Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Czarny PR, jako sposób zarządzania kampanią wyborczą.
Black magic as the methodology of election campaign management
CZARNY PR – DEZINFORMACJA - KAMPANIA WYBORCZA – POSTPRAWDA – ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM
BLACK MAGIC – DISINFORMATION – ELECTION CAMPAIGN – POST-TRUTH – IMAGE ADVERTISING
Współcześnie ze względu na coraz większą rolę polityki wizerunkowej w życiu publicznym, umiejętność zarządzania wizerunkiem w mediach jest często kluczowym elementem kampanii wyborczych, a sam wizerunek staje się skomercjalizowanym produktem medialnym dzisiejszych czasów. Przedmiotem pracy jest analiza wpływu stosowania czarnego PR-u i dezinformacji na wizerunek przeciwnika politycznego i jego wynik wyborczy, bowiem umiejętnie prowadzona kampania wizerunkowa może z założenia być zarówno pozytywna, jak i destruktywna w swojej naturze. Przeanalizowałam: wybrane treści medialne; wypowiedzi polityków oraz spoty i plakaty wyborcze; by wskazać elementy, które mogą stanowić o skuteczności działań PR-owych oraz wykazać ich realny wpływ na wzrost bądź spadek poparcia. Scharakteryzowałam i opisano główne segmenty przekazu medialnego, które mogą mieć wpływ na postrzeganie kandydata tj.: manipulacje obrazem, dźwiękiem oraz semantyką. Wykorzystałam analizę tekstualną dostępnych materiałów źródłowych, by zdefiniować i opisać strategie wyborcze stosowane w kampanii oraz wskazać zakres ich oddziaływania na kontrkandydata. Praca stanowi zbiór przemyśleń dotyczących roli wizerunku we współczesnych mediach oraz wpływu intencjonalnego przekazu medialnego na decyzyjność wyborców.
Nowadays, with regard to the growing role of image advertising in the public life, media relation skills are often a crucial part of the election campaigns and the public image itself becomes a present-day commercialized product of the media. The subject of this paper is the analysis of the effects of negative campaigning and misinformation on the public image of a political opponent and their campaign result, as successfully managed image advertising could, in principle, be positive as well as destructive by its nature. Analysis included: selected media content, political speeches, campaign advertising and posters, to point out elements that can determine the effectiveness of public relations and show its factual influence over the rise or fall of approval ratings. Main segments of media coverage, with possible impact on candidate’s public image, e.g. manipulation of image, sound and semantics, were characterized. Textual analysis of the source material was used in order to define and describe campaign strategies as well as present the scope of their effect on the opponent. This paper is a collection of thoughts regarding the role of public image in modern media and the impact of media bias on voter decision-making.
dc.abstract.en | Nowadays, with regard to the growing role of image advertising in the public life, media relation skills are often a crucial part of the election campaigns and the public image itself becomes a present-day commercialized product of the media. The subject of this paper is the analysis of the effects of negative campaigning and misinformation on the public image of a political opponent and their campaign result, as successfully managed image advertising could, in principle, be positive as well as destructive by its nature. Analysis included: selected media content, political speeches, campaign advertising and posters, to point out elements that can determine the effectiveness of public relations and show its factual influence over the rise or fall of approval ratings. Main segments of media coverage, with possible impact on candidate’s public image, e.g. manipulation of image, sound and semantics, were characterized. Textual analysis of the source material was used in order to define and describe campaign strategies as well as present the scope of their effect on the opponent. This paper is a collection of thoughts regarding the role of public image in modern media and the impact of media bias on voter decision-making. | pl |
dc.abstract.pl | Współcześnie ze względu na coraz większą rolę polityki wizerunkowej w życiu publicznym, umiejętność zarządzania wizerunkiem w mediach jest często kluczowym elementem kampanii wyborczych, a sam wizerunek staje się skomercjalizowanym produktem medialnym dzisiejszych czasów. Przedmiotem pracy jest analiza wpływu stosowania czarnego PR-u i dezinformacji na wizerunek przeciwnika politycznego i jego wynik wyborczy, bowiem umiejętnie prowadzona kampania wizerunkowa może z założenia być zarówno pozytywna, jak i destruktywna w swojej naturze. Przeanalizowałam: wybrane treści medialne; wypowiedzi polityków oraz spoty i plakaty wyborcze; by wskazać elementy, które mogą stanowić o skuteczności działań PR-owych oraz wykazać ich realny wpływ na wzrost bądź spadek poparcia. Scharakteryzowałam i opisano główne segmenty przekazu medialnego, które mogą mieć wpływ na postrzeganie kandydata tj.: manipulacje obrazem, dźwiękiem oraz semantyką. Wykorzystałam analizę tekstualną dostępnych materiałów źródłowych, by zdefiniować i opisać strategie wyborcze stosowane w kampanii oraz wskazać zakres ich oddziaływania na kontrkandydata. Praca stanowi zbiór przemyśleń dotyczących roli wizerunku we współczesnych mediach oraz wpływu intencjonalnego przekazu medialnego na decyzyjność wyborców. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.author | Pamuła, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:43:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:43:12Z | |
dc.date.submitted | 2019-11-06 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-132410-160835 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234867 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BLACK MAGIC – DISINFORMATION – ELECTION CAMPAIGN – POST-TRUTH – IMAGE ADVERTISING | pl |
dc.subject.pl | CZARNY PR – DEZINFORMACJA - KAMPANIA WYBORCZA – POSTPRAWDA – ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM | pl |
dc.title | Czarny PR, jako sposób zarządzania kampanią wyborczą. | pl |
dc.title.alternative | Black magic as the methodology of election campaign management | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |