THE DEVELOPMENT OF ESP MATERIALS FOR THE MILLING INDUSTRY

master
dc.abstract.enThe lack of specialized English language learning materials for the milling industry was an inspiration to create a project aimed at filling this gap. To design an effective course, in accordance with the principles of teaching English as a foreign language and as a specialized language, it was necessary to analyze the literature on the subject, presented in the theoretical part of the thesis. After a thorough review of sources presenting basic information about teaching English for Special Purposes (ESP), such as the history of this phenomenon, research trends, needs analysis models, theories of motivation, teaching vocabulary and using internet and computer technologies, it was possible to create an ESP course for employees of a milling company. The course was created after a detailed analysis of the market, the available sources and the needs of the students, which helped set clear goals and provided the necessary resources. The practical part describes the above-mentioned processes together with a detailed description of the materials and a reflection on the process of their development. Next, a description of the classes and the results obtained from the final questionnaire is presented. The work ends with a chapter devoted to observations and conclusions, as well as implications for further research.pl
dc.abstract.plBrak specjalistycznych materiałów do nauki języka angielskiego przeznaczonych dla przemysłu młynarskiego był inspiracją do stworzenia projektu mającego na celu wypełnienie tej luki. Aby zaprojektować skuteczny kurs, zgodny z zasadami nauczania języka angielskiego jako języka obcego, oraz jako języka specjalistycznego, konieczna była analiza literatury przedmiotu, przedstawiona w części teoretycznej pracy. Po dokładnym przeglądzie źródeł na temat podstawowych informacji o nauczaniu języka angielskiego jako języka specjalistycznego (ang. ESP – English for Special Purposes), takich jak historia tego zjawiska, trendy badawcze, modele analizy potrzeb, teorie dotyczące motywacji, nauczanie słownictwa oraz korzystanie z technologii internetowych i komputerowych, możliwe stało się stworzenie kursu dla pracowników firmy z branży młynarskiej. Kurs powstał po szczegółowej analizie rynku, dostępnych źródeł oraz potrzeb kursantów, co pomogło ustalić jasne cele i zapewniło niezbędne zasoby. W części praktycznej opisane są wyżej wymienione procesy wraz ze szczegółowym opisem materiałów oraz refleksją na temat procesu ich opracowywania. Następnie przedstawiony został opis przeprowadzonych zajęć i wyniki uzyskane z końcowego kwestionariusza. Praca kończy się rozdziałem poświęconym obserwacjom i wnioskom, a także implikacjom dla dalszych badań.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorLeśniewska, Justyna - 129931 pl
dc.contributor.authorPrzybył, Michalinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerLeśniewska, Justyna - 129931 pl
dc.contributor.reviewerKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T07:38:56Z
dc.date.available2020-07-28T07:38:56Z
dc.date.submitted2020-07-17pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-142831-209188pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/242084
dc.languageengpl
dc.subject.enESP, English for Specific Purposes, milling industry, materials development, course design, needs analysis, online course, specialized vocabularypl
dc.subject.pljęzyk angielski specjalistyczny, branża młynarska, tworzenie materiałów, tworzenie kursu, analiza potrzeb, kurs online, specjalistyczne słownictwopl
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ESP MATERIALS FOR THE MILLING INDUSTRYpl
dc.title.alternativeTWORZENIE MATERIAŁÓW DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO SPECJALISTYCZNEGO DLA BRANŻY MŁYNARSKIEJpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The lack of specialized English language learning materials for the milling industry was an inspiration to create a project aimed at filling this gap. To design an effective course, in accordance with the principles of teaching English as a foreign language and as a specialized language, it was necessary to analyze the literature on the subject, presented in the theoretical part of the thesis. After a thorough review of sources presenting basic information about teaching English for Special Purposes (ESP), such as the history of this phenomenon, research trends, needs analysis models, theories of motivation, teaching vocabulary and using internet and computer technologies, it was possible to create an ESP course for employees of a milling company. The course was created after a detailed analysis of the market, the available sources and the needs of the students, which helped set clear goals and provided the necessary resources. The practical part describes the above-mentioned processes together with a detailed description of the materials and a reflection on the process of their development. Next, a description of the classes and the results obtained from the final questionnaire is presented. The work ends with a chapter devoted to observations and conclusions, as well as implications for further research.
dc.abstract.plpl
Brak specjalistycznych materiałów do nauki języka angielskiego przeznaczonych dla przemysłu młynarskiego był inspiracją do stworzenia projektu mającego na celu wypełnienie tej luki. Aby zaprojektować skuteczny kurs, zgodny z zasadami nauczania języka angielskiego jako języka obcego, oraz jako języka specjalistycznego, konieczna była analiza literatury przedmiotu, przedstawiona w części teoretycznej pracy. Po dokładnym przeglądzie źródeł na temat podstawowych informacji o nauczaniu języka angielskiego jako języka specjalistycznego (ang. ESP – English for Special Purposes), takich jak historia tego zjawiska, trendy badawcze, modele analizy potrzeb, teorie dotyczące motywacji, nauczanie słownictwa oraz korzystanie z technologii internetowych i komputerowych, możliwe stało się stworzenