Fotografia w serwisach społecznościowych na przykładzie promocji konferencji InternetBeta

master
dc.abstract.enThe purpose of the thesis is to analyse the use of photographic visualization on social networking sites to promote InternetBeta conferences. The hypotheses that appear in the following work relate to the subject of photos used in social media and their impact on the attractiveness of marketing promotion. Detailed research questions were asked regarding: photos from previous events and their impact on the attractiveness of the promotion and the effectiveness of promoting conferences on social media compared to traditional media.The whole thesis consists of a source database which is literature, among others in the field of social media, photography and marketing, but also the thoughts of the organizer of the InternetBeta’s conference.To conduct research on the development of the thesis, surveys conducted on a research group acquired on a social networking site - Facebook were used. The most important conclusions turned out to be information that respondents use social media as a priority source (as much as 88%) and only 1% use traditional media to gain knowledge about marketing conferences. In addition, 93% of respondents believe that photos from previous editions of the event placed on social media have an impact on the attractiveness of the conference.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza wykorzystania wizualizacji fotograficznej w serwisach społecznościowych do promocji konferencji InternetBeta. Hipotezy jakie pojawiają się w poniższej pracy dotyczą przedmiotu zdjęć wykorzystywanych w mediach społecznościowych oraz ich wpływu na atrakcyjność promocji marketingowej. Zadano szczegółowe pytania badawcze dotyczące: zdjęć z poprzednich edycji wydarzeń i ich wpływie na atrakcyjność promocji oraz efektywności promowania konferencji w mediach społecznościowych w porównaniu do mediów tradycyjnych.Na całość pracy składa się baza źródłowa stanowiąca literaturę między innymi z zakresu mediów społecznościowych, fotografii czy marketingu, ale również przemyślenia organizatora konferencji InternetBeta.Do przeprowadzenia badań nad opracowaniem tezy wykorzystano badania sondażowe przeprowadzonej na grupie badawczej pozyskanej w serwisie społecznościowym – Facebook. Najważniejszymi wnioskami okazały się informację, iż ankietowani do pozyskiwania wiedzy na temat konferencji marketingowych jako priorytetowe źródło wykorzystują media społecznościowe (aż 88%), a jedynie 1% korzysta z mediów tradycyjnych. Ponadto 93% ankietowanych uważa, że zdjęcia z poprzednich edycji wydarzenia umieszczone w mediach społecznościowych mają wpływ na atrakcyjność konferencji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorCiupak, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:56:11Z
dc.date.available2020-07-28T05:56:11Z
dc.date.submitted2020-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-140066-265306pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240505
dc.languagepolpl
dc.subject.enPHOTOGRAPHY - CONFERENCE - MARKETING - SOCIAL MEDIA - PROMOTIONpl
dc.subject.plFOTOGRAFIA – KONFERENCJA – MARKETING – MEDIA SPOŁCZENOŚCIOWE – PROMOCJApl
dc.titleFotografia w serwisach społecznościowych na przykładzie promocji konferencji InternetBetapl
dc.title.alternativePhotography on social networks on the example of InternetBeta conference promotionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the thesis is to analyse the use of photographic visualization on social networking sites to promote InternetBeta conferences. The hypotheses that appear in the following work relate to the subject of photos used in social media and their impact on the attractiveness of marketing promotion. Detailed research questions were asked regarding: photos from previous events and their impact on the attractiveness of the promotion and the effectiveness of promoting conferences on social media compared to traditional media.The whole thesis consists of a source database which is literature, among others in the field of social media, photography and marketing, but also the thoughts of the organizer of the InternetBeta’s conference.To conduct research on the development of the thesis, surveys conducted on a research group acquired on a social networking site - Facebook were used. The most important conclusions turned out to be information that respondents use social media as a priority source (as much as 88%) and only 1% use traditional media to gain knowledge about marketing conferences. In addition, 93% of respondents believe that photos from previous editions of the event placed on social media have an impact on the attractiveness of the conference.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza wykorzystania wizualizacji fotograficznej w serwisach społecznościowych do promocji konferencji InternetBeta. Hipotezy jakie pojawiają się w poniższej pracy dotyczą przedmiotu zdjęć wykorzystywanych w mediach społecznościowych oraz ich wpływu na atrakcyjność promocji marketingowej. Zadano szczegółowe pytania badawcze dotyczące: zdjęć z poprzednich edycji wydarzeń i ich wpływie na atrakcyjność promocji oraz efektywności promowania konferencji w mediach społecznościowych w porównaniu do mediów tradycyjnych.Na całość pracy składa się baza źródłowa stanowiąca literaturę między innymi z zakresu mediów społecznościowych, fotografii czy marketingu, ale również przemyślenia organizatora konferencji InternetBeta.Do przeprowadzenia badań nad opracowaniem tezy wykorzystano badania sondażowe przeprowadzonej na grupie badawczej pozyskanej w serwisie społecznościowym – Facebook. Najważniejszymi wnioskami okazały się informację, iż ankietowani do pozyskiwania wiedzy na temat konferencji marketingowych jako priorytetowe źródło wykorzystują media społecznościowe (aż 88%), a jedynie 1% korzysta z mediów tradycyjnych. Ponadto 93% ankietowanych uważa, że zdjęcia z poprzednich edycji wydarzenia umieszczone w mediach społecznościowych mają wpływ na atrakcyjność konferencji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Ciupak, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:56:11Z
dc.date.available
2020-07-28T05:56:11Z
dc.date.submittedpl
2020-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-140066-265306
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240505
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
PHOTOGRAPHY - CONFERENCE - MARKETING - SOCIAL MEDIA - PROMOTION
dc.subject.plpl
FOTOGRAFIA – KONFERENCJA – MARKETING – MEDIA SPOŁCZENOŚCIOWE – PROMOCJA
dc.titlepl
Fotografia w serwisach społecznościowych na przykładzie promocji konferencji InternetBeta
dc.title.alternativepl
Photography on social networks on the example of InternetBeta conference promotion
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
66
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Gdansk
8
Pruszcz Gdanski
6
Wroclaw
6
Zabrze
5
Zielona Góra
3
Dublin
2
Krakow
2
Ruda Śląska
2
Barlinek
1

No access

No Thumbnail Available