Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej bibliotek publicznych na przykładzie Biblioteki Kraków
The role of social media in marketing communication of public libraries on the example of the Library of Cracow
BIBLIOTEKA KRAKÓW – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – BIBLIOTEKA PUBLICZNA – MARKETING BIBLIOTECZNY
THE LIBRARY OF CRACOW - MARKETING COMMUNICATIONS - SOCIAL MEDIA - PUBLIC LIBRARY - LIBRARY MARKETING
Obecnie media społecznościowe coraz częściej wykorzystywane są jako instrumenty skutecznej komunikacji marketingowej różnego typów organizacji. Instytucje kultury, w tym biblioteki publiczne, również chętnie sięgają po media społecznościowe, aby ich działania marketingowe były efektywne. Marketing biblioteczny posiada wiele charakterystycznych cech, dlatego badania działań tego typu organizacji w celu ukazanie znaczenia mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej są niezwykle istotne. Badania zostały przeprowadzone na przykładzie działań Biblioteki Kraków na portalach Facebook oraz YouTube. Badania zostały przeprowadzone w celu weryfikacji hipotezy badawczej, która zakładała, że wizerunek Biblioteki Kraków zależy od efektywności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych. Przeprowadzona została analiza treści zamieszczanych przez Bibliotekę Kraków na portalach Facebook i YouTube oraz ankieta wśród mieszkańców Krakowa i osób korzystających z usług Biblioteki Kraków. Dodatkowo analiza treści obejmowała materiały udostępnione w okresach: przed pandemią COVID-19, podczas pierwszych miesięcy pandemii oraz rok po wybuchu pandemii. Wyniki badania zostały analizowane na podstawie modelu opracowanym przez Dana Bartholmewa, który pozwolił na zweryfikowanie hipotezy pracy.
Nowadays, social media are increasingly being used as instruments for effective marketing communications of various types of organizations. The cultural institutions, including public libraries, are also eager to use social media to make their marketing activities effective. Library marketing has many distinctive features, so researching the activities of this type of organization to show the importance of social media in marketing communications is crucial. The research was conducted on the example of the activities of the Library of Cracow on Facebook and YouTube. The research was conducted to verify the research hypothesis, which was that the reputation of the Library of Cracow depends on the effectiveness of marketing communication in social media. An analysis of content posted by the Library of Cracow on Facebook and YouTube was conducted, as well as a survey of Cracow residents and people who use the Library of Cracow's services. In addition, the content analysis included materials shared during the periods before the COVID-19 pandemic, during the first months of the pandemic and one year after the pandemic outbreak. The results of the study were analyzed based on a model developed by Dan Bartholmev, which allowed verification of the work's hypothesis.
dc.abstract.en | Nowadays, social media are increasingly being used as instruments for effective marketing communications of various types of organizations. The cultural institutions, including public libraries, are also eager to use social media to make their marketing activities effective. Library marketing has many distinctive features, so researching the activities of this type of organization to show the importance of social media in marketing communications is crucial. The research was conducted on the example of the activities of the Library of Cracow on Facebook and YouTube. The research was conducted to verify the research hypothesis, which was that the reputation of the Library of Cracow depends on the effectiveness of marketing communication in social media. An analysis of content posted by the Library of Cracow on Facebook and YouTube was conducted, as well as a survey of Cracow residents and people who use the Library of Cracow's services. In addition, the content analysis included materials shared during the periods before the COVID-19 pandemic, during the first months of the pandemic and one year after the pandemic outbreak. The results of the study were analyzed based on a model developed by Dan Bartholmev, which allowed verification of the work's hypothesis. | pl |
dc.abstract.pl | Obecnie media społecznościowe coraz częściej wykorzystywane są jako instrumenty skutecznej komunikacji marketingowej różnego typów organizacji. Instytucje kultury, w tym biblioteki publiczne, również chętnie sięgają po media społecznościowe, aby ich działania marketingowe były efektywne. Marketing biblioteczny posiada wiele charakterystycznych cech, dlatego badania działań tego typu organizacji w celu ukazanie znaczenia mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej są niezwykle istotne. Badania zostały przeprowadzone na przykładzie działań Biblioteki Kraków na portalach Facebook oraz YouTube. Badania zostały przeprowadzone w celu weryfikacji hipotezy badawczej, która zakładała, że wizerunek Biblioteki Kraków zależy od efektywności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych. Przeprowadzona została analiza treści zamieszczanych przez Bibliotekę Kraków na portalach Facebook i YouTube oraz ankieta wśród mieszkańców Krakowa i osób korzystających z usług Biblioteki Kraków. Dodatkowo analiza treści obejmowała materiały udostępnione w okresach: przed pandemią COVID-19, podczas pierwszych miesięcy pandemii oraz rok po wybuchu pandemii. Wyniki badania zostały analizowane na podstawie modelu opracowanym przez Dana Bartholmewa, który pozwolił na zweryfikowanie hipotezy pracy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.contributor.author | Sowa, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:49:48Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:49:48Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165186-243636 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314843 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | THE LIBRARY OF CRACOW - MARKETING COMMUNICATIONS - SOCIAL MEDIA - PUBLIC LIBRARY - LIBRARY MARKETING | pl |
dc.subject.pl | BIBLIOTEKA KRAKÓW – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – BIBLIOTEKA PUBLICZNA – MARKETING BIBLIOTECZNY | pl |
dc.title | Rola mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej bibliotek publicznych na przykładzie Biblioteki Kraków | pl |
dc.title.alternative | The role of social media in marketing communication of public libraries on the example of the Library of Cracow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |