Etyka islamu a reklama

licenciate
dc.abstract.enThe topic of my work is Ethics of Islam in advertising. Modern person is covered with a huge amount of information through all his life. One of incentive is advertising. In this work i want to show a difference of advertising in Middle East , ethics and perspectives for advertising in future. The main thesis of my work is :Islamic advertising requires a different approach, taking into account the specifics of cultural and legal system which operates in this country. The questions which the answer is required to confirm my thesis are: How should advertising look like in the Islamic society, that it can get into the minds of consumers? Are the main functions of advertising exist in Islamic countries? The answers to these questions I will find in this work. Chapter I is about advertising and ethicality of advertising in the Middle East. What is advertising. What is the role played in the life of modern person. Does it have an impact on his worldview or it is not participate in public life at all?. Sometimes consumers try to stick to a certain lifestyle, buying more than they need, or more than they can afford. Is it correct from the point of view of ethics? How advertising works in Middle East.Chapter II is dedicated to the ethics and censorship of advertising and information in Middle East, Muslim ethics, and how Western society perceives it. Here are the questions such as: what is the ethics of advertising for Muslim society? How do you perceive advertising as such? The Koran as the basis doctrine of Arab-Muslim ethics. An interesting question remains what is the Islam in eyes of Western society? Chapter III. The role of mental processes in the formation of advertising images, important mental processes that help us to receive advertising and how advertising should be built to get into the memory of the consumer. The problem of the effectiveness of advertising and methods of its calculation. Features of advertising on the Internet, its goals, e-advertising as an effective factor for product promotion. Chapter IV. Perspectives for the development of advertising in the Middle East, Advertising in the middle East has a great chance of development. As the statistics show, its share in society will be constantly increased every year, even despite the difficult political situation in some regions. It was created in accordance with local traditions, which are part of the Islamic society. Middle East and human rights, the foundations of the law on Middle East. The ethical code of publishers from the point of view of Al-Jazeer, what rules do publishers exist in Muslim world. The main features of modern advertising, as well as the fact that it is widely available in the minds of consumers were investigated in the work. Because of the situation with the information overload of modern person, it is a very big challenge for marketers. They use such means, which are often at odds with many moral systems. So in the case of the Christian system of values. The analysis and comparative studies of advertising in the Islamic and Christian countries confirmed the thesis put in the introduction. . Advertising in the countries of Islamic culture, unlike advertising in Western countries, coincides with the value system. As shown in the work, often the creators of advertising are at the border of acceptable and unacceptable . However, on the other hand, advertising without main factors has no chance in a sea of information.pl
dc.abstract.plWspółczesny człowiek bombardowany jest ogromną ilością informacji w ciągu całego swojego życia. Już w ciągu dnia ilość bodźców jaka do nas dociera jest tak duża że powoduje silne zmęczenie. Jednym z takich bodźców jest reklama. Zabiegi marketingowe różnego rodzaju firm czy podmiotów funkcjonujących w społeczeństwie są widoczne niemal w każdej dziedzinie życia człowieka. Teza niniejszej pracy jest nastepująca; Reklama państw islamskich wymaga odmiennego podejścia uwzględniającego specyfikę kulturową i prawną aniżeli to które funkcjonuje w krajach chrześcijańskich i pozostałych tzw. zachodu. Pytania czastkowe, na które udzielenie odpowiedzi jest niezbędne na potwierdzenie tak sfomulowanej tezy: