Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym na przykładzie LPP SA
Management of a family business on the example of LPP SA
LPP SA, GK LPP SA,PRZEDSIĘBIORSTWO RODZINNE, FIRMA RODZINNA, ZARZĄDZANIE
LPP SA, GK LPP SA, FAMILY ENTERPRISE, FAMILY BUSINESS, MANAGEMENT
Przedsiębiorstwo rodzinne LPP SA to obecnie największa polska firma odzieżowa w Europie Środkowo - Wschodniej, sprzedająca swoje produkty na w 39 państwach stacjonarnie i online. Przedsiębiorstwo działa nieprzerwanie od 1991 roku osiągając rekordowe wyniki sprzedaży. Celem niniejszej pracy było ukazanie jak spółka w Polsce zarządza zagranicznymi spółkami podległymi tworząc ogromną Grupę Kapitałową, jak kształtowały się jej wyniki finansowe oraz jaki przyjęła profil swojej działalności. Badania przeprowadzone na podstawie analizy treści pięciu rocznych sprawozdań LPP pozwoliły zobrazować ogólną sytuację finansową firmy, działania operacyjne, które na co dzień budują jej wizerunek oraz zwiększają ekspansję na coraz to nowe rynki. Wyniki badań uchwyciły trudny moment jakim był czas pandemii koronawirusa oraz spowodowane wojną wycofanie się z rynku wschodniego. LPP w badanym okresie mocno inwestowało w rozwój wielokanałowej sprzedaży, rozbudowę centrów dystrybucyjnych i sklepów stacjonarnych. Spore inwestycje i trudna sytuacja makroekonomiczna przyczyniły się do spadku poziomu płynności przedsiębiorstwa i rosnącego zadłużenia. Mimo wszystkich trudności przedsiębiorstwo wciąż osiąga rekordowe wyniki sprzedaży, a jego zarząd podejmuje mądre decyzje na trudne czasy. Można wnioskować, że jeśli bieżący trend sprzedaży i ekspansji Grupy będzie rósł, a zadłużenie będzie stopniowo maleć może okazać się, że zachowując przy tym dużą dozę ostrożności LPP spełni swoje marzenia o byciu marką globalną.
amily-owned company LPP SA is currently the largest Polish clothing company in Central and Eastern Europe, selling their products in 39 countries stationary and online. The company has been operating continuously since 1991, achieving record sales results. The purpose of this study was to show how the company in Poland manages its foreign subsidiaries to form a huge Capital Group, how its financial results have evolved and what profile it has adopted for its operations. The research, based on an analysis of the content of LPP's five annual reports, allowed us to illustrate the company's overall financial situation, the operational activities that build its image on a daily basis, and the expansion into more and more new markets. The findings captured the difficult moment of the coronavirus pandemic and the war-induced withdrawal from the eastern market. LPP in the period under review invested heavily in the development of multi-channel sales, expansion of distribution centers and stationary stores. The sizable investment and the difficult macroeconomic situation contributed to the company's declining liquidity and growing debt. Despite all the difficulties, the company is still achieving record sales results, and its management is making wise decisions for difficult times. It can be concluded that if the Group's current sales and expansion trend continues to grow and its debt gradually decreases, it may be that, while remaining very cautious, LPP will fulfill its dreams of being a global brand.
dc.abstract.en | amily-owned company LPP SA is currently the largest Polish clothing company in Central and Eastern Europe, selling their products in 39 countries stationary and online. The company has been operating continuously since 1991, achieving record sales results. The purpose of this study was to show how the company in Poland manages its foreign subsidiaries to form a huge Capital Group, how its financial results have evolved and what profile it has adopted for its operations. The research, based on an analysis of the content of LPP's five annual reports, allowed us to illustrate the company's overall financial situation, the operational activities that build its image on a daily basis, and the expansion into more and more new markets. The findings captured the difficult moment of the coronavirus pandemic and the war-induced withdrawal from the eastern market. LPP in the period under review invested heavily in the development of multi-channel sales, expansion of distribution centers and stationary stores. The sizable investment and the difficult macroeconomic situation contributed to the company's declining liquidity and growing debt. Despite all the difficulties, the company is still achieving record sales results, and its management is making wise decisions for difficult times. It can be concluded that if the Group's current sales and expansion trend continues to grow and its debt gradually decreases, it may be that, while remaining very cautious, LPP will fulfill its dreams of being a global brand. | pl |
dc.abstract.pl | Przedsiębiorstwo rodzinne LPP SA to obecnie największa polska firma odzieżowa w Europie Środkowo - Wschodniej, sprzedająca swoje produkty na w 39 państwach stacjonarnie i online. Przedsiębiorstwo działa nieprzerwanie od 1991 roku osiągając rekordowe wyniki sprzedaży. Celem niniejszej pracy było ukazanie jak spółka w Polsce zarządza zagranicznymi spółkami podległymi tworząc ogromną Grupę Kapitałową, jak kształtowały się jej wyniki finansowe oraz jaki przyjęła profil swojej działalności. Badania przeprowadzone na podstawie analizy treści pięciu rocznych sprawozdań LPP pozwoliły zobrazować ogólną sytuację finansową firmy, działania operacyjne, które na co dzień budują jej wizerunek oraz zwiększają ekspansję na coraz to nowe rynki. Wyniki badań uchwyciły trudny moment jakim był czas pandemii koronawirusa oraz spowodowane wojną wycofanie się z rynku wschodniego. LPP w badanym okresie mocno inwestowało w rozwój wielokanałowej sprzedaży, rozbudowę centrów dystrybucyjnych i sklepów stacjonarnych. Spore inwestycje i trudna sytuacja makroekonomiczna przyczyniły się do spadku poziomu płynności przedsiębiorstwa i rosnącego zadłużenia. Mimo wszystkich trudności przedsiębiorstwo wciąż osiąga rekordowe wyniki sprzedaży, a jego zarząd podejmuje mądre decyzje na trudne czasy. Można wnioskować, że jeśli bieżący trend sprzedaży i ekspansji Grupy będzie rósł, a zadłużenie będzie stopniowo maleć może okazać się, że zachowując przy tym dużą dozę ostrożności LPP spełni swoje marzenia o byciu marką globalną. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Mania, Karolina | pl |
dc.contributor.author | Hargot, Ewelina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Mania, Karolina | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-27T21:41:11Z | |
dc.date.available | 2022-10-27T21:41:11Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-156995-297095 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302917 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | LPP SA, GK LPP SA, FAMILY ENTERPRISE, FAMILY BUSINESS, MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | LPP SA, GK LPP SA,PRZEDSIĘBIORSTWO RODZINNE, FIRMA RODZINNA, ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | Zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym na przykładzie LPP SA | pl |
dc.title.alternative | Management of a family business on the example of LPP SA | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |