The Impact of Outdated and Inadequate Education System on the Economy

master
dc.abstract.enThis research examines how Lebanon's economy is affected by outdated and insufficient educational institutions. We investigate the connection between education, worker skills, innovation, and economic growth using a qualitative research methodology. Three hypotheses are put forth: (1) Inadequate education contributes to a skills gap in the workforce; (2) Outdated education systems limit innovation and technological growth; (3) The lack of innovation and technological advancements and the skills gap limit the economic benefits and growth opportunities of a country.As part of our convenience sampling study approach, we interviewed a diverse range of individuals, including CEOs, academics, educators, and business individuals. The results point to a sizable skills gap in Lebanon's labor force, which is caused by shortcomings in the educational system. Furthermore, this research showed an existing lack of innovation and technological growth in Lebanon that negatively impacts the economy. Based on the findings of this research, multiple recommendations were made to encourage new reformation in Lebanon’s educational system.pl
dc.abstract.plW badaniu tym zbadano, jak przestarzałe i niewystarczające instytucje edukacyjne wpływają na gospodarkę Libanu. Badamy związek między edukacją, umiejętnościami pracowników, innowacjami i wzrostem gospodarczym, stosując metodologię badań jakościowych. Postawiono trzy hipotezy: (1) Nieodpowiednie wykształcenie przyczynia się do niedoborów umiejętności wśród siły roboczej; (2) Przestarzałe systemy edukacji ograniczają innowacje i rozwój technologiczny; (3) Brak innowacji i postępu technologicznego oraz luka w umiejętnościach ograniczają korzyści gospodarcze i możliwości wzrostu danego kraju.W ramach naszego badania opartego na doborze próbek przeprowadziliśmy wywiady z różnymi osobami, w tym z dyrektorami generalnymi, pracownikami naukowymi, nauczycielami i biznesmenami. Wyniki wskazują na znaczne luki w kwalifikacjach siły roboczej w Libanie, spowodowane niedociągnięciami w systemie edukacji. Ponadto badanie to wykazało istniejący brak innowacji i rozwoju technologicznego w Libanie, co negatywnie wpływa na gospodarkę. Na podstawie wyników tego badania sformułowano wiele zaleceń mających na celu zachęcenie do nowej reformy libańskiego systemu edukacyjnego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLubacha, Judyta - USOS67926 pl
dc.contributor.authorMerheb, Mouhab - USOS313526 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerLubacha, Judyta - USOS67926 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Marta - USOS189051 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:04:26Z
dc.date.available2024-07-03T23:04:26Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-173306-313526pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368391
dc.languageengpl
dc.subject.enLebanon, economy, education, skills gap, innovation, economic growth, inadequate,qualitative research, convenience sampling, academics, educators, business individuals, labor force, technological growth, reformation, outdated,recommendations.pl
dc.subject.plLiban, gospodarka, edukacja, luka w kwalifikacjach, innowacje, wzrost gospodarczy, niewystarczające,badania jakościowe, pobieranie próbek dla wygody, naukowcy, pedagodzy, przedsiębiorcy, siła robocza, rozwój technologiczny, reformacja, nieaktualne,zalecenia.pl
dc.titleThe Impact of Outdated and Inadequate Education System on the Economypl
dc.title.alternativeWpływ przestarzałego i nieadekwatnego systemu edukacji na gospodarkępl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This research examines how Lebanon's economy is affected by outdated and insufficient educational institutions. We investigate the connection between education, worker skills, innovation, and economic growth using a qualitative research methodology. Three hypotheses are put forth: (1) Inadequate education contributes to a skills gap in the workforce; (2) Outdated education systems limit innovation and technological growth; (3) The lack of innovation and technological advancements and the skills gap limit the economic benefits and growth opportunities of a country.As part of our convenience sampling study approach, we interviewed a diverse range of individuals, including CEOs, academics, educators, and business individuals. The results point to a sizable skills gap in Lebanon's labor force, which is caused by shortcomings in the educational system. Furthermore, this research showed an existing lack of innovation and technological growth in Lebanon that negatively impacts the economy. Based on the findings of this research, multiple recommendations were made to encourage new reformation in Lebanon’s educational system.
dc.abstract.plpl
W badaniu tym zbadano, jak przestarzałe i niewystarczające instytucje edukacyjne wpływają na gospodarkę Libanu. Badamy związek między edukacją, umiejętnościami pracowników, innowacjami i wzrostem gospodarczym, stosując metodologię badań jakościowych. Postawiono trzy hipotezy: (1) Nieodpowiednie wykształcenie przyczynia się do niedoborów umiejętności wśród siły roboczej; (2) Przestarzałe systemy edukacji ograniczają innowacje i rozwój technologiczny; (3) Brak innowacji i postępu technologicznego oraz luka w umiejętnościach ograniczają korzyści gospodarcze i możliwości wzrostu danego kraju.W ramach naszego badania opartego na doborze próbek przeprowadziliśmy wywiady z różnymi osobami, w tym z dyrektorami generalnymi, pracownikami naukowymi, nauczycielami i biznesmenami. Wyniki wskazują na znaczne luki w kwalifikacjach siły roboczej w Libanie, spowodowane niedociągnięciami w systemie edukacji. Ponadto badanie to wykazało istniejący brak innowacji i rozwoju technologicznego w Libanie, co negatywnie wpływa na gospodarkę. Na podstawie wyników tego badania sformułowano wiele zaleceń mających na celu zachęcenie do nowej reformy libańskiego systemu edukacyjnego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lubacha, Judyta - USOS67926
dc.contributor.authorpl
Merheb, Mouhab - USOS313526
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Lubacha, Judyta - USOS67926
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Marta - USOS189051
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:04:26Z
dc.date.available
2024-07-03T23:04:26Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-173306-313526
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368391
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Lebanon, economy, education, skills gap, innovation, economic growth, inadequate,qualitative research, convenience sampling, academics, educators, business individuals, labor force, technological growth, reformation, outdated,recommendations.
dc.subject.plpl
Liban, gospodarka, edukacja, luka w kwalifikacjach, innowacje, wzrost gospodarczy, niewystarczające,badania jakościowe, pobieranie próbek dla wygody, naukowcy, pedagodzy, przedsiębiorcy, siła robocza, rozwój technologiczny, reformacja, nieaktualne,zalecenia.
dc.titlepl
The Impact of Outdated and Inadequate Education System on the Economy
dc.title.alternativepl
Wpływ przestarzałego i nieadekwatnego systemu edukacji na gospodarkę
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
145
Views per month
Views per city
Perth
8
Darwin
4
Toronto
4
Tsukuba
4
Orlando
3
Vancouver
3
Ayr
2
Baku
2
Cabanatuan City
2
Chicago
2

No access

No Thumbnail Available
Collections