Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Historia i działalność produkcyjna Fabryki Samochodów Ciężarowych Star w Starachowicach.
History and production of Truck Factory Star in Starachowice.
Starachowice, Fabryka Samochodów Ciężarowych, XX wiek
Starachowice, Truck Factory, 20th century
W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono informacje dotyczące Centralnego Okręgu Przemysłowego. Ukazano genezę utworzenia COP oraz opisano lokalizację okręgu. W kolejnych częściach rozdziału przedstawiono sylwetki budowniczych Centralnego Okręgu Przemysłowego, jak również pokrótce scharakteryzowano proces jego budowy wraz z najważniejszymi inwestycjami. Rozdział kończy wskazanie roli Starachowic w Centralnym Okręgu Przemysłowym. Drugi rozdział pracy swoją uwagę koncentruje na początkach działalności Fabryki Samochodów Ciężarowych. Opisano tutaj proces powstania FSC Star Starachowice oraz pierwszych pracowników fabryki, którzy mieli niezwykle istotny wkład w powstanie i rozwój starachowickich zakładów. Rozdział trzeci pracy przedstawia produkcję w Fabryce Samochodów Ciężarowych. Został podzielony na części, w których przedstawiono najważniejsze modele samochodów opuszczających fabrykę. Opisane zostały więc takie modele jak: Star 20, Star 21, Star 66 - uznawane za pierwsze starachowickie ciężarówki produkowane w latach 1948-1960. Następnie skupiono się na działalności produkcyjnej po 1960 roku (Star 28-29, Star 200, Star 660). W rozdziale tym przedstawiono okoliczności powstania w starachowickiej fabryce samochodu papieskiego tzw. „papa mobile”. Ostatni rozdział pracy ukazuje związek zakładu z miastem Starachowice. Przedstawiono tutaj rozwój miasta oraz jego ludność i zatrudnienie w FSC. W rozdziale tym pokrótce ukazano również przekształcenia FSC w latach 90-tych, kiedy to fabryka przechodziła w zarządzanie innych firm.
The first chapter of this master thesis shows information about the Central Industrial District: the origin and location of the district. The following sections depicts the silhouettes of the builders of the Central Industrial District as well as briefly characterize the process of its construction together with the most important investments. The chapter ends with an indication of the role of Starachowice in the Central Industrial District.The second chapter focuses on the origins of the Truck Factory. The process of formation Star Factory and the first factory workers who have made a significant contribution to the establishment and development of the Starachowice plant are described here.The third chapter presents the production at the Truck Factory. It was divided into sections that outline the most important models of trucks leaving the factory. There are described such models as Star 20, Star 21, Star 66 - recognized as the first trucks produced between 1948-1960. Then focused on the production after 1960 (Star 28-29, Star 200, Star 660). Last chapter of the master thesis shows the association of the factory with Starachowice. The city's development and its population and employment in the Truck Factory are presented here. This chapter also briefly illustrates the Truck Factory transformations in the 1990s when the factory went through the management of other companies.
dc.abstract.en | The first chapter of this master thesis shows information about the Central Industrial District: the origin and location of the district. The following sections depicts the silhouettes of the builders of the Central Industrial District as well as briefly characterize the process of its construction together with the most important investments. The chapter ends with an indication of the role of Starachowice in the Central Industrial District.The second chapter focuses on the origins of the Truck Factory. The process of formation Star Factory and the first factory workers who have made a significant contribution to the establishment and development of the Starachowice plant are described here.The third chapter presents the production at the Truck Factory. It was divided into sections that outline the most important models of trucks leaving the factory. There are described such models as Star 20, Star 21, Star 66 - recognized as the first trucks produced between 1948-1960. Then focused on the production after 1960 (Star 28-29, Star 200, Star 660). Last chapter of the master thesis shows the association of the factory with Starachowice. The city's development and its population and employment in the Truck Factory are presented here. This chapter also briefly illustrates the Truck Factory transformations in the 1990s when the factory went through the management of other companies. | pl |
dc.abstract.pl | W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono informacje dotyczące Centralnego Okręgu Przemysłowego. Ukazano genezę utworzenia COP oraz opisano lokalizację okręgu. W kolejnych częściach rozdziału przedstawiono sylwetki budowniczych Centralnego Okręgu Przemysłowego, jak również pokrótce scharakteryzowano proces jego budowy wraz z najważniejszymi inwestycjami. Rozdział kończy wskazanie roli Starachowic w Centralnym Okręgu Przemysłowym. Drugi rozdział pracy swoją uwagę koncentruje na początkach działalności Fabryki Samochodów Ciężarowych. Opisano tutaj proces powstania FSC Star Starachowice oraz pierwszych pracowników fabryki, którzy mieli niezwykle istotny wkład w powstanie i rozwój starachowickich zakładów. Rozdział trzeci pracy przedstawia produkcję w Fabryce Samochodów Ciężarowych. Został podzielony na części, w których przedstawiono najważniejsze modele samochodów opuszczających fabrykę. Opisane zostały więc takie modele jak: Star 20, Star 21, Star 66 - uznawane za pierwsze starachowickie ciężarówki produkowane w latach 1948-1960. Następnie skupiono się na działalności produkcyjnej po 1960 roku (Star 28-29, Star 200, Star 660). W rozdziale tym przedstawiono okoliczności powstania w starachowickiej fabryce samochodu papieskiego tzw. „papa mobile”. Ostatni rozdział pracy ukazuje związek zakładu z miastem Starachowice. Przedstawiono tutaj rozwój miasta oraz jego ludność i zatrudnienie w FSC. W rozdziale tym pokrótce ukazano również przekształcenia FSC w latach 90-tych, kiedy to fabryka przechodziła w zarządzanie innych firm. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Franaszek, Piotr - 100377 | pl |
dc.contributor.author | Sokół, Weronika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Franaszek, Piotr - 100377 | pl |
dc.contributor.reviewer | Arkusz, Aleksandra - 114412 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T05:58:19Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T05:58:19Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-05 | pl |
dc.fieldofstudy | historia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-113548-117959 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/218993 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Starachowice, Truck Factory, 20th century | pl |
dc.subject.pl | Starachowice, Fabryka Samochodów Ciężarowych, XX wiek | pl |
dc.title | Historia i działalność produkcyjna Fabryki Samochodów Ciężarowych Star w Starachowicach. | pl |
dc.title.alternative | History and production of Truck Factory Star in Starachowice. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |