Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jako szansa rozwoju nowych modeli biznesu
The health and lifestyle - friendly LOHAS market as a chance for new business models to develop
MODELE BIZNESU—LOHAS—ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
BUSINESS MODELS—LOHAS—SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej wymagający i świadomy podejmowanych wyborów. Przyczynia się do tego szeroki dostęp do informacji i możliwość nawiązania więzi przedsiębiorstwa z konsumentem. Zauważalne są zmiany wyznawanych przez społeczeństwo wartości. Ważne stały się takie aspekty jak zdrowie, środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest rynek LOHAS, który oferuje konsumentom i przedsiębiorcom produkty i usługi związane z tymi wartościami.Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jest szansą rozwoju nowych modeli biznesu. Z tego powodu przeprowadzono badania sondażowe na 51 krakowskich studentach oraz 2 wywiady z pracownikami sklepów ekologicznych. Z badań wynika, że studenci są nastawieni na zdrowy styl życia, szczególnie preferując aktywność fizyczną. W kwestii zrównoważonego rozwoju, wykonują czynności przyjazne środowisku, głównie ze względów ekonomicznych. Modele biznesu oparte na koncepcji LOHAS oferują klientom dobrą jakość i pozytywny wpływ na zdrowie. Opierają relację z klientem na stałej współpracy i kontakcie poprzez Internet. Na podstawie badań można stwierdzić, że konsumenci wykazują zapotrzebowanie na rynek LOHAS, co daje szanse na rozwój nowych modeli biznesu, przynoszących oczekiwane rezultaty.
Today’s consumer becomes even more demanding and aware of making his choices than before. Two of the reasons are free information access and the possibility of making connection between the company and the consumer. It is easy to notice the changes the societies underwent when it comes to the values they are holding. Aspects such as health, environment and society became even more significant. The LOHAS market is the answer to it, since it offers the consumers and entrepreneurs products and services connected with these values.The aim of this study is to answer the question whether the health and lifestyle -friendly LOHAS market could be a chance for new business models to develop. Therefore, a pool research has been carried out on 51 students from Cracow and 2 shop assistants of organic store have been interviewed. The research has shown that the students value healthy life style, especially physical activities. In terms of the balanced development, they are environment - friendly, mostly due to economical reasons. Business models based on the LOHAS ideas offer good quality and positive influence on the customers’ health. They are efficient mostly because of the way they cooperate with their customers through an online contact and constant relation. The research proved that the consumers request LOHAS market, which makes it possible for the new business models to develop and bring the results they expect.
dc.abstract.en | Today’s consumer becomes even more demanding and aware of making his choices than before. Two of the reasons are free information access and the possibility of making connection between the company and the consumer. It is easy to notice the changes the societies underwent when it comes to the values they are holding. Aspects such as health, environment and society became even more significant. The LOHAS market is the answer to it, since it offers the consumers and entrepreneurs products and services connected with these values.The aim of this study is to answer the question whether the health and lifestyle -friendly LOHAS market could be a chance for new business models to develop. Therefore, a pool research has been carried out on 51 students from Cracow and 2 shop assistants of organic store have been interviewed. The research has shown that the students value healthy life style, especially physical activities. In terms of the balanced development, they are environment - friendly, mostly due to economical reasons. Business models based on the LOHAS ideas offer good quality and positive influence on the customers’ health. They are efficient mostly because of the way they cooperate with their customers through an online contact and constant relation. The research proved that the consumers request LOHAS market, which makes it possible for the new business models to develop and bring the results they expect. | pl |
dc.abstract.pl | Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej wymagający i świadomy podejmowanych wyborów. Przyczynia się do tego szeroki dostęp do informacji i możliwość nawiązania więzi przedsiębiorstwa z konsumentem. Zauważalne są zmiany wyznawanych przez społeczeństwo wartości. Ważne stały się takie aspekty jak zdrowie, środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest rynek LOHAS, który oferuje konsumentom i przedsiębiorcom produkty i usługi związane z tymi wartościami.Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jest szansą rozwoju nowych modeli biznesu. Z tego powodu przeprowadzono badania sondażowe na 51 krakowskich studentach oraz 2 wywiady z pracownikami sklepów ekologicznych. Z badań wynika, że studenci są nastawieni na zdrowy styl życia, szczególnie preferując aktywność fizyczną. W kwestii zrównoważonego rozwoju, wykonują czynności przyjazne środowisku, głównie ze względów ekonomicznych. Modele biznesu oparte na koncepcji LOHAS oferują klientom dobrą jakość i pozytywny wpływ na zdrowie. Opierają relację z klientem na stałej współpracy i kontakcie poprzez Internet. Na podstawie badań można stwierdzić, że konsumenci wykazują zapotrzebowanie na rynek LOHAS, co daje szanse na rozwój nowych modeli biznesu, przynoszących oczekiwane rezultaty. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.contributor.author | Zalewska, Izabella | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Marzec, Małgorzata - 130370 | pl |
dc.contributor.reviewer | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T21:07:51Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T21:07:51Z | |
dc.date.submitted | 2016-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-104439-135713 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210860 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BUSINESS MODELS—LOHAS—SUSTAINABLE DEVELOPMENT | pl |
dc.subject.pl | MODELE BIZNESU—LOHAS—ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ | pl |
dc.title | Rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jako szansa rozwoju nowych modeli biznesu | pl |
dc.title.alternative | The health and lifestyle - friendly LOHAS market as a chance for new business models to develop | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |