Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008 na przykładzie Ośrodka Kultury w Brzeszczach.
Functioning of quality management system according of the standard ISO 9001:2008 for example Ośrodek Kultury in Brzeszcze.
certyfikacja – jakość – usługi–zarządzanie
certification –management –service – quality
Celem pracy jest analiza funkcjonowania systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008 w Ośrodku Kultury w Brzeszczach. W pierwszej części pracy zawarte jest wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z zarządzaniem jakością. Zawarte są w niej informacje na temat definicji jakości, kompleksowego zarządzania przez jakość TQM, modelu jakości usług. Na potrzeby pracy opisany został także przykładowy plan wdrożenia zarządzania jakością w organizacji usługowej, oraz omówione zostały podstawowe zasady systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008. Drugi rozdział zawiera informacje dotyczące funkcjonowania domów kultury w Polsce. W kolejnej części pracy zawarta została charakterystyka badanej organizacji. Szczegółowo został opisany funkcjonujący, w ramach organizacji, system zarządzania jakością. Do badań został wykorzystany model samooceny organizacji zawarty w normie EN ISO 9004:2000. Badanie miało formę ankiety oraz wywiadu. Kadra kierownicza odpowiadała na pytania związane z głównymi obszarami systemu zarządzania jakością. Analiza wyników badania pozwoliła wskazać, na jakim poziomie dojrzałości znajduje się system zarządzania jakością w organizacji.
Aim of this study is to analyze the functioning of the quality management system ISO 9001:2008 in the Culture Center in Brzeszcze. In the first part of my work i explained the basic concepts of quality management. Included is information on the definition of quality, comprehensive quality management TQM, service quality model. For the purpose of the work has been described as an example of an implementation of quality management in service organizations, and discusses the basic principles of quality management system conforming to ISO 9001:2008. The second chapter contains information on the operation of cultural centers in Poland. In the nextpart of my work is contained characteristics of the study organization. Functioning has been described in detail, within the organization, quality management system. Test was used to model self-organization included in the standard EN ISO 9004:2000. The study took the form of questionnaires and interviews. Executives responded to questions related to the main areas of quality management system. Analysis of results allowed to indicate what level of maturity is a quality management system in an organization.
dc.abstract.en | Aim of this study is to analyze the functioning of the quality management system ISO 9001:2008 in the Culture Center in Brzeszcze. In the first part of my work i explained the basic concepts of quality management. Included is information on the definition of quality, comprehensive quality management TQM, service quality model. For the purpose of the work has been described as an example of an implementation of quality management in service organizations, and discusses the basic principles of quality management system conforming to ISO 9001:2008. The second chapter contains information on the operation of cultural centers in Poland. In the nextpart of my work is contained characteristics of the study organization. Functioning has been described in detail, within the organization, quality management system. Test was used to model self-organization included in the standard EN ISO 9004:2000. The study took the form of questionnaires and interviews. Executives responded to questions related to the main areas of quality management system. Analysis of results allowed to indicate what level of maturity is a quality management system in an organization. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest analiza funkcjonowania systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008 w Ośrodku Kultury w Brzeszczach. W pierwszej części pracy zawarte jest wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z zarządzaniem jakością. Zawarte są w niej informacje na temat definicji jakości, kompleksowego zarządzania przez jakość TQM, modelu jakości usług. Na potrzeby pracy opisany został także przykładowy plan wdrożenia zarządzania jakością w organizacji usługowej, oraz omówione zostały podstawowe zasady systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008. Drugi rozdział zawiera informacje dotyczące funkcjonowania domów kultury w Polsce. W kolejnej części pracy zawarta została charakterystyka badanej organizacji. Szczegółowo został opisany funkcjonujący, w ramach organizacji, system zarządzania jakością. Do badań został wykorzystany model samooceny organizacji zawarty w normie EN ISO 9004:2000. Badanie miało formę ankiety oraz wywiadu. Kadra kierownicza odpowiadała na pytania związane z głównymi obszarami systemu zarządzania jakością. Analiza wyników badania pozwoliła wskazać, na jakim poziomie dojrzałości znajduje się system zarządzania jakością w organizacji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.author | Neuman, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T23:15:03Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T23:15:03Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości | pl |
dc.identifier.apd | diploma-64975-133028 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178503 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | certification –management –service – quality | pl |
dc.subject.pl | certyfikacja – jakość – usługi–zarządzanie | pl |
dc.title | Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008 na przykładzie Ośrodka Kultury w Brzeszczach. | pl |
dc.title.alternative | Functioning of quality management system according of the standard ISO 9001:2008 for example Ośrodek Kultury in Brzeszcze. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |