Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The Impact of Outdated and Inadequate Education System on the Economy
Wpływ przestarzałego i nieadekwatnego systemu edukacji na gospodarkę
Liban, gospodarka, edukacja, luka w kwalifikacjach, innowacje, wzrost gospodarczy, niewystarczające,badania jakościowe, pobieranie próbek dla wygody, naukowcy, pedagodzy, przedsiębiorcy, siła robocza, rozwój technologiczny, reformacja, nieaktualne,zalecenia.
Lebanon, economy, education, skills gap, innovation, economic growth, inadequate,qualitative research, convenience sampling, academics, educators, business individuals, labor force, technological growth, reformation, outdated,recommendations.
W badaniu tym zbadano, jak przestarzałe i niewystarczające instytucje edukacyjne wpływają na gospodarkę Libanu. Badamy związek między edukacją, umiejętnościami pracowników, innowacjami i wzrostem gospodarczym, stosując metodologię badań jakościowych. Postawiono trzy hipotezy: (1) Nieodpowiednie wykształcenie przyczynia się do niedoborów umiejętności wśród siły roboczej; (2) Przestarzałe systemy edukacji ograniczają innowacje i rozwój technologiczny; (3) Brak innowacji i postępu technologicznego oraz luka w umiejętnościach ograniczają korzyści gospodarcze i możliwości wzrostu danego kraju.W ramach naszego badania opartego na doborze próbek przeprowadziliśmy wywiady z różnymi osobami, w tym z dyrektorami generalnymi, pracownikami naukowymi, nauczycielami i biznesmenami. Wyniki wskazują na znaczne luki w kwalifikacjach siły roboczej w Libanie, spowodowane niedociągnięciami w systemie edukacji. Ponadto badanie to wykazało istniejący brak innowacji i rozwoju technologicznego w Libanie, co negatywnie wpływa na gospodarkę. Na podstawie wyników tego badania sformułowano wiele zaleceń mających na celu zachęcenie do nowej reformy libańskiego systemu edukacyjnego.
This research examines how Lebanon's economy is affected by outdated and insufficient educational institutions. We investigate the connection between education, worker skills, innovation, and economic growth using a qualitative research methodology. Three hypotheses are put forth: (1) Inadequate education contributes to a skills gap in the workforce; (2) Outdated education systems limit innovation and technological growth; (3) The lack of innovation and technological advancements and the skills gap limit the economic benefits and growth opportunities of a country.As part of our convenience sampling study approach, we interviewed a diverse range of individuals, including CEOs, academics, educators, and business individuals. The results point to a sizable skills gap in Lebanon's labor force, which is caused by shortcomings in the educational system. Furthermore, this research showed an existing lack of innovation and technological growth in Lebanon that negatively impacts the economy. Based on the findings of this research, multiple recommendations were made to encourage new reformation in Lebanon’s educational system.
dc.abstract.en | This research examines how Lebanon's economy is affected by outdated and insufficient educational institutions. We investigate the connection between education, worker skills, innovation, and economic growth using a qualitative research methodology. Three hypotheses are put forth: (1) Inadequate education contributes to a skills gap in the workforce; (2) Outdated education systems limit innovation and technological growth; (3) The lack of innovation and technological advancements and the skills gap limit the economic benefits and growth opportunities of a country.As part of our convenience sampling study approach, we interviewed a diverse range of individuals, including CEOs, academics, educators, and business individuals. The results point to a sizable skills gap in Lebanon's labor force, which is caused by shortcomings in the educational system. Furthermore, this research showed an existing lack of innovation and technological growth in Lebanon that negatively impacts the economy. Based on the findings of this research, multiple recommendations were made to encourage new reformation in Lebanon’s educational system. | pl |
dc.abstract.pl | W badaniu tym zbadano, jak przestarzałe i niewystarczające instytucje edukacyjne wpływają na gospodarkę Libanu. Badamy związek między edukacją, umiejętnościami pracowników, innowacjami i wzrostem gospodarczym, stosując metodologię badań jakościowych. Postawiono trzy hipotezy: (1) Nieodpowiednie wykształcenie przyczynia się do niedoborów umiejętności wśród siły roboczej; (2) Przestarzałe systemy edukacji ograniczają innowacje i rozwój technologiczny; (3) Brak innowacji i postępu technologicznego oraz luka w umiejętnościach ograniczają korzyści gospodarcze i możliwości wzrostu danego kraju.W ramach naszego badania opartego na doborze próbek przeprowadziliśmy wywiady z różnymi osobami, w tym z dyrektorami generalnymi, pracownikami naukowymi, nauczycielami i biznesmenami. Wyniki wskazują na znaczne luki w kwalifikacjach siły roboczej w Libanie, spowodowane niedociągnięciami w systemie edukacji. Ponadto badanie to wykazało istniejący brak innowacji i rozwoju technologicznego w Libanie, co negatywnie wpływa na gospodarkę. Na podstawie wyników tego badania sformułowano wiele zaleceń mających na celu zachęcenie do nowej reformy libańskiego systemu edukacyjnego. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lubacha, Judyta - USOS67926 | pl |
dc.contributor.author | Merheb, Mouhab - USOS313526 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Lubacha, Judyta - USOS67926 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Marta - USOS189051 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:04:26Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:04:26Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | Business and Finance Management | pl |
dc.identifier.apd | diploma-173306-313526 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368391 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Lebanon, economy, education, skills gap, innovation, economic growth, inadequate,qualitative research, convenience sampling, academics, educators, business individuals, labor force, technological growth, reformation, outdated,recommendations. | pl |
dc.subject.pl | Liban, gospodarka, edukacja, luka w kwalifikacjach, innowacje, wzrost gospodarczy, niewystarczające,badania jakościowe, pobieranie próbek dla wygody, naukowcy, pedagodzy, przedsiębiorcy, siła robocza, rozwój technologiczny, reformacja, nieaktualne,zalecenia. | pl |
dc.title | The Impact of Outdated and Inadequate Education System on the Economy | pl |
dc.title.alternative | Wpływ przestarzałego i nieadekwatnego systemu edukacji na gospodarkę | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |