Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Destygmatyzacja społeczności LGBT w serwisach społecznościowych na przykładzie profili Kampanii Przeciw Homofobii, Grupy Stonewall i Miłość nie wyklucza
Destigmatization of the LGBT community on social media based on the following examples: the profiles of Kampania Przeciw Homofobii, Grupa Stonewall and Miłość nie wyklucza
stereotyp, stygmat, stygmatyzacja społeczna, destygmatyzacja, media społecznościowe, organizacje społeczne, LGBT
stereotype, stigma, social stigmatization, destigmatization, social media, NGOS, LGBT
Przedmiotem pracy licencjackiej są sposoby przeciwdziałania stygmatyzacji społecznej osób LGBT w społeczeństwie, podejmowane przez polskie organizacje pozarządowe działające na rzecz tej społeczności w przestrzeni serwisów społecznościowych. Aby zdefiniować problem samego stygmatu społecznego, który posiadają osoby LGBT, autor w swojej pracy czerpie z wiedzy na temat stereotypu pochodzącej od Waltera Lippmanna oraz Adama Shaffa, ale również przygląda się zagadnieniu samego stygmatu, stygmatyzacji i sposobów przeciwdziałania jej, przedstawionym przez Elżbietę Czykwin. Następnie autor przedstawia przestrzeń, w której dokonuje badań zjawiska destygmatyzacji, czyli mediów społecznościowych, a dokładniej serwisów społecznościowych, które definiuje w swojej pracy. Przedstawia również perspektywy przeciwdziałania stygmatyzacji społecznej w wyżej wymienionej przestrzeni, by następnie przejść do analizy wybranego materiału pochodzącego z profili trzech polskich organizacji LGBT: Kampanii Przeciw Homofobii, Grupy Stonewall oraz Miłość Nie Wyklucza. Na podstawie wybranego materiału autor proponuje własny podział treści generowanych przez wyżej wymienione organizacje na trzy kategorie: informowanie o działaniach własnych, informowanie o sytuacji polityczno–społecznej oraz edukację i kampanie społeczne. Przygląda się każdej z nich pod kątem środków perswazyjnych, wprowadzonych za pomocą środków wizualnych, tekstowych i symbolicznych, co zgodnie z celem pracy ma dać odpowiedź na pytanie, w jaki sposób organizacje społeczne w Polsce przeciwdziałają stygmatyzacji osób LGBT.
The subject of the thesis are methods of counteracting the social stigma of LGBT people in society, undertaken by Polish LGBT community NGOSes in the space of social media. To define the problem of the LGBT’s social stigma, the author uses the knowledge about the stereotype from Walter Lippmann’s and Adam Shaff’s publications, but also looks at the issue of the stigma itself, stigmatization and ways of destigmatization, presented by Elżbieta Czykwin. The author presents a space of social media where he conducts research on the phenomenon of the destigmatization, he also shows the prospects of counteracting social stigmatization in the above-mentioned space, and then proceeds to the analysis of selected material from the profiles of three Polish LGBT NGOSes: Kampania Przeciw Homofobii, Grupa Stonewall and Miłość Nie wyklucza. Based on the selected material, the author divides content generated by the above-mentioned NGOSes into three categories: informing about their own activities, informing about the political and social situation, and education and social campaigns. The author analyses the material in terms of persuasion shaped by visual, textual, and symbolic means. In line with the purpose of this study, such an analysis is aimed to answer the question of how NGOSes in Poland counteract the stigmatization of LGBT society.
dc.abstract.en | The subject of the thesis are methods of counteracting the social stigma of LGBT people in society, undertaken by Polish LGBT community NGOSes in the space of social media. To define the problem of the LGBT’s social stigma, the author uses the knowledge about the stereotype from Walter Lippmann’s and Adam Shaff’s publications, but also looks at the issue of the stigma itself, stigmatization and ways of destigmatization, presented by Elżbieta Czykwin. The author presents a space of social media where he conducts research on the phenomenon of the destigmatization, he also shows the prospects of counteracting social stigmatization in the above-mentioned space, and then proceeds to the analysis of selected material from the profiles of three Polish LGBT NGOSes: Kampania Przeciw Homofobii, Grupa Stonewall and Miłość Nie wyklucza. Based on the selected material, the author divides content generated by the above-mentioned NGOSes into three categories: informing about their own activities, informing about the political and social situation, and education and social campaigns. The author analyses the material in terms of persuasion shaped by visual, textual, and symbolic means. In line with the purpose of this study, such an analysis is aimed to answer the question of how NGOSes in Poland counteract the stigmatization of LGBT society. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy licencjackiej są sposoby przeciwdziałania stygmatyzacji społecznej osób LGBT w społeczeństwie, podejmowane przez polskie organizacje pozarządowe działające na rzecz tej społeczności w przestrzeni serwisów społecznościowych. Aby zdefiniować problem samego stygmatu społecznego, który posiadają osoby LGBT, autor w swojej pracy czerpie z wiedzy na temat stereotypu pochodzącej od Waltera Lippmanna oraz Adama Shaffa, ale również przygląda się zagadnieniu samego stygmatu, stygmatyzacji i sposobów przeciwdziałania jej, przedstawionym przez Elżbietę Czykwin. Następnie autor przedstawia przestrzeń, w której dokonuje badań zjawiska destygmatyzacji, czyli mediów społecznościowych, a dokładniej serwisów społecznościowych, które definiuje w swojej pracy. Przedstawia również perspektywy przeciwdziałania stygmatyzacji społecznej w wyżej wymienionej przestrzeni, by następnie przejść do analizy wybranego materiału pochodzącego z profili trzech polskich organizacji LGBT: Kampanii Przeciw Homofobii, Grupy Stonewall oraz Miłość Nie Wyklucza. Na podstawie wybranego materiału autor proponuje własny podział treści generowanych przez wyżej wymienione organizacje na trzy kategorie: informowanie o działaniach własnych, informowanie o sytuacji polityczno–społecznej oraz edukację i kampanie społeczne. Przygląda się każdej z nich pod kątem środków perswazyjnych, wprowadzonych za pomocą środków wizualnych, tekstowych i symbolicznych, co zgodnie z celem pracy ma dać odpowiedź na pytanie, w jaki sposób organizacje społeczne w Polsce przeciwdziałają stygmatyzacji osób LGBT. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Pstrąg, Jakub | pl |
dc.contributor.author | Mikołajczyk, Bartłomiej | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pstrąg, Jakub | pl |
dc.contributor.reviewer | Chudzik, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2021-06-16T21:33:02Z | |
dc.date.available | 2021-06-16T21:33:02Z | |
dc.date.submitted | 2021-06-16 | pl |
dc.fieldofstudy | komunikacja w praktyce społecznej | pl |
dc.identifier.apd | diploma-150938-261960 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/274353 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | stereotype, stigma, social stigmatization, destigmatization, social media, NGOS, LGBT | pl |
dc.subject.pl | stereotyp, stygmat, stygmatyzacja społeczna, destygmatyzacja, media społecznościowe, organizacje społeczne, LGBT | pl |
dc.title | Destygmatyzacja społeczności LGBT w serwisach społecznościowych na przykładzie profili Kampanii Przeciw Homofobii, Grupy Stonewall i Miłość nie wyklucza | pl |
dc.title.alternative | Destigmatization of the LGBT community on social media based on the following examples: the profiles of Kampania Przeciw Homofobii, Grupa Stonewall and Miłość nie wyklucza | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |