Wizerunek Biblioteki WZiKS UJ w opinii studentów

master
dc.abstract.enThe main goal of the considerations and analyses presented in this thesis is to get to know the image of the Library of the Faculty of Management and Social Communication of the Jagiellonian University among the students of this faculty. The study of the perception of the library is preceded by the presentation of theoretical aspect of the image issue of the organization with respect to the university library with particular regard to the functions of such a library and their role in the image creation that was based on 206 bibliographic positions and by the methodological approach used in the similar studies. Furthermore, the achievements and state of research on the image of Polish academic libraries is presented based on research in 27 universities and 1 cross-sectional study in private academies. In general it is positive but not without flaws particularly with regard to the library itself, the service and the functioning. The image of polish academic libraries is compared with the one of other Polish (public, scholar, pedagogical) and foreign libraries (European and American).Based on his own research on 163 students examined with a questionnaire containing 61 questions, the author presents the image of the library of his parent faculty and confronts it with images of other academic libraries. Pointing at strengths and weaknesses, opportunities and threats he argues the need for a professional approach to the problem of image and public relations in today's academic libraries.pl
dc.abstract.plCelem rozważań i analiz przestawionych w niniejszej pracy jest poznanie wizerunku Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ wśród studentów tegoż Wydziału. Autor poprzedzając badanie postrzegania Biblioteki, w oparciu o 206 pozycji bibliograficznych, przedstawia teoretyczny aspekt zagadnienia wizerunku organizacji w odniesieniu do biblioteki szkoły wyższej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji takiej biblioteki i ich roli w kreowaniu wizerunku oraz podstawowe metody i narzędzia badawcze wykorzystywane w podobnych badaniach. Prezentuje także dorobek i stan badań wizerunku polskich bibliotek akademickich (na podstawie badań w 27 uczelniach oraz 1 przekrojowym w niepaństwowych szkołach wyższych), który generalnie uznać można jako pozytywny jednak niepozbawiony skaz, zwłaszcza w odniesieniu do księgozbioru, ale także wyposażenia, obsługi pracowników i zasad funkcjonowania Biblioteki. Wizerunek bibliotek polskich uczelni wyższych zestawiony jest tu z obrazem innych polskich (publicznych, szkolnych, pedagogicznych) i zagranicznych bibliotek (europejskich, amerykańskich).Na podstawie badań własnych – 163 studentów badanych kwestionariuszem ankiety zawierającym 61 pytań – autor prezentuje wizerunek biblioteki macierzystego Wydziału oraz konfrontuje go z obrazami innych bibliotek akademickich. Wskazując mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia, przekonuje o konieczności profesjonalnego podejścia do zagadnienia wizerunku i public relations we współczesnych bibliotekach akademickich.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorSapa, Remigiusz - 131798 pl
dc.contributor.authorMosurek, Adrianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSapa, Remigiusz - 131798 pl
dc.contributor.reviewerWójcik, Magdalena - 147466 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:39:20Z
dc.date.available2020-07-25T05:39:20Z
dc.date.submitted2014-10-25pl
dc.fieldofstudyinformacja naukowa i bibliotekoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-91968-12312pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200146
dc.languagepolpl
dc.subject.enACADEMIC LIBRARY – FACULTY OF MANAGEMENT AND SOCIAL COMMUNICATION OF THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY – IMAGE OF ORGANIZATION – PUBLIC RELATIONS – STUDENTSpl
dc.subject.plBIBLIOTEKA AKADEMICKA – PUBLIC RELATIONS – STUDENCI – WIZERUNEK ORGANIZACJI – WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UJpl
dc.titleWizerunek Biblioteki WZiKS UJ w opinii studentówpl
dc.title.alternativeWizerunek Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w opinii studentówpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main goal of the considerations and analyses presented in this thesis is to get to know the image of the Library of the Faculty of Management and Social Communication of the Jagiellonian University among the students of this faculty. The study of the perception of the library is preceded by the presentation of theoretical aspect of the image issue of the organization with respect to the university library with particular regard to the functions of such a library and their role in the image creation that was based on 206 bibliographic positions and by the methodological approach used in the similar studies. Furthermore, the achievements and state of research on the image of Polish academic libraries is presented based on research in 27 universities and 1 cross-sectional study in private academies. In general it is positive but not without flaws particularly with regard to the library itself, the service and the functioning. The image of polish academic libraries is compared with the one of other Polish (public, scholar, pedagogical) and foreign libraries (European and American).Based on his own research on 163 students examined with a questionnaire containing 61 questions, the author presents the image of the library of his parent faculty and confronts it with images of other academic libraries. Pointing at strengths and weaknesses, opportunities and threats he argues the need for a professional approach to the problem of image and public relations in today's academic libraries.
dc.abstract.plpl
Celem rozważań i analiz przestawionych w niniejszej pracy jest poznanie wizerunku Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ wśród studentów tegoż Wydziału. Autor poprzedzając badanie postrzegania Biblioteki, w oparciu o 206 pozycji bibliograficznych, przedstawia teoretyczny aspekt zagadnienia wizerunku organizacji w odniesieniu do biblioteki szkoły wyższej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji takiej biblioteki i ich roli w kreowaniu wizerunku oraz podstawowe metody i narzędzia badawcze wykorzystywane w podobnych badaniach. Prezentuje także dorobek i stan badań wizerunku polskich bibliotek akademickich (na podstawie badań w 27 uczelniach oraz 1 przekrojowym w niepaństwowych szkołach wyższych), który generalnie uznać można jako pozytywny jednak niepozbawiony skaz, zwłaszcza w odniesieniu do księgozbioru, ale także wyposażenia, obsługi pracowników i zasad funkcjonowania Biblioteki. Wizerunek bibliotek polskich uczelni wyższych zestawiony jest tu z obrazem innych polskich (publicznych, szkolnych, pedagogicznych) i zagranicznych bibliotek (europejskich, amerykańskich).Na podstawie badań własnych – 163 studentów badanych kwestionariuszem ankiety zawierającym 61 pytań – autor prezentuje wizerunek biblioteki macierzystego Wydziału oraz konfrontuje go z obrazami innych bibliotek akademickich. Wskazując mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia, przekonuje o konieczności profesjonalnego podejścia do zagadnienia wizerunku i public relations we współczesnych bibliotekach akademickich.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Sapa, Remigiusz - 131798
dc.contributor.authorpl
Mosurek, Adrian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sapa, Remigiusz - 131798
dc.contributor.reviewerpl
Wójcik, Magdalena - 147466
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:39:20Z
dc.date.available
2020-07-25T05:39:20Z
dc.date.submittedpl
2014-10-25
dc.fieldofstudypl
informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-91968-12312
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200146
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ACADEMIC LIBRARY – FACULTY OF MANAGEMENT AND SOCIAL COMMUNICATION OF THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY – IMAGE OF ORGANIZATION – PUBLIC RELATIONS – STUDENTS
dc.subject.plpl
BIBLIOTEKA AKADEMICKA – PUBLIC RELATIONS – STUDENCI – WIZERUNEK ORGANIZACJI – WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UJ
dc.titlepl
Wizerunek Biblioteki WZiKS UJ w opinii studentów
dc.title.alternativepl
Wizerunek Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w opinii studentów
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Krakow
2
Wroclaw
2
Des Moines
1
Dublin
1
Zabrze
1

No access

No Thumbnail Available