Zaangażowanie społeczne festiwali na przykładzie imprez organizowanych przez Krakowskie Biuro Festiwalowe

licenciate
dc.abstract.enMusic festivals provide extensive research field in culture management studies. Increasingly, an aspect being analyzed is the added value of a festival event in the form of socially engaged activities. The purpose of this article is to demonstrate how different music festivals in Cracow manage foregoing issue. The opinion of the audience and the report of representatives of Social Projects and Education Department of the Cracow Festival Office on the undertaken actions were analyzed. Research data gives an image of prospering socially involved activities among reviewed festivals. This article is made to help with the evaluation of social practices and to propose a course of action for future culture managers.pl
dc.abstract.plFestiwale muzyczne stanowią szerokie pole badań w zakresie zarządzania kulturą. Coraz częściej poddawanym analizie aspektem jest wartość dodana wydarzenia festiwalowego w formie działań zaangażowanych społecznie. Celem niniejszego artykułu jest wykazanie jak z powyższym zagadnieniem radzą sobie poszczególne festiwale muzyczne w Krakowie. Analizie poddana została opinia publiczności oraz sprawozdanie przedstawicieli Działu Projektów Społecznych i Edukacji Krakowskiego Biura Festiwalowego z podejmowanych zabiegów. Wyniki badań dają obraz dobrze prosperujących działań zaangażowanych społecznie wśród badanych festiwali. Niniejszy artykuł ma pomóc w ewaluacji praktyk społecznych oraz zaproponować kierunek działań dla przyszłych menedżerów kultury.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorSzostak, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.reviewerKędziora, Alicja - 199919 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:53:40Z
dc.date.available2020-07-28T05:53:40Z
dc.date.submitted2020-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-139958-245934pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240466
dc.languagepolpl
dc.subject.enfestival management, social involvement, cracow festivals, added value, csrpl
dc.subject.plzarządzanie festiwalem, zaangażowanie społeczne, krakowskie festiwale, wartość dodana, csrpl
dc.titleZaangażowanie społeczne festiwali na przykładzie imprez organizowanych przez Krakowskie Biuro Festiwalowepl
dc.title.alternativeSocial engagement of festivals based on events organized by Krakowskie Biuro Festiwalowepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Music festivals provide extensive research field in culture management studies. Increasingly, an aspect being analyzed is the added value of a festival event in the form of socially engaged activities. The purpose of this article is to demonstrate how different music festivals in Cracow manage foregoing issue. The opinion of the audience and the report of representatives of Social Projects and Education Department of the Cracow Festival Office on the undertaken actions were analyzed. Research data gives an image of prospering socially involved activities among reviewed festivals. This article is made to help with the evaluation of social practices and to propose a course of action for future culture managers.
dc.abstract.plpl
Festiwale muzyczne stanowią szerokie pole badań w zakresie zarządzania kulturą. Coraz częściej poddawanym analizie aspektem jest wartość dodana wydarzenia festiwalowego w formie działań zaangażowanych społecznie. Celem niniejszego artykułu jest wykazanie jak z powyższym zagadnieniem radzą sobie poszczególne festiwale muzyczne w Krakowie. Analizie poddana została opinia publiczności oraz sprawozdanie przedstawicieli Działu Projektów Społecznych i Edukacji Krakowskiego Biura Festiwalowego z podejmowanych zabiegów. Wyniki badań dają obraz dobrze prosperujących działań zaangażowanych społecznie wśród badanych festiwali. Niniejszy artykuł ma pomóc w ewaluacji praktyk społecznych oraz zaproponować kierunek działań dla przyszłych menedżerów kultury.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Szostak, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.reviewerpl
Kędziora, Alicja - 199919
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:53:40Z
dc.date.available
2020-07-28T05:53:40Z
dc.date.submittedpl
2020-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-139958-245934
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240466
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
festival management, social involvement, cracow festivals, added value, csr
dc.subject.plpl
zarządzanie festiwalem, zaangażowanie społeczne, krakowskie festiwale, wartość dodana, csr
dc.titlepl
Zaangażowanie społeczne festiwali na przykładzie imprez organizowanych przez Krakowskie Biuro Festiwalowe
dc.title.alternativepl
Social engagement of festivals based on events organized by Krakowskie Biuro Festiwalowe
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available