Związek pomiędzy ilością godzin spędzonych na graniu w gry komputerowe, a strategiami radzenia sobie ze stresem oraz poziomem lęku.

master
dc.abstract.enTSP is an abbreviation of the term Time spent playing, which is why it is widely considered as a key term in evaluating the framework of pathology in relation to playing computer games. The subject of this thesis is to examine this phenomenon as it relates to the increase of anxiety and stress management. The author’s choice to touch on this subject was made upon not finding research conducted within Polish players and because of his own interest in the topic. It seems crucial that this research is carried out, especially living in a time where computer games are becoming a part of mass-culture, with millions of fans all over the world. For this purpose 154 people, with different gaming preferences and non-players were examined.pl
dc.abstract.plTSP jest anglojęzycznym skrótem od terminu Time spent playing, przez wiele osób uznawany jest za kluczowy w określaniu ram patologii w temacie grania w gry komputerowe. Temat niniejszej pracy dotyczy oceny owego zjawiska w kontekście nasilenia lęku oraz strategii radzenia sobie ze stresem. Autor pracy zdecydował się na taki temat, ze względu na zainteresowanie tą problematyką oraz nieznalezienie prac i badań w tym zakresie, prowadzonych wśród polskich graczy komputerowych. Konieczna wydaje się zatem, realizacja takich badań, zwłaszcza w czasach, w których gry komputerowe stają się elementem kultury masowej, z milionami fanów na całym świecie. Przebadano w tym celu 154 osoby preferujące i grające w różne rodzaje gier komputerowych oraz osoby niegrające w gry komputerowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBober-Płonka, Bogusława - 173342 pl
dc.contributor.authorBabula, Szczepanpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBober-Płonka, Bogusława - 173342 pl
dc.contributor.reviewerWontorczyk, Antoni - 132734 pl
dc.date.accessioned2020-11-01T23:01:34Z
dc.date.available2020-11-01T23:01:34Z
dc.date.submitted2020-10-26pl
dc.fieldofstudypsychologia stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-130252-196722pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251996
dc.languagepolpl
dc.subject.enCoping with stress, anxiety, computer gamespl
dc.subject.plRadzenie sobie ze stresem, lęk, gry komputerowepl
dc.titleZwiązek pomiędzy ilością godzin spędzonych na graniu w gry komputerowe, a strategiami radzenia sobie ze stresem oraz poziomem lęku.pl
dc.title.alternativeThe link between the amount of time spent on playing video games and the mechanisms of coping with stress and anxiety levelspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
TSP is an abbreviation of the term Time spent playing, which is why it is widely considered as a key term in evaluating the framework of pathology in relation to playing computer games. The subject of this thesis is to examine this phenomenon as it relates to the increase of anxiety and stress management. The author’s choice to touch on this subject was made upon not finding research conducted within Polish players and because of his own interest in the topic. It seems crucial that this research is carried out, especially living in a time where computer games are becoming a part of mass-culture, with millions of fans all over the world. For this purpose 154 people, with different gaming preferences and non-players were examined.
dc.abstract.plpl
TSP jest anglojęzycznym skrótem od terminu Time spent playing, przez wiele osób uznawany jest za kluczowy w określaniu ram patologii w temacie grania w gry komputerowe. Temat niniejszej pracy dotyczy oceny owego zjawiska w kontekście nasilenia lęku oraz strategii radzenia sobie ze stresem. Autor pracy zdecydował się na taki temat, ze względu na zainteresowanie tą problematyką oraz nieznalezienie prac i badań w tym zakresie, prowadzonych wśród polskich graczy komputerowych. Konieczna wydaje się zatem, realizacja takich badań, zwłaszcza w czasach, w których gry komputerowe stają się elementem kultury masowej, z milionami fanów na całym świecie. Przebadano w tym celu 154 osoby preferujące i grające w różne rodzaje gier komputerowych oraz osoby niegrające w gry komputerowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bober-Płonka, Bogusława - 173342
dc.contributor.authorpl
Babula, Szczepan
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bober-Płonka, Bogusława - 173342
dc.contributor.reviewerpl
Wontorczyk, Antoni - 132734
dc.date.accessioned
2020-11-01T23:01:34Z
dc.date.available
2020-11-01T23:01:34Z
dc.date.submittedpl
2020-10-26
dc.fieldofstudypl
psychologia stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-130252-196722
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251996
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Coping with stress, anxiety, computer games
dc.subject.plpl
Radzenie sobie ze stresem, lęk, gry komputerowe
dc.titlepl
Związek pomiędzy ilością godzin spędzonych na graniu w gry komputerowe, a strategiami radzenia sobie ze stresem oraz poziomem lęku.
dc.title.alternativepl
The link between the amount of time spent on playing video games and the mechanisms of coping with stress and anxiety levels
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available