Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek Biblioteki WZiKS UJ w opinii studentów
Wizerunek Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w opinii studentów
BIBLIOTEKA AKADEMICKA – PUBLIC RELATIONS – STUDENCI – WIZERUNEK ORGANIZACJI – WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UJ
ACADEMIC LIBRARY – FACULTY OF MANAGEMENT AND SOCIAL COMMUNICATION OF THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY – IMAGE OF ORGANIZATION – PUBLIC RELATIONS – STUDENTS
Celem rozważań i analiz przestawionych w niniejszej pracy jest poznanie wizerunku Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ wśród studentów tegoż Wydziału. Autor poprzedzając badanie postrzegania Biblioteki, w oparciu o 206 pozycji bibliograficznych, przedstawia teoretyczny aspekt zagadnienia wizerunku organizacji w odniesieniu do biblioteki szkoły wyższej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji takiej biblioteki i ich roli w kreowaniu wizerunku oraz podstawowe metody i narzędzia badawcze wykorzystywane w podobnych badaniach. Prezentuje także dorobek i stan badań wizerunku polskich bibliotek akademickich (na podstawie badań w 27 uczelniach oraz 1 przekrojowym w niepaństwowych szkołach wyższych), który generalnie uznać można jako pozytywny jednak niepozbawiony skaz, zwłaszcza w odniesieniu do księgozbioru, ale także wyposażenia, obsługi pracowników i zasad funkcjonowania Biblioteki. Wizerunek bibliotek polskich uczelni wyższych zestawiony jest tu z obrazem innych polskich (publicznych, szkolnych, pedagogicznych) i zagranicznych bibliotek (europejskich, amerykańskich).Na podstawie badań własnych – 163 studentów badanych kwestionariuszem ankiety zawierającym 61 pytań – autor prezentuje wizerunek biblioteki macierzystego Wydziału oraz konfrontuje go z obrazami innych bibliotek akademickich. Wskazując mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia, przekonuje o konieczności profesjonalnego podejścia do zagadnienia wizerunku i public relations we współczesnych bibliotekach akademickich.
The main goal of the considerations and analyses presented in this thesis is to get to know the image of the Library of the Faculty of Management and Social Communication of the Jagiellonian University among the students of this faculty. The study of the perception of the library is preceded by the presentation of theoretical aspect of the image issue of the organization with respect to the university library with particular regard to the functions of such a library and their role in the image creation that was based on 206 bibliographic positions and by the methodological approach used in the similar studies. Furthermore, the achievements and state of research on the image of Polish academic libraries is presented based on research in 27 universities and 1 cross-sectional study in private academies. In general it is positive but not without flaws particularly with regard to the library itself, the service and the functioning. The image of polish academic libraries is compared with the one of other Polish (public, scholar, pedagogical) and foreign libraries (European and American).Based on his own research on 163 students examined with a questionnaire containing 61 questions, the author presents the image of the library of his parent faculty and confronts it with images of other academic libraries. Pointing at strengths and weaknesses, opportunities and threats he argues the need for a professional approach to the problem of image and public relations in today's academic libraries.
dc.abstract.en | The main goal of the considerations and analyses presented in this thesis is to get to know the image of the Library of the Faculty of Management and Social Communication of the Jagiellonian University among the students of this faculty. The study of the perception of the library is preceded by the presentation of theoretical aspect of the image issue of the organization with respect to the university library with particular regard to the functions of such a library and their role in the image creation that was based on 206 bibliographic positions and by the methodological approach used in the similar studies. Furthermore, the achievements and state of research on the image of Polish academic libraries is presented based on research in 27 universities and 1 cross-sectional study in private academies. In general it is positive but not without flaws particularly with regard to the library itself, the service and the functioning. The image of polish academic libraries is compared with the one of other Polish (public, scholar, pedagogical) and foreign libraries (European and American).Based on his own research on 163 students examined with a questionnaire containing 61 questions, the author presents the image of the library of his parent faculty and confronts it with images of other academic libraries. Pointing at strengths and weaknesses, opportunities and threats he argues the need for a professional approach to the problem of image and public relations in today's academic libraries. | pl |
dc.abstract.pl | Celem rozważań i analiz przestawionych w niniejszej pracy jest poznanie wizerunku Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ wśród studentów tegoż Wydziału. Autor poprzedzając badanie postrzegania Biblioteki, w oparciu o 206 pozycji bibliograficznych, przedstawia teoretyczny aspekt zagadnienia wizerunku organizacji w odniesieniu do biblioteki szkoły wyższej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji takiej biblioteki i ich roli w kreowaniu wizerunku oraz podstawowe metody i narzędzia badawcze wykorzystywane w podobnych badaniach. Prezentuje także dorobek i stan badań wizerunku polskich bibliotek akademickich (na podstawie badań w 27 uczelniach oraz 1 przekrojowym w niepaństwowych szkołach wyższych), który generalnie uznać można jako pozytywny jednak niepozbawiony skaz, zwłaszcza w odniesieniu do księgozbioru, ale także wyposażenia, obsługi pracowników i zasad funkcjonowania Biblioteki. Wizerunek bibliotek polskich uczelni wyższych zestawiony jest tu z obrazem innych polskich (publicznych, szkolnych, pedagogicznych) i zagranicznych bibliotek (europejskich, amerykańskich).Na podstawie badań własnych – 163 studentów badanych kwestionariuszem ankiety zawierającym 61 pytań – autor prezentuje wizerunek biblioteki macierzystego Wydziału oraz konfrontuje go z obrazami innych bibliotek akademickich. Wskazując mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia, przekonuje o konieczności profesjonalnego podejścia do zagadnienia wizerunku i public relations we współczesnych bibliotekach akademickich. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sapa, Remigiusz - 131798 | pl |
dc.contributor.author | Mosurek, Adrian | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sapa, Remigiusz - 131798 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wójcik, Magdalena - 147466 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:39:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:39:20Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | informacja naukowa i bibliotekoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91968-12312 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200146 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ACADEMIC LIBRARY – FACULTY OF MANAGEMENT AND SOCIAL COMMUNICATION OF THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY – IMAGE OF ORGANIZATION – PUBLIC RELATIONS – STUDENTS | pl |
dc.subject.pl | BIBLIOTEKA AKADEMICKA – PUBLIC RELATIONS – STUDENCI – WIZERUNEK ORGANIZACJI – WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UJ | pl |
dc.title | Wizerunek Biblioteki WZiKS UJ w opinii studentów | pl |
dc.title.alternative | Wizerunek Biblioteki Wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w opinii studentów | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |