Marketing polityczny w wyborach parlamentarnych w 2011 roku - na przykładzie wybranych miast województwa śląskiego : Katowice, Tychy, Mikołów

master
dc.abstract.enThe main theme is presence of political marketing elements in parliament elections in Poland in 2011 on example of chosen electoral campaign within silesian province (Katowice, Tychy, Mikołów). The purpose is presentation of individual foundation of political marketing, control of alternate support revealed in research made by Center of Social Opinion Research in period 2007 – 2011 and presentation of most interesting elements of electoral campaigns. Research was made in practical approach to election theme analysis direction and marketing of representatives who joined parliament. There were four main political groups in Poland representatives: Platforma Obywatelska (Ewa Kołodziej), Prawo I Sprawiedliwość (Izabela Kloc), Ruch Palikota (Andrzej Rozenek) and Sojusz Lewicy Demokratycznej (Zbigniew Zaborowski). Interviews were made in period for June to September. Three interviews were made personally, one by mail.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest obecność elementów marketingu politycznego w wyborach parlamentarnych w Polsce w 2011 roku na przykładzie wybranych kampanii wyborczych w obrębie województwa śląskiego (Katowice, Tychy, Mikołów). Ma ona na celu prezentację, między innymi, poszczególnych założeń marketingu politycznego, kontrolę zmiennych poparcia uwidocznioną w badaniach Centrum Badania Opinii Społecznej w okresie kadencyjnym rządu 2007 – 2011 oraz przedstawienie najbardziej interesujących elementów kampanii wyborczej z 2011 roku. Badania przeprowadzono w kierunku analizy praktycznego podejścia do tematu wyborów i marketingu posłów, którzy w wyborach w 2011 roku dostali się do parlamentu. Byli to reprezentanci czterech czołowych partii politycznych w Polsce: Platforma Obywatelska (Ewa Kołodziej), Prawo i Sprawiedliwość (Izabela Kloc), Ruch Palikota (Andrzej Rozenek) i Sojusz Lewicy Demokratycznej (Zbigniew Zaborowski). Wywiady odbywały się w okresie od czerwca do września 2012 roku. Trzy zrealizowaną osobiście, jeden drogą mailową.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.authorOsińska, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.reviewerSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:38:10Z
dc.date.available2020-07-24T11:38:10Z
dc.date.submitted2012-10-01pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-70280-133836pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183405
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolitical marketing, parliament elections in Poland in 2011pl
dc.subject.plmarketing polityczny, wybory parlamentarne w Polsce 2011 rokupl
dc.titleMarketing polityczny w wyborach parlamentarnych w 2011 roku - na przykładzie wybranych miast województwa śląskiego : Katowice, Tychy, Mikołówpl
dc.title.alternativePolitical marketings elements in parliament elections in Poland in 2011 on example of chosen electoral campaing within silesian province (Katowice, Tychy, Mikołów).pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main theme is presence of political marketing elements in parliament elections in Poland in 2011 on example of chosen electoral campaign within silesian province (Katowice, Tychy, Mikołów). The purpose is presentation of individual foundation of political marketing, control of alternate support revealed in research made by Center of Social Opinion Research in period 2007 – 2011 and presentation of most interesting elements of electoral campaigns. Research was made in practical approach to election theme analysis direction and marketing of representatives who joined parliament. There were four main political groups in Poland representatives: Platforma Obywatelska (Ewa Kołodziej), Prawo I Sprawiedliwość (Izabela Kloc), Ruch Palikota (Andrzej Rozenek) and Sojusz Lewicy Demokratycznej (Zbigniew Zaborowski). Interviews were made in period for June to September. Three interviews were made personally, one by mail.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest obecność elementów marketingu politycznego w wyborach parlamentarnych w Polsce w 2011 roku na przykładzie wybranych kampanii wyborczych w obrębie województwa śląskiego (Katowice, Tychy, Mikołów). Ma ona na celu prezentację, między innymi, poszczególnych założeń marketingu politycznego, kontrolę zmiennych poparcia uwidocznioną w badaniach Centrum Badania Opinii Społecznej w okresie kadencyjnym rządu 2007 – 2011 oraz przedstawienie najbardziej interesujących elementów kampanii wyborczej z 2011 roku. Badania przeprowadzono w kierunku analizy praktycznego podejścia do tematu wyborów i marketingu posłów, którzy w wyborach w 2011 roku dostali się do parlamentu. Byli to reprezentanci czterech czołowych partii politycznych w Polsce: Platforma Obywatelska (Ewa Kołodziej), Prawo i Sprawiedliwość (Izabela Kloc), Ruch Palikota (Andrzej Rozenek) i Sojusz Lewicy Demokratycznej (Zbigniew Zaborowski). Wywiady odbywały się w okresie od czerwca do września 2012 roku. Trzy zrealizowaną osobiście, jeden drogą mailową.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.authorpl
Osińska, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.reviewerpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:38:10Z
dc.date.available
2020-07-24T11:38:10Z
dc.date.submittedpl
2012-10-01
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-70280-133836
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183405
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
political marketing, parliament elections in Poland in 2011
dc.subject.plpl
marketing polityczny, wybory parlamentarne w Polsce 2011 roku
dc.titlepl
Marketing polityczny w wyborach parlamentarnych w 2011 roku - na przykładzie wybranych miast województwa śląskiego : Katowice, Tychy, Mikołów
dc.title.alternativepl
Political marketings elements in parliament elections in Poland in 2011 on example of chosen electoral campaing within silesian province (Katowice, Tychy, Mikołów).
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available