Czarny PR, jako sposób zarządzania kampanią wyborczą.

master
dc.abstract.enNowadays, with regard to the growing role of image advertising in the public life, media relation skills are often a crucial part of the election campaigns and the public image itself becomes a present-day commercialized product of the media. The subject of this paper is the analysis of the effects of negative campaigning and misinformation on the public image of a political opponent and their campaign result, as successfully managed image advertising could, in principle, be positive as well as destructive by its nature. Analysis included: selected media content, political speeches, campaign advertising and posters, to point out elements that can determine the effectiveness of public relations and show its factual influence over the rise or fall of approval ratings. Main segments of media coverage, with possible impact on candidate’s public image, e.g. manipulation of image, sound and semantics, were characterized. Textual analysis of the source material was used in order to define and describe campaign strategies as well as present the scope of their effect on the opponent. This paper is a collection of thoughts regarding the role of public image in modern media and the impact of media bias on voter decision-making.pl
dc.abstract.plWspółcześnie ze względu na coraz większą rolę polityki wizerunkowej w życiu publicznym, umiejętność zarządzania wizerunkiem w mediach jest często kluczowym elementem kampanii wyborczych, a sam wizerunek staje się skomercjalizowanym produktem medialnym dzisiejszych czasów. Przedmiotem pracy jest analiza wpływu stosowania czarnego PR-u i dezinformacji na wizerunek przeciwnika politycznego i jego wynik wyborczy, bowiem umiejętnie prowadzona kampania wizerunkowa może z założenia być zarówno pozytywna, jak i destruktywna w swojej naturze. Przeanalizowałam: wybrane treści medialne; wypowiedzi polityków oraz spoty i plakaty wyborcze; by wskazać elementy, które mogą stanowić o skuteczności działań PR-owych oraz wykazać ich realny wpływ na wzrost bądź spadek poparcia. Scharakteryzowałam i opisano główne segmenty przekazu medialnego, które mogą mieć wpływ na postrzeganie kandydata tj.: manipulacje obrazem, dźwiękiem oraz semantyką. Wykorzystałam analizę tekstualną dostępnych materiałów źródłowych, by zdefiniować i opisać strategie wyborcze stosowane w kampanii oraz wskazać zakres ich oddziaływania na kontrkandydata. Praca stanowi zbiór przemyśleń dotyczących roli wizerunku we współczesnych mediach oraz wpływu intencjonalnego przekazu medialnego na decyzyjność wyborców.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.authorPamuła, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:43:12Z
dc.date.available2020-07-27T23:43:12Z
dc.date.submitted2019-11-06pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-132410-160835pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234867
dc.languagepolpl
dc.subject.enBLACK MAGIC – DISINFORMATION – ELECTION CAMPAIGN – POST-TRUTH – IMAGE ADVERTISINGpl
dc.subject.plCZARNY PR – DEZINFORMACJA - KAMPANIA WYBORCZA – POSTPRAWDA – ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEMpl
dc.titleCzarny PR, jako sposób zarządzania kampanią wyborczą.pl
dc.title.alternativeBlack magic as the methodology of election campaign managementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, with regard to the growing role of image advertising in the public life, media relation skills are often a crucial part of the election campaigns and the public image itself becomes a present-day commercialized product of the media. The subject of this paper is the analysis of the effects of negative campaigning and misinformation on the public image of a political opponent and their campaign result, as successfully managed image advertising could, in principle, be positive as well as destructive by its nature. Analysis included: selected media content, political speeches, campaign advertising and posters, to point out elements that can determine the effectiveness of public relations and show its factual influence over the rise or fall of approval ratings. Main segments of media coverage, with possible impact on candidate’s public image, e.g. manipulation of image, sound and semantics, were characterized. Textual analysis of the source material was used in order to define and describe campaign strategies as well as present the scope of their effect on the opponent. This paper is a collection of thoughts regarding the role of public image in modern media and the impact of media bias on voter decision-making.
dc.abstract.plpl
Współcześnie ze względu na coraz większą rolę polityki wizerunkowej w życiu publicznym, umiejętność zarządzania wizerunkiem w mediach jest często kluczowym elementem kampanii wyborczych, a sam wizerunek staje się skomercjalizowanym produktem medialnym dzisiejszych czasów. Przedmiotem pracy jest analiza wpływu stosowania czarnego PR-u i dezinformacji na wizerunek przeciwnika politycznego i jego wynik wyborczy, bowiem umiejętnie prowadzona kampania wizerunkowa może z założenia być zarówno pozytywna, jak i destruktywna w swojej naturze. Przeanalizowałam: wybrane treści medialne; wypowiedzi polityków oraz spoty i plakaty wyborcze; by wskazać elementy, które mogą stanowić o skuteczności działań PR-owych oraz wykazać ich realny wpływ na wzrost bądź spadek poparcia. Scharakteryzowałam i opisano główne segmenty przekazu medialnego, które mogą mieć wpływ na postrzeganie kandydata tj.: manipulacje obrazem, dźwiękiem oraz semantyką. Wykorzystałam analizę tekstualną dostępnych materiałów źródłowych, by zdefiniować i opisać strategie wyborcze stosowane w kampanii oraz wskazać zakres ich oddziaływania na kontrkandydata. Praca stanowi zbiór przemyśleń dotyczących roli wizerunku we współczesnych mediach oraz wpływu intencjonalnego przekazu medialnego na decyzyjność wyborców.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.authorpl
Pamuła, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:43:12Z
dc.date.available
2020-07-27T23:43:12Z
dc.date.submittedpl
2019-11-06
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-132410-160835
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234867
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BLACK MAGIC – DISINFORMATION – ELECTION CAMPAIGN – POST-TRUTH – IMAGE ADVERTISING
dc.subject.plpl
CZARNY PR – DEZINFORMACJA - KAMPANIA WYBORCZA – POSTPRAWDA – ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM
dc.titlepl
Czarny PR, jako sposób zarządzania kampanią wyborczą.
dc.title.alternativepl
Black magic as the methodology of election campaign management
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
135
Views per month
Views per city
Warsaw
23
Poznan
9
Paris
8
Wroclaw
8
Krakow
7
Katowice
5
Kielce
4
Szczecin
4
Braniewo
3
Bydgoszcz
3

No access

No Thumbnail Available