Jak w społeczeństwie islamskich powinna wyglądać reklama by mogła trafić do świadomości konsumentów? Czy podstawowe funkcje reklamy są realizowane w paśntwach islamskich? Odpowiedzi na te pytania, stanowią zasadniczą cześć poniższej pracy . Rozdział I jest poświęcony zasadam dotyczającym reklamy i etyce reklamy w szególności w krajach Bliskiego Wchodu. Czym jest reklama. Jaką rolę odgrywa w życiu współczesnego człowieka. Czy ma wpływ na jego światopogląd, czy w ogóle nie bierze udziału w życiu społecznym?. Czasami konsumenci starają się trzymać określonego stylu życia, kupując więcej, niż potrzebują, lub więcej, niż mogą sobie pozwolić. Czy jest to właściwe z punktu widzenia etyki. Jak reklama jest podstosowana pod lokalne tradycje BW. Rozdizał II poświęcony jest etyce i cenzurze reklamy i informacji skierowanych do muzułmanów, etyce muzulmańskiej i jak jest odbierana przez społeczeństwo zachodnie. Tutaj nasuwają się pytania takie jak: Na czym polega etyka reklamy dla społeczeństwa muzułmańskiego?Jak postrzegają reklamę jako taką? Czy jest miejsce dla kontrowersji w krajach Bliskiego Wschodu? Koran jako podstawa doktryny arabsko-muzułmańskiej etyki. Interesująca kwestią pozostaje pytanie czym jest islam w ochach społeczeństwa zachodniego? Jak jest przez nich odbierany?Rozdział III. Rola procesów psychicznych w kształtowaniu obrazów reklamowych, ważne procesy psychiczne, które pomagają nam odbierać reklamę i jak reklama musi być zbudowana, żeby trafić do pamięci konsumenta. Problem skuteczności reklamy i metody jej obliczania, do czego należy dążyć, jaka treść i forma są poprawne, tzn. takie, że sprawią aby reklama przyciągała uwagę jak największej liczby ludzi, obojętnie jaką ceną. Osobliwości reklamy w Internecie i jej cele, e-reklama jako efektywny czynnik dla promowania produktów. Rozdział IV. Perspektywy rozwoju reklamy w krajach Bliskiego Wschodu, Reklama na Bliskim Wschodzie ma duże szanse na rozwój. Jak pokazują statystyki, jej udział w społeczeństwie będzie stale wzrastał każdego roku, Nawet pomimo skomplikowanej sytuacji politycznej w niektórych regionach. Tworzona ona jest zgodnie z lokalnymi tradycjami, które są nieodrębnym elementem społeczeństwa islamskiego. Bliski Wschód a prawa człowieka, podstawy prawa na BW. Kodeks etyczny wydawców z punktu widzenia Al Jazeera, jakich zasad dotrzymują się wydawcy. W pracy zbadane zostały najważniejsze cechy współczesnej reklamy oraz to co stanowi o jej szerokim dostępie do świadomośc konsumentów. Ze względu na sytuację związną z przeładowaniem informacyjnym współczesnego człowieka, stanowi to bardzo duże wyzwanie dla marketingowców. Wykorzystują oni narzędzia będących często w sprzeczności z wieloma systemami moralnymi. Tak jest w przypadku chrześcijańskiego systemu wartości. Przeprowadzone w pracy analizy i badania porównawcze reklam w krajach islamskich oraz chrześcijańskich potwierdziły tezę postawioną we wstępie. Reklama w krajach kultury islamskiej, przeciwnie do reklam w krajach zachodnich, jest tożsama z wyznawanym systemem wartości. Wykazano w pracy, że często twórcy reklam stają na granicy akceptowalnego z nieakceptowalnym. Jednak, z drugiej strony zostało podkreślone, ze bez mocnych środków, reklama ni zaistnieje w sposób wystarczajacy w morzu informacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFischer, Bogdan - 127919 pl
dc.contributor.authorRykhtyk, Iuliiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFischer, Bogdan - 127919 pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:35:12Z
dc.date.available2020-07-27T15:35:12Z
dc.date.submitted2018-06-28pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-122984-215187pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227389
dc.languagepolpl
dc.subject.enAdvertising, ethics, ethics of Muslims, Western society, Islamic society, Islam, advertising in the Middle Eastpl
dc.subject.plReklama, reklamowanie, etyka, etyka muzulmańska, społeczeństwo zachodnie, społeczeństwo islamskie, islam, reklama na Bliskim Wchodziepl
dc.titleEtyka islamu a reklamapl
dc.title.alternativeEthics of Islam in advertisingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of my work is Ethics of Islam in advertising. Modern person is covered with a huge amount of information through all his life. One of incentive is advertising. In this work i want to show a difference of advertising in Middle East , ethics and perspectives for advertising in future. The main thesis of my work is :Islamic advertising requires a different approach, taking into account the specifics of cultural and legal system which operates in this country. The questions which the answer is required to confirm my thesis are: How should advertising look like in the Islamic society, that it can get into the minds of consumers? Are the main functions of advertising exist in Islamic countries? The answers to these questions I will find in this work. Chapter I is about advertising and ethicality of advertising in the Middle East. What is advertising. What is the role played in the life of modern person. Does it have an impact on his worldview or it is not participate in public life at all?. Sometimes consumers try to stick to a certain lifestyle, buying more than they need, or more than they can afford. Is it correct from the point of view of ethics? How advertising works in Middle East.Chapter II is dedicated to the ethics and censorship of advertising and information in Middle East, Muslim ethics, and how Western society perceives it. Here are the questions such as: what is the ethics of advertising for Muslim society? How do you perceive advertising as such? The Koran as the basis doctrine of Arab-Muslim ethics. An interesting question remains what is the Islam in eyes of Western society? Chapter III. The role of mental processes in the formation of advertising images, important mental processes that help us to receive advertising and how advertising should be built to get into the memory of the consumer. The problem of the effectiveness of advertising and methods of its calculation. Features of advertising on the Internet, its goals, e-advertising as an effective factor for product promotion. Chapter IV. Perspectives for the development of advertising in the Middle East, Advertising in the middle East has a great chance of development. As the statistics show, its share in society will be constantly increased every year, even despite the difficult political situation in some regions. It was created in accordance with local traditions, which are part of the Islamic society. Middle East and human rights, the foundations of the law on Middle East. The ethical code of publishers from the point of view of Al-Jazeer, what rules do publishers exist in Muslim world. The main features of modern advertising, as well as the fact that it is widely available in the minds of consumers were investigated in the work. Because of the situation with the information overload of modern person, it is a very big challenge for marketers. They use such means, which are often at odds with many moral systems. So in the case of the Christian system of values. The analysis and comparative studies of advertising in the Islamic and Christian countries confirmed the thesis put in the introduction. . Advertising in the countries of Islamic culture, unlike advertising in Western countries, coincides with the value system. As shown in the work, often the creators of advertising are at the border of acceptable and unacceptable . However, on the other hand, advertising without main factors has no chance in a sea of information.
dc.abstract.plpl
Współczesny człowiek bombardowany jest ogromną ilością informacji w ciągu całego swojego życia. Już w ciągu dnia ilość bodźców jaka do nas dociera jest tak duża że powoduje silne zmęczenie. Jednym z takich bodźców jest reklama. Zabiegi marketingowe różnego rodzaju firm czy podmiotów funkcjonujących w społeczeństwie są widoczne niemal w każdej dziedzinie życia człowieka. Teza niniejszej pracy jest nastepująca; Reklama państw islamskich wymaga odmiennego podejścia uwzględniającego specyfikę kulturową i prawną aniżeli to które funkcjonuje w krajach chrześcijańskich i pozostałych tzw. zachodu. Pytania czastkowe, na które udzielenie odpowiedzi jest niezbędne na potwierdzenie tak sfomulowanej tezy: Jak w społeczeństwie islamskich powinna wyglądać reklama by mogła trafić do świadomości konsumentów? Czy podstawowe funkcje reklamy są realizowane w paśntwach islamskich? Odpowiedzi na te pytania, stanowią zasadniczą cześć poniższej pracy . Rozdział I jest poświęcony zasadam dotyczającym reklamy i etyce reklamy w szególności w krajach Bliskiego Wchodu. Czym jest reklama. Jaką rolę odgrywa w życiu współczesnego człowieka. Czy ma wpływ na jego światopogląd, czy w ogóle nie bierze udziału w życiu społecznym?. Czasami konsumenci starają się trzymać określonego stylu życia, kupując więcej, niż potrzebują, lub więcej, niż mogą sobie pozwolić. Czy jest to właściwe z punktu widzenia etyki. Jak reklama jest podstosowana pod lokalne tradycje BW. Rozdizał II poświęcony jest etyce i cenzurze reklamy i informacji skierowanych do muzułmanów, etyce muzulmańskiej i jak jest odbierana przez społeczeństwo zachodnie. Tutaj nasuwają się pytania takie jak: Na czym polega etyka reklamy dla społeczeństwa muzułmańskiego?Jak postrzegają reklamę jako taką? Czy jest miejsce dla kontrowersji w krajach Bliskiego Wschodu? Koran jako podstawa doktryny arabsko-muzułmańskiej etyki. Interesująca kwestią pozostaje pytanie czym jest islam w ochach społeczeństwa zachodniego? Jak jest przez nich odbierany?Rozdział III. Rola procesów psychicznych w kształtowaniu obrazów reklamowych, ważne procesy psychiczne, które pomagają nam odbierać reklamę i jak reklama musi być zbudowana, żeby trafić do pamięci konsumenta. Problem skuteczności reklamy i metody jej obliczania, do czego należy dążyć, jaka treść i forma są poprawne, tzn. takie, że sprawią aby reklama przyciągała uwagę jak największej liczby ludzi, obojętnie jaką ceną. Osobliwości reklamy w Internecie i jej cele, e-reklama jako efektywny czynnik dla promowania produktów. Rozdział IV. Perspektywy rozwoju reklamy w krajach Bliskiego Wschodu, Reklama na Bliskim Wschodzie ma duże szanse na rozwój. Jak pokazują statystyki, jej udział w społeczeństwie będzie stale wzrastał każdego roku, Nawet pomimo skomplikowanej sytuacji politycznej w niektórych regionach. Tworzona ona jest zgodnie z lokalnymi tradycjami, które są nieodrębnym elementem społeczeństwa islamskiego. Bliski Wschód a prawa człowieka, podstawy prawa na BW. Kodeks etyczny wydawców z punktu widzenia Al Jazeera, jakich zasad dotrzymują się wydawcy. W pracy zbadane zostały najważniejsze cechy współczesnej reklamy oraz to co stanowi o jej szerokim dostępie do świadomośc konsumentów. Ze względu na sytuację związną z przeładowaniem informacyjnym współczesnego człowieka, stanowi to bardzo duże wyzwanie dla marketingowców. Wykorzystują oni narzędzia będących często w sprzeczności z wieloma systemami moralnymi. Tak jest w przypadku chrześcijańskiego systemu wartości. Przeprowadzone w pracy analizy i badania porównawcze reklam w krajach islamskich oraz chrześcijańskich potwierdziły tezę postawioną we wstępie. Reklama w krajach kultury islamskiej, przeciwnie do reklam w krajach zachodnich, jest tożsama z wyznawanym systemem wartości. Wykazano w pracy, że często twórcy reklam stają na granicy akceptowalnego z nieakceptowalnym. Jednak, z drugiej strony zostało podkreślone, ze bez mocnych środków, reklama ni zaistnieje w sposób wystarczajacy w morzu informacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Fischer, Bogdan - 127919
dc.contributor.authorpl
Rykhtyk, Iuliia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Fischer, Bogdan - 127919
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:35:12Z
dc.date.available
2020-07-27T15:35:12Z
dc.date.submittedpl
2018-06-28
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-122984-215187
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227389
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Advertising, ethics, ethics of Muslims, Western society, Islamic society, Islam, advertising in the Middle East
dc.subject.plpl
Reklama, reklamowanie, etyka, etyka muzulmańska, społeczeństwo zachodnie, społeczeństwo islamskie, islam, reklama na Bliskim Wchodzie
dc.titlepl
Etyka islamu a reklama
dc.title.alternativepl
Ethics of Islam in advertising
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
53
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Krakow
7
Wroclaw
5
Katowice
3
Bydgoszcz
2
Dublin
2
Lodz
2
Strzyzow
2
Szczecin
2
Banino
1

No access

No Thumbnail Available