Persuasion in perfume advertisements

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor’s thesis offers an examination of persuasion techniques in selected perfume advertisements.In the theoretical part, issues related to persuasion, advertising and multimodality are explained. The definition of persuasion and its etymological origin are presented, followed by references to psychology. Another component described in the theoretical chapter is advertising, its definition, functions, and the persuasive techniques used in perfume advertisements. This bachelor’s thesis also includes an explanation of the concept of multimodality and its elements.The practical part of the work contains an analysis of selected perfume advertisements from globally renowned brands such as Versace, Gucci, and Yves Saint Laurent, in the context of four main aspects, namely: the visual layer, sound, verbal (written), and spoken components.pl
dc.abstract.plCelem tej pracy licencjackiej jest analiza technik perswazji w wybranych reklamach perfum.W części teoretycznej wyjaśnione są zagadnienia związane z perswazją, reklamą oraz multimodalnością. Przedstawiona zostaje definicja perswazji i jej pochodzenie etymologiczne, a następnie odniesienia do psychologii. Kolejnym elementem opisanym w rozdziale teoretycznym jest reklama, jej definicja, funkcje oraz techniki perswazji użyte w reklamach perfum. W tej części pracy licencjackiej zawarte jest również wyjaśnienie pojęcia multimodalności oraz jej elementów.Część praktyczna pracy zawiera analizę wybranych reklam perfum znanych na całym świecie marek, takich jak Versace, Gucci czy Yves Saint Laurent, w kontekście czterech głównych aspektów, a mianowicie: warstwy wizualnej, dźwięku, komponentu werbalnego (pisemnego) oraz mówionego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorTereszkiewicz, Anna - 142858 pl
dc.contributor.authorKolbusz, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerTereszkiewicz, Anna - 142858 pl
dc.contributor.reviewerUrban, Mateuszpl
dc.date.accessioned2023-10-09T21:51:11Z
dc.date.available2023-10-09T21:51:11Z
dc.date.submitted2023-10-05pl
dc.fieldofstudyfilologia angielska z językiem niemieckimpl
dc.identifier.apddiploma-169964-273618pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320756
dc.languageengpl
dc.subject.enpersuasion, persuasion techniques, advertising, multimodality, perfumes, subliminal advertisingpl
dc.subject.plperswazja, techniki perswazji, reklama, multimodalność, perfumy, reklama podprogowapl
dc.titlePersuasion in perfume advertisementspl
dc.title.alternativePerswazja w reklamach perfumpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor’s thesis offers an examination of persuasion techniques in selected perfume advertisements.In the theoretical part, issues related to persuasion, advertising and multimodality are explained. The definition of persuasion and its etymological origin are presented, followed by references to psychology. Another component described in the theoretical chapter is advertising, its definition, functions, and the persuasive techniques used in perfume advertisements. This bachelor’s thesis also includes an explanation of the concept of multimodality and its elements.The practical part of the work contains an analysis of selected perfume advertisements from globally renowned brands such as Versace, Gucci, and Yves Saint Laurent, in the context of four main aspects, namely: the visual layer, sound, verbal (written), and spoken components.
dc.abstract.plpl
Celem tej pracy licencjackiej jest analiza technik perswazji w wybranych reklamach perfum.W części teoretycznej wyjaśnione są zagadnienia związane z perswazją, reklamą oraz multimodalnością. Przedstawiona zostaje definicja perswazji i jej pochodzenie etymologiczne, a następnie odniesienia do psychologii. Kolejnym elementem opisanym w rozdziale teoretycznym jest reklama, jej definicja, funkcje oraz techniki perswazji użyte w reklamach perfum. W tej części pracy licencjackiej zawarte jest również wyjaśnienie pojęcia multimodalności oraz jej elementów.Część praktyczna pracy zawiera analizę wybranych reklam perfum znanych na całym świecie marek, takich jak Versace, Gucci czy Yves Saint Laurent, w kontekście czterech głównych aspektów, a mianowicie: warstwy wizualnej, dźwięku, komponentu werbalnego (pisemnego) oraz mówionego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Tereszkiewicz, Anna - 142858
dc.contributor.authorpl
Kolbusz, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Tereszkiewicz, Anna - 142858
dc.contributor.reviewerpl
Urban, Mateusz
dc.date.accessioned
2023-10-09T21:51:11Z
dc.date.available
2023-10-09T21:51:11Z
dc.date.submittedpl
2023-10-05
dc.fieldofstudypl
filologia angielska z językiem niemieckim
dc.identifier.apdpl
diploma-169964-273618
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320756
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
persuasion, persuasion techniques, advertising, multimodality, perfumes, subliminal advertising
dc.subject.plpl
perswazja, techniki perswazji, reklama, multimodalność, perfumy, reklama podprogowa
dc.titlepl
Persuasion in perfume advertisements
dc.title.alternativepl
Perswazja w reklamach perfum
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Adelaide
2
Budapest
2
Mainz
2
Tel Aviv
2
Bagsværd
1
Beilen
1
Berlin
1
Carmona
1
Gdansk
1
Guangzhou
1

No access

No Thumbnail Available