Zjawisko przemocy w szkole podstawowej w opinii uczniów i nauczycieli.

master
dc.abstract.enThe subject of this work is the phenomenon of violetce at school in the opinion of students and teachers. The goal is to diagnoze violent behavior among students and ways of doping with it. Research problems. What are the manifestations of violence among primary school students?What features characterize of students showing aggression and violence?What is the profile of students becoming victims of violence at school? In what situations do students present aggressive behavior?What actions are taken by teachers when there is violence at school?How do teachers and students understand the phenomenon of violence?The diagnostic survey metod. Naturally given an appropriate questionnaire each group of respondents was. The research for the master's thesis was carried out In the environment of both 5th and 6th grade students as well as primary school teachers. The study covered a total of 100 students and 70 teachers and was conducted with the use of. The analysis of the conducted research clearly shows that violence and aggression in primary schools to the are a common phenomenon. The research reveals the students who most often want to show their position in the group tease their peers. Aggressive behavior continues to take on new forms, and the phenomenon seems to grow in the school environment. In the teachers Violetce occurs when students start conflicts and up in serious aggresive behaviour opinion. According to the survey teachers implement aaggression and violence preventive plans during their educational activites as well as through meetings with the school pedagogue.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem badań jest zjawisko przemocy w szkole podstawowej w opinii uczniów i nauczycieli. Celem jest zdiagnozowanie zachowań przemocowych wśród uczniów i ich formy radzenia sobie z problemem przez badanych. W oparciu o tak sformułowany przedmiot i cel badań postawiono następujące problemy badawcze:Jakie są przejawy występowania przemocy wśród uczniów szkoły podstawowej? Jakie cechy określają uczniów przejawiających agresję i przemoc?Jak przedstawia się sylwetka uczniów stających się ofiarą przemocy w szkole?W jakich sytuacjach uczniowie przejawiają zachowania agresywne?Jakie działania podejmowane są przez nauczycieli w sytuacji występowania przemocy w szkole?Jak nauczyciele i uczniowie rozumieją zjawisko przemocy?W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego (technika ankiety). Badaniem objęto 100 uczniów klasy 5 i 6 szkoły podstawowej oraz 70 nauczycieli. Analiza wyników przeprowadzonych badań wyraźnie pokazuje, iż przemoc i agresja w szkole podstawowej to zjawisko powszechne. Uczniowie najczęściej chcąc pokazać swoją pozycję w grupie dokuczają swoim rówieśnikom. Zachowania agresywne wciąż nabierają nowych form, a zjawisko występowania aktów przemocy w środowisku szkolnym rośnie. W opinii nauczycieli do przemocy dochodzi głównie w sytuacjach konfliktu między uczniami, zaczynając od niewinnych zaczepek kończąc na poważnych działaniach agresywnych. Badania wykazały, iż w szkole nauczyciele wdrażają programy zapobiegawcze dotyczące agresji i przemocy uczniów w ramach godzin wychowawczych oraz poprzez spotkania z pedagogiem.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.authorKasiak, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.reviewerSztuka, Mariusz - 132259 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:40:29Z
dc.date.available2020-07-28T00:40:29Z
dc.date.submitted2019-06-26pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-133450-249567pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235752
dc.languagepolpl
dc.subject.enviolence, aggression, school environment, primary schoolpl
dc.subject.plprzemoc, agresja, środowisko szkolne, szkoła podstawowapl
dc.titleZjawisko przemocy w szkole podstawowej w opinii uczniów i nauczycieli.pl
dc.title.alternativePhenomenon of violence at school in the opinion at students and teachers.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this work is the phenomenon of violetce at school in the opinion of students and teachers. The goal is to diagnoze violent behavior among students and ways of doping with it. Research problems. What are the manifestations of violence among primary school students?What features characterize of students showing aggression and violence?What is the profile of students becoming victims of violence at school? In what situations do students present aggressive behavior?What actions are taken by teachers when there is violence at school?How do teachers and students understand the phenomenon of violence?The diagnostic survey metod. Naturally given an appropriate questionnaire each group of respondents was. The research for the master's thesis was carried out In the environment of both 5th and 6th grade students as well as primary school teachers. The study covered a total of 100 students and 70 teachers and was conducted with the use of. The analysis of the conducted research clearly shows that violence and aggression in primary schools to the are a common phenomenon. The research reveals the students who most often want to show their position in the group tease their peers. Aggressive behavior continues to take on new forms, and the phenomenon seems to grow in the school environment. In the teachers Violetce occurs when students start conflicts and up in serious aggresive behaviour opinion. According to the survey teachers implement aaggression and violence preventive plans during their educational activites as well as through meetings with the school pedagogue.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem badań jest zjawisko przemocy w szkole podstawowej w opinii uczniów i nauczycieli. Celem jest zdiagnozowanie zachowań przemocowych wśród uczniów i ich formy radzenia sobie z problemem przez badanych. W oparciu o tak sformułowany przedmiot i cel badań postawiono następujące problemy badawcze:Jakie są przejawy występowania przemocy wśród uczniów szkoły podstawowej? Jakie cechy określają uczniów przejawiających agresję i przemoc?Jak przedstawia się sylwetka uczniów stających się ofiarą przemocy w szkole?W jakich sytuacjach uczniowie przejawiają zachowania agresywne?Jakie działania podejmowane są przez nauczycieli w sytuacji występowania przemocy w szkole?Jak nauczyciele i uczniowie rozumieją zjawisko przemocy?W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego (technika ankiety). Badaniem objęto 100 uczniów klasy 5 i 6 szkoły podstawowej oraz 70 nauczycieli. Analiza wyników przeprowadzonych badań wyraźnie pokazuje, iż przemoc i agresja w szkole podstawowej to zjawisko powszechne. Uczniowie najczęściej chcąc pokazać swoją pozycję w grupie dokuczają swoim rówieśnikom. Zachowania agresywne wciąż nabierają nowych form, a zjawisko występowania aktów przemocy w środowisku szkolnym rośnie. W opinii nauczycieli do przemocy dochodzi głównie w sytuacjach konfliktu między uczniami, zaczynając od niewinnych zaczepek kończąc na poważnych działaniach agresywnych. Badania wykazały, iż w szkole nauczyciele wdrażają programy zapobiegawcze dotyczące agresji i przemocy uczniów w ramach godzin wychowawczych oraz poprzez spotkania z pedagogiem.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.authorpl
Kasiak, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.reviewerpl
Sztuka, Mariusz - 132259
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:40:29Z
dc.date.available
2020-07-28T00:40:29Z
dc.date.submittedpl
2019-06-26
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-133450-249567
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235752
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
violence, aggression, school environment, primary school
dc.subject.plpl
przemoc, agresja, środowisko szkolne, szkoła podstawowa
dc.titlepl
Zjawisko przemocy w szkole podstawowej w opinii uczniów i nauczycieli.
dc.title.alternativepl
Phenomenon of violence at school in the opinion at students and teachers.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
328
Views per month
Views per city
Warsaw
57
Krakow
22
Wroclaw
21
Rzeszów
12
Tłuszcz
12
Gdansk
9
Poznan
9
Gliwice
8
Świętochłowice
8
Bydgoszcz
5

No access

No Thumbnail Available