Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Hipoterapia jako uzupełnienie rehabilitacji dzieci autystycznych
Hippotherapy as a rehabilitation supplement for autistic children
autyzm, hipoterapia
autism, hippotherapy
Choć wiedza w zakresie autyzmu jest już obszerna nadal jest to zaburzenie nie do końca poznane. W pracy zawarte zostały podstawowe informacje dotyczące jego etiologii, przyczyn i sposobów diagnozowania u dzieci. Autystycy borykają się z szeregiem trudności wynikających z choroby, które wpływają na ich funkcjonowanie w życiu codziennym. Rehabilitacja dobrana odpowiednio do potrzeb pacjenta i stosowana od momentu wystąpienia najwcześniejszych objawów jest najbardziej skuteczna. Coraz większego znaczenia w przywracaniu możliwie najwyższej do osiągnięcia sprawności dzieci autystycznych nabiera hipoterapia. Pozwala ona wielokierunkowo oddziaływać na pacjenta oraz daje możliwość wytworzenia specyficznej więzi pacjent-koń, która sukcesywnie w dalszym postępowaniu terapeutycznym jest przekierowywana na terapeutę i osoby bliskie dziecku. Opracowanie pokazuje jak stopniowo oswoić dziecko z nową sytuacją jaką niewątpliwie jest dla niego hipoterapia oraz jaki jest wpływ tych zajęć na rozwój pacjenta.
Although the knowledge of autism is already extensive, it is still not fully understood disorder. The paper contains basic information about its etiology, causes and ways of children diagnosing. Autistic people are struggling with a number of illness-related difficulties that affect their everyday life. Rehabilitation adjusted to the individual needs of the patient and applied since the earliest symptoms is most effective. Hippotherapy is becoming increasingly important to restore the highest possible effectiveness of autistic children. It allows for multi-directional interaction with the patient and gives the possibility of producing a specific patient-horse connection, which is subsequently step-by-step in further therapeutic treatment redirected to the therapist and to people close to the child. The study shows how to gradually tame a child with a new situation that is undoubtedly his hippotherapy and what is the impact of these activities on the development of the patient.
dc.abstract.en | Although the knowledge of autism is already extensive, it is still not fully understood disorder. The paper contains basic information about its etiology, causes and ways of children diagnosing. Autistic people are struggling with a number of illness-related difficulties that affect their everyday life. Rehabilitation adjusted to the individual needs of the patient and applied since the earliest symptoms is most effective. Hippotherapy is becoming increasingly important to restore the highest possible effectiveness of autistic children. It allows for multi-directional interaction with the patient and gives the possibility of producing a specific patient-horse connection, which is subsequently step-by-step in further therapeutic treatment redirected to the therapist and to people close to the child. The study shows how to gradually tame a child with a new situation that is undoubtedly his hippotherapy and what is the impact of these activities on the development of the patient. | pl |
dc.abstract.pl | Choć wiedza w zakresie autyzmu jest już obszerna nadal jest to zaburzenie nie do końca poznane. W pracy zawarte zostały podstawowe informacje dotyczące jego etiologii, przyczyn i sposobów diagnozowania u dzieci. Autystycy borykają się z szeregiem trudności wynikających z choroby, które wpływają na ich funkcjonowanie w życiu codziennym. Rehabilitacja dobrana odpowiednio do potrzeb pacjenta i stosowana od momentu wystąpienia najwcześniejszych objawów jest najbardziej skuteczna. Coraz większego znaczenia w przywracaniu możliwie najwyższej do osiągnięcia sprawności dzieci autystycznych nabiera hipoterapia. Pozwala ona wielokierunkowo oddziaływać na pacjenta oraz daje możliwość wytworzenia specyficznej więzi pacjent-koń, która sukcesywnie w dalszym postępowaniu terapeutycznym jest przekierowywana na terapeutę i osoby bliskie dziecku. Opracowanie pokazuje jak stopniowo oswoić dziecko z nową sytuacją jaką niewątpliwie jest dla niego hipoterapia oraz jaki jest wpływ tych zajęć na rozwój pacjenta. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dąbrowska, Anna | pl |
dc.contributor.author | Ryś, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dąbrowska, Anna | pl |
dc.contributor.reviewer | Sigva, Renata - 128072 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T06:43:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T06:43:10Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika społeczno-opiekuńcza | pl |
dc.identifier.apd | diploma-114298-194490 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219685 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | autism, hippotherapy | pl |
dc.subject.pl | autyzm, hipoterapia | pl |
dc.title | Hipoterapia jako uzupełnienie rehabilitacji dzieci autystycznych | pl |
dc.title.alternative | Hippotherapy as a rehabilitation supplement for autistic children | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |