Polskiego w Pekiniepl
dc.title.alternativePromoting Polish Culture in China. A case study of the Polish Institute in Beijingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the context of international cultural exchange, the promotion of national culture plays a key role in building mutual relationships. Effective cultural promotion not only helps to strengthen international contacts in political, economic, cultural, scientific, and other areas, but also contributes to improving the country's image, creating a positive perception of Poland in China. This work aims to explore strategies for promoting Polish culture in China, with a particular focus on strategic communication management. The analysis concentrates on two aspects: the external and internal environment, with special attention to the activities of the Polish Institute of Culture in Beijing. The research methodology includes literature analysis, case studies, and thematic interviews. The paper emphasizes the importance of cultural diplomacy in international relations and points to the need for further research on the effectiveness of such activities, as well as possible suggestions for managing the promotion of Polish culture in China.
dc.abstract.plpl
W kontekście międzynarodowej wymiany kulturalnej, promocja kultury narodowej odgrywa kluczową rolę w budowaniu wzajemnych relacji. Skuteczna promocja kultury nie tylko pomaga wzmocnić kontakty międzynarodowe w zakresie politycznym, gospodarczym, kulturalnym, naukowym i innym, ale także przyczynia się do poprawy wizerunku kraju, budując pozytywny obraz Polski w Chinach. Niniejsza praca ma na celu zbadanie strategii promocji kultury polskiej w Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania komunikacją strategiczną. Analiza skupia się na dwóch aspektach: otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym, przykładając szczególną uwagę na działalność Polskiego Instytutu Kultury w Pekinie. Metodologia badawcza obejmuje analizę literatury, studium przypadku oraz wywiady tematyczne. Praca podkreśla znaczenie dyplomacji kulturalnej w stosunkach międzynarodowych oraz wskazuje na potrzebę dalszych badań nad skutecznością takich działań, jak również możliwe sugestie dotyczące zarządzania promocją kultury polskiej w Chinach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Gaweł, Łukasz - 128023
dc.contributor.authorpl
Dou, Yuxuan - USOS313762
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna - 160413
dc.contributor.reviewerpl
Gaweł, Łukasz - 128023
dc.date.accessioned
2024-07-14T23:28:04Z
dc.date.available
2024-07-14T23:28:04Z
dc.date.submittedpl
2024-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-174586-313762
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378769
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Polish culture, cultural promotion, cultural diplomacy, cultural management, Polish Institute of Culture
dc.subject.plpl
kultura polska, promocja kultura, dyplomacja kulturalna, zarządzanie kulturą, Polski Instytut Kultury
dc.titlepl
Promocja kultury polskiej w Chinach. Studium przypadku Instytutu Polskiego w Pekinie
dc.title.alternativepl
Promoting Polish Culture in China. A case study of the Polish Institute in Beijing
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
3
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available
Collections