Rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jako szansa rozwoju nowych modeli biznesu

master
dc.abstract.enToday’s consumer becomes even more demanding and aware of making his choices than before. Two of the reasons are free information access and the possibility of making connection between the company and the consumer. It is easy to notice the changes the societies underwent when it comes to the values they are holding. Aspects such as health, environment and society became even more significant. The LOHAS market is the answer to it, since it offers the consumers and entrepreneurs products and services connected with these values.The aim of this study is to answer the question whether the health and lifestyle -friendly LOHAS market could be a chance for new business models to develop. Therefore, a pool research has been carried out on 51 students from Cracow and 2 shop assistants of organic store have been interviewed. The research has shown that the students value healthy life style, especially physical activities. In terms of the balanced development, they are environment - friendly, mostly due to economical reasons. Business models based on the LOHAS ideas offer good quality and positive influence on the customers’ health. They are efficient mostly because of the way they cooperate with their customers through an online contact and constant relation. The research proved that the consumers request LOHAS market, which makes it possible for the new business models to develop and bring the results they expect.pl
dc.abstract.plDzisiejszy konsument staje się coraz bardziej wymagający i świadomy podejmowanych wyborów. Przyczynia się do tego szeroki dostęp do informacji i możliwość nawiązania więzi przedsiębiorstwa z konsumentem. Zauważalne są zmiany wyznawanych przez społeczeństwo wartości. Ważne stały się takie aspekty jak zdrowie, środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest rynek LOHAS, który oferuje konsumentom i przedsiębiorcom produkty i usługi związane z tymi wartościami.Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jest szansą rozwoju nowych modeli biznesu. Z tego powodu przeprowadzono badania sondażowe na 51 krakowskich studentach oraz 2 wywiady z pracownikami sklepów ekologicznych. Z badań wynika, że studenci są nastawieni na zdrowy styl życia, szczególnie preferując aktywność fizyczną. W kwestii zrównoważonego rozwoju, wykonują czynności przyjazne środowisku, głównie ze względów ekonomicznych. Modele biznesu oparte na koncepcji LOHAS oferują klientom dobrą jakość i pozytywny wpływ na zdrowie. Opierają relację z klientem na stałej współpracy i kontakcie poprzez Internet. Na podstawie badań można stwierdzić, że konsumenci wykazują zapotrzebowanie na rynek LOHAS, co daje szanse na rozwój nowych modeli biznesu, przynoszących oczekiwane rezultaty.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBaran, Grzegorz - 143662 pl
dc.contributor.authorZalewska, Izabellapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarzec, Małgorzata - 130370 pl
dc.contributor.reviewerBaran, Grzegorz - 143662 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T21:07:51Z
dc.date.available2020-07-26T21:07:51Z
dc.date.submitted2016-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-104439-135713pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210860
dc.languagepolpl
dc.subject.enBUSINESS MODELS—LOHAS—SUSTAINABLE DEVELOPMENTpl
dc.subject.plMODELE BIZNESU—LOHAS—ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJpl
dc.titleRynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jako szansa rozwoju nowych modeli biznesupl
dc.title.alternativeThe health and lifestyle - friendly LOHAS market as a chance for new business models to developpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Today’s consumer becomes even more demanding and aware of making his choices than before. Two of the reasons are free information access and the possibility of making connection between the company and the consumer. It is easy to notice the changes the societies underwent when it comes to the values they are holding. Aspects such as health, environment and society became even more significant. The LOHAS market is the answer to it, since it offers the consumers and entrepreneurs products and services connected with these values.The aim of this study is to answer the question whether the health and lifestyle -friendly LOHAS market could be a chance for new business models to develop. Therefore, a pool research has been carried out on 51 students from Cracow and 2 shop assistants of organic store have been interviewed. The research has shown that the students value healthy life style, especially physical activities. In terms of the balanced development, they are environment - friendly, mostly due to economical reasons. Business models based on the LOHAS ideas offer good quality and positive influence on the customers’ health. They are efficient mostly because of the way they cooperate with their customers through an online contact and constant relation. The research proved that the consumers request LOHAS market, which makes it possible for the new business models to develop and bring the results they expect.
dc.abstract.plpl
Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej wymagający i świadomy podejmowanych wyborów. Przyczynia się do tego szeroki dostęp do informacji i możliwość nawiązania więzi przedsiębiorstwa z konsumentem. Zauważalne są zmiany wyznawanych przez społeczeństwo wartości. Ważne stały się takie aspekty jak zdrowie, środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest rynek LOHAS, który oferuje konsumentom i przedsiębiorcom produkty i usługi związane z tymi wartościami.Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jest szansą rozwoju nowych modeli biznesu. Z tego powodu przeprowadzono badania sondażowe na 51 krakowskich studentach oraz 2 wywiady z pracownikami sklepów ekologicznych. Z badań wynika, że studenci są nastawieni na zdrowy styl życia, szczególnie preferując aktywność fizyczną. W kwestii zrównoważonego rozwoju, wykonują czynności przyjazne środowisku, głównie ze względów ekonomicznych. Modele biznesu oparte na koncepcji LOHAS oferują klientom dobrą jakość i pozytywny wpływ na zdrowie. Opierają relację z klientem na stałej współpracy i kontakcie poprzez Internet. Na podstawie badań można stwierdzić, że konsumenci wykazują zapotrzebowanie na rynek LOHAS, co daje szanse na rozwój nowych modeli biznesu, przynoszących oczekiwane rezultaty.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Baran, Grzegorz - 143662
dc.contributor.authorpl
Zalewska, Izabella
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marzec, Małgorzata - 130370
dc.contributor.reviewerpl
Baran, Grzegorz - 143662
dc.date.accessioned
2020-07-26T21:07:51Z
dc.date.available
2020-07-26T21:07:51Z
dc.date.submittedpl
2016-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-104439-135713
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210860
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BUSINESS MODELS—LOHAS—SUSTAINABLE DEVELOPMENT
dc.subject.plpl
MODELE BIZNESU—LOHAS—ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
dc.titlepl
Rynek LOHAS oparty na zdrowym i zrównoważonym stylu życia jako szansa rozwoju nowych modeli biznesu
dc.title.alternativepl
The health and lifestyle - friendly LOHAS market as a chance for new business models to develop
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available