Zastosowanie muzyki w filmie na przyładzie Trylogii Zemsty Park Chan-wooka

licenciate
dc.abstract.enThesis describes the Polish and foreign thought of both musicology and film experts concerning the functioning of music in movies. Based on the literature, it reveals a variety of objectives for using music in film. In support of the theory, the author analyzes selected examples, which are the Park Chan-wook’s three movies called the Vengeance Trilogy: Sympathy for Mr. Vengeance (Boksuneun naui geot, 2002), Oldboy (2003) and Lady Vengeance (Chinjeolhan geumjassi, 2005). The movies are examined within the cinematology spectrum in terms of functioning of music and sound. In addition, the thesis also includes a description of Park Chan-wook’s profile and his work.pl
dc.abstract.plPraca zarysowuje temat funkcjonowania muzyki w filmie, zarówno w polskiej, jak i zagranicznej myśli muzykologicznej oraz filmoznawczej. W oparciu o literaturę przedmiotu ukazuje różnorodne cele zastosowania muzyki w kinematografii. Na poparcie teorii autorka dokonuje analizy wybranych przykładów, jakimi są trzy filmy Park Chan-wooka nazywane Trylogią Zemsty: Pan Zemsta (Boksuneun naui geot, 2002), Oldboy (2003) i Pani Zemsta (Chinjeolhan geumjassi, 2005). Filmy badane są w ujęciu filmoznawczym pod względem funkcjonowania w nich muzyki i dźwięku. Dodatkowo, praca zawiera również opis sylwetki koreańskiego reżysera i jego dorobku artystycznego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001 pl
dc.contributor.authorWitkowicka, Barbarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.reviewerKolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:42:11Z
dc.date.available2020-07-24T11:42:11Z
dc.date.submitted2012-10-26pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-70339-80473pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183461
dc.languagepolpl
dc.subject.enKOREAN CINEMA – FILM MUSIC – PARK CHAN-WOOK – VENGEANCE TRILOGYpl
dc.subject.plKINO KOREAŃSKIE – MUZYKA FILMOWA – PARK CHAN-WOOK – TRYLOGIA ZEMSTYpl
dc.titleZastosowanie muzyki w filmie na przyładzie Trylogii Zemsty Park Chan-wookapl
dc.title.alternativeThe use of music in film on the example of the Park Chan-wook’s Vengeance Trilogypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Thesis describes the Polish and foreign thought of both musicology and film experts concerning the functioning of music in movies. Based on the literature, it reveals a variety of objectives for using music in film. In support of the theory, the author analyzes selected examples, which are the Park Chan-wook’s three movies called the Vengeance Trilogy: Sympathy for Mr. Vengeance (Boksuneun naui geot, 2002), Oldboy (2003) and Lady Vengeance (Chinjeolhan geumjassi, 2005). The movies are examined within the cinematology spectrum in terms of functioning of music and sound. In addition, the thesis also includes a description of Park Chan-wook’s profile and his work.
dc.abstract.plpl
Praca zarysowuje temat funkcjonowania muzyki w filmie, zarówno w polskiej, jak i zagranicznej myśli muzykologicznej oraz filmoznawczej. W oparciu o literaturę przedmiotu ukazuje różnorodne cele zastosowania muzyki w kinematografii. Na poparcie teorii autorka dokonuje analizy wybranych przykładów, jakimi są trzy filmy Park Chan-wooka nazywane Trylogią Zemsty: Pan Zemsta (Boksuneun naui geot, 2002), Oldboy (2003) i Pani Zemsta (Chinjeolhan geumjassi, 2005). Filmy badane są w ujęciu filmoznawczym pod względem funkcjonowania w nich muzyki i dźwięku. Dodatkowo, praca zawiera również opis sylwetki koreańskiego reżysera i jego dorobku artystycznego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Kolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001
dc.contributor.authorpl
Witkowicka, Barbara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.reviewerpl
Kolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:42:11Z
dc.date.available
2020-07-24T11:42:11Z
dc.date.submittedpl
2012-10-26
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-70339-80473
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183461
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
KOREAN CINEMA – FILM MUSIC – PARK CHAN-WOOK – VENGEANCE TRILOGY
dc.subject.plpl
KINO KOREAŃSKIE – MUZYKA FILMOWA – PARK CHAN-WOOK – TRYLOGIA ZEMSTY
dc.titlepl
Zastosowanie muzyki w filmie na przyładzie Trylogii Zemsty Park Chan-wooka
dc.title.alternativepl
The use of music in film on the example of the Park Chan-wook’s Vengeance Trilogy
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
46
Views per month
Views per city
Krakow
7
Rogow
5
Warsaw
5
Rogów
3
Dublin
2
Wroclaw
2
Broomfield
1
Bydgoszcz
1
Dąbrowa Górnicza
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available