Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja kultury polskiej w Chinach. Studium przypadku Instytutu Polskiego w Pekinie
Promoting Polish Culture in China. A case study of the Polish Institute in Beijing
kultura polska, promocja kultura, dyplomacja kulturalna, zarządzanie kulturą, Polski Instytut Kultury
Polish culture, cultural promotion, cultural diplomacy, cultural management, Polish Institute of Culture
W kontekście międzynarodowej wymiany kulturalnej, promocja kultury narodowej odgrywa kluczową rolę w budowaniu wzajemnych relacji. Skuteczna promocja kultury nie tylko pomaga wzmocnić kontakty międzynarodowe w zakresie politycznym, gospodarczym, kulturalnym, naukowym i innym, ale także przyczynia się do poprawy wizerunku kraju, budując pozytywny obraz Polski w Chinach. Niniejsza praca ma na celu zbadanie strategii promocji kultury polskiej w Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania komunikacją strategiczną. Analiza skupia się na dwóch aspektach: otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym, przykładając szczególną uwagę na działalność Polskiego Instytutu Kultury w Pekinie. Metodologia badawcza obejmuje analizę literatury, studium przypadku oraz wywiady tematyczne. Praca podkreśla znaczenie dyplomacji kulturalnej w stosunkach międzynarodowych oraz wskazuje na potrzebę dalszych badań nad skutecznością takich działań, jak również możliwe sugestie dotyczące zarządzania promocją kultury polskiej w Chinach.
In the context of international cultural exchange, the promotion of national culture plays a key role in building mutual relationships. Effective cultural promotion not only helps to strengthen international contacts in political, economic, cultural, scientific, and other areas, but also contributes to improving the country's image, creating a positive perception of Poland in China. This work aims to explore strategies for promoting Polish culture in China, with a particular focus on strategic communication management. The analysis concentrates on two aspects: the external and internal environment, with special attention to the activities of the Polish Institute of Culture in Beijing. The research methodology includes literature analysis, case studies, and thematic interviews. The paper emphasizes the importance of cultural diplomacy in international relations and points to the need for further research on the effectiveness of such activities, as well as possible suggestions for managing the promotion of Polish culture in China.
dc.abstract.en | In the context of international cultural exchange, the promotion of national culture plays a key role in building mutual relationships. Effective cultural promotion not only helps to strengthen international contacts in political, economic, cultural, scientific, and other areas, but also contributes to improving the country's image, creating a positive perception of Poland in China. This work aims to explore strategies for promoting Polish culture in China, with a particular focus on strategic communication management. The analysis concentrates on two aspects: the external and internal environment, with special attention to the activities of the Polish Institute of Culture in Beijing. The research methodology includes literature analysis, case studies, and thematic interviews. The paper emphasizes the importance of cultural diplomacy in international relations and points to the need for further research on the effectiveness of such activities, as well as possible suggestions for managing the promotion of Polish culture in China. | pl |
dc.abstract.pl | W kontekście międzynarodowej wymiany kulturalnej, promocja kultury narodowej odgrywa kluczową rolę w budowaniu wzajemnych relacji. Skuteczna promocja kultury nie tylko pomaga wzmocnić kontakty międzynarodowe w zakresie politycznym, gospodarczym, kulturalnym, naukowym i innym, ale także przyczynia się do poprawy wizerunku kraju, budując pozytywny obraz Polski w Chinach. Niniejsza praca ma na celu zbadanie strategii promocji kultury polskiej w Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania komunikacją strategiczną. Analiza skupia się na dwóch aspektach: otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym, przykładając szczególną uwagę na działalność Polskiego Instytutu Kultury w Pekinie. Metodologia badawcza obejmuje analizę literatury, studium przypadku oraz wywiady tematyczne. Praca podkreśla znaczenie dyplomacji kulturalnej w stosunkach międzynarodowych oraz wskazuje na potrzebę dalszych badań nad skutecznością takich działań, jak również możliwe sugestie dotyczące zarządzania promocją kultury polskiej w Chinach. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Gaweł, Łukasz - 128023 | pl |
dc.contributor.author | Dou, Yuxuan - USOS313762 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Pluszyńska, Anna - 160413 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gaweł, Łukasz - 128023 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T23:28:04Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T23:28:04Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174586-313762 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378769 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Polish culture, cultural promotion, cultural diplomacy, cultural management, Polish Institute of Culture | pl |
dc.subject.pl | kultura polska, promocja kultura, dyplomacja kulturalna, zarządzanie kulturą, Polski Instytut Kultury | pl |
dc.title | Promocja kultury polskiej w Chinach. Studium przypadku Instytutu Polskiego w Pekinie | pl |
dc.title.alternative | Promoting Polish Culture in China. A case study of the Polish Institute in Beijing | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |