Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja wybranych festiwali muzyki rozrywkowej w Polsce
Promotion of popular festival in Poland
FESTIWALE MUZYCZNE, MARKETING – MIX, METODY i NARZEDZIA PROMOCJI , OCENY SKUTECZNOSCI PROMOCJI, PROMOCJA
MARKETING – MIX, PROMOTION, TOOLS OF PROMOTION, EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF THE PROMOTION, MUSIC FESTIVAL
Festiwale muzyczne stanowią ważny aspekt kultury, ich ilość z roku na rok wzrasta na polskim rynku. Jednakże wystąpienie pandemii, a także wybuch wojny na Ukrainie spowodował pewne tendencje, którymi kierują się organizatorzy w czasie wydarzeń. Rok 2022 był dla niektórych festiwali szczególny, gdyż po ponad 2 latach przerwy część festiwali powróciła do wydarzeń na żywo. Promocja wydarzeń muzycznych jest znaczącym elementem podczas realizacji, jak i planowania inicjatyw związanych z kulturą. Do najczęstszych form promocji-mix wymienia się: reklamę, promocje sprzedaży, public relations, sprzedaż osobista czy marketing bezpośredni. Pewne działania marketingowe posiadają określone schematy, w których skład wchodzą powyższe wymienione narzędzia promocyjne. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie narzędzi promocyjnych wykorzystywanych przez dwa krakowskie festiwale muzyczne, zbadanie ich celów oraz ewaluacji skuteczności całości działań promocyjnych. Festiwal Wianki-Święto muzyki, należy do wydarzeń cyklicznych, których głównym organizatorem jest Krakowskie Biuro Festiwalowe. Podobnie ma się to w przypadku drugiego wydarzenia: Festiwal Muzyki Filmowej. Jednakże głównym jego organizatorem jest Radio RMF Classic wraz z KBF. Opracowanie jest, wynikiem przeglądu danych zastanych, pochodzących z literatury przedmiotu, źródeł internetowych, jak i badania własnego opartego o wywiad strukturyzowany z osobą odpowiedzialną za promocje dwóch festiwali muzycznych. Badanie wykazało, że do promowania wydarzeń związanych z kulturą muzyki, organizatorzy najczęściej wykorzystują narzędzia reklamy w ogłoszeniach w środkach masowego przekazu, jednakże dominującą rolę przyjmuje tutaj Internet wraz z mediami społecznościowymi.
Music festivals are an important aspect of culture, their number increases year after year in the Polish market. However, the pandemic, as well as the outbreak of war in Ukraine, caused certain trends to guide event organizers. The year 2022 was an exceptional year for some festivals, some of them, got back to live events after a break of more than 2 years. Promotion of musical events is a significant element when implementing, as well as planning, culture-related initiatives. The most common forms of promotion mix include: advertising, sales promotions, public relations, personal selling and direct marketing. Certain marketing activities have determined schemes that include the above-mentioned promotional tools. The purpose of the master s thesis is to present the promotional tools used by two festivals organized in Cracow, as well as to examine their objectives and evaluation of the effectiveness of the overall promotional activities. The Wianki ‒ Festival of Music is one of the cyclical events whose main organizer is the Krakow Festival Office. The situation is similar for the second event: Film Music Festival. However, its main organizer is Radio RMF Classic and KBF. The study is the result of a review of the literature on the subject, Internet sources, as well as an own survey based on a structured interview with a person responsible for promoting the two music festivals. The study showed that to promote music culture events, organizers most often use advertising tools in mass media announcements, however, the Internet along with social media plays a dominant role.
dc.abstract.en | Music festivals are an important aspect of culture, their number increases year after year in the Polish market. However, the pandemic, as well as the outbreak of war in Ukraine, caused certain trends to guide event organizers. The year 2022 was an exceptional year for some festivals, some of them, got back to live events after a break of more than 2 years. Promotion of musical events is a significant element when implementing, as well as planning, culture-related initiatives. The most common forms of promotion mix include: advertising, sales promotions, public relations, personal selling and direct marketing. Certain marketing activities have determined schemes that include the above-mentioned promotional tools. The purpose of the master s thesis is to present the promotional tools used by two festivals organized in Cracow, as well as to examine their objectives and evaluation of the effectiveness of the overall promotional activities. The Wianki ‒ Festival of Music is one of the cyclical events whose main organizer is the Krakow Festival Office. The situation is similar for the second event: Film Music Festival. However, its main organizer is Radio RMF Classic and KBF. The study is the result of a review of the literature on the subject, Internet sources, as well as an own survey based on a structured interview with a person responsible for promoting the two music festivals. The study showed that to promote music culture events, organizers most often use advertising tools in mass media announcements, however, the Internet along with social media plays a dominant role. | pl |
dc.abstract.pl | Festiwale muzyczne stanowią ważny aspekt kultury, ich ilość z roku na rok wzrasta na polskim rynku. Jednakże wystąpienie pandemii, a także wybuch wojny na Ukrainie spowodował pewne tendencje, którymi kierują się organizatorzy w czasie wydarzeń. Rok 2022 był dla niektórych festiwali szczególny, gdyż po ponad 2 latach przerwy część festiwali powróciła do wydarzeń na żywo. Promocja wydarzeń muzycznych jest znaczącym elementem podczas realizacji, jak i planowania inicjatyw związanych z kulturą. Do najczęstszych form promocji-mix wymienia się: reklamę, promocje sprzedaży, public relations, sprzedaż osobista czy marketing bezpośredni. Pewne działania marketingowe posiadają określone schematy, w których skład wchodzą powyższe wymienione narzędzia promocyjne. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie narzędzi promocyjnych wykorzystywanych przez dwa krakowskie festiwale muzyczne, zbadanie ich celów oraz ewaluacji skuteczności całości działań promocyjnych. Festiwal Wianki-Święto muzyki, należy do wydarzeń cyklicznych, których głównym organizatorem jest Krakowskie Biuro Festiwalowe. Podobnie ma się to w przypadku drugiego wydarzenia: Festiwal Muzyki Filmowej. Jednakże głównym jego organizatorem jest Radio RMF Classic wraz z KBF. Opracowanie jest, wynikiem przeglądu danych zastanych, pochodzących z literatury przedmiotu, źródeł internetowych, jak i badania własnego opartego o wywiad strukturyzowany z osobą odpowiedzialną za promocje dwóch festiwali muzycznych. Badanie wykazało, że do promowania wydarzeń związanych z kulturą muzyki, organizatorzy najczęściej wykorzystują narzędzia reklamy w ogłoszeniach w środkach masowego przekazu, jednakże dominującą rolę przyjmuje tutaj Internet wraz z mediami społecznościowymi. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.author | Osika, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-27T21:46:56Z | |
dc.date.available | 2022-10-27T21:46:56Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157816-268893 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302926 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MARKETING – MIX, PROMOTION, TOOLS OF PROMOTION, EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF THE PROMOTION, MUSIC FESTIVAL | pl |
dc.subject.pl | FESTIWALE MUZYCZNE, MARKETING – MIX, METODY i NARZEDZIA PROMOCJI , OCENY SKUTECZNOSCI PROMOCJI, PROMOCJA | pl |
dc.title | Promocja wybranych festiwali muzyki rozrywkowej w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Promotion of popular festival in Poland | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |