Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Związek pomiędzy ilością godzin spędzonych na graniu w gry komputerowe, a strategiami radzenia sobie ze stresem oraz poziomem lęku.
The link between the amount of time spent on playing video games and the mechanisms of coping with stress and anxiety levels
Radzenie sobie ze stresem, lęk, gry komputerowe
Coping with stress, anxiety, computer games
TSP jest anglojęzycznym skrótem od terminu Time spent playing, przez wiele osób uznawany jest za kluczowy w określaniu ram patologii w temacie grania w gry komputerowe. Temat niniejszej pracy dotyczy oceny owego zjawiska w kontekście nasilenia lęku oraz strategii radzenia sobie ze stresem. Autor pracy zdecydował się na taki temat, ze względu na zainteresowanie tą problematyką oraz nieznalezienie prac i badań w tym zakresie, prowadzonych wśród polskich graczy komputerowych. Konieczna wydaje się zatem, realizacja takich badań, zwłaszcza w czasach, w których gry komputerowe stają się elementem kultury masowej, z milionami fanów na całym świecie. Przebadano w tym celu 154 osoby preferujące i grające w różne rodzaje gier komputerowych oraz osoby niegrające w gry komputerowe.
TSP is an abbreviation of the term Time spent playing, which is why it is widely considered as a key term in evaluating the framework of pathology in relation to playing computer games. The subject of this thesis is to examine this phenomenon as it relates to the increase of anxiety and stress management. The author’s choice to touch on this subject was made upon not finding research conducted within Polish players and because of his own interest in the topic. It seems crucial that this research is carried out, especially living in a time where computer games are becoming a part of mass-culture, with millions of fans all over the world. For this purpose 154 people, with different gaming preferences and non-players were examined.
dc.abstract.en | TSP is an abbreviation of the term Time spent playing, which is why it is widely considered as a key term in evaluating the framework of pathology in relation to playing computer games. The subject of this thesis is to examine this phenomenon as it relates to the increase of anxiety and stress management. The author’s choice to touch on this subject was made upon not finding research conducted within Polish players and because of his own interest in the topic. It seems crucial that this research is carried out, especially living in a time where computer games are becoming a part of mass-culture, with millions of fans all over the world. For this purpose 154 people, with different gaming preferences and non-players were examined. | pl |
dc.abstract.pl | TSP jest anglojęzycznym skrótem od terminu Time spent playing, przez wiele osób uznawany jest za kluczowy w określaniu ram patologii w temacie grania w gry komputerowe. Temat niniejszej pracy dotyczy oceny owego zjawiska w kontekście nasilenia lęku oraz strategii radzenia sobie ze stresem. Autor pracy zdecydował się na taki temat, ze względu na zainteresowanie tą problematyką oraz nieznalezienie prac i badań w tym zakresie, prowadzonych wśród polskich graczy komputerowych. Konieczna wydaje się zatem, realizacja takich badań, zwłaszcza w czasach, w których gry komputerowe stają się elementem kultury masowej, z milionami fanów na całym świecie. Przebadano w tym celu 154 osoby preferujące i grające w różne rodzaje gier komputerowych oraz osoby niegrające w gry komputerowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bober-Płonka, Bogusława - 173342 | pl |
dc.contributor.author | Babula, Szczepan | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bober-Płonka, Bogusława - 173342 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wontorczyk, Antoni - 132734 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:01:34Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:01:34Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-130252-196722 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251996 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Coping with stress, anxiety, computer games | pl |
dc.subject.pl | Radzenie sobie ze stresem, lęk, gry komputerowe | pl |
dc.title | Związek pomiędzy ilością godzin spędzonych na graniu w gry komputerowe, a strategiami radzenia sobie ze stresem oraz poziomem lęku. | pl |
dc.title.alternative | The link between the amount of time spent on playing video games and the mechanisms of coping with stress and anxiety levels | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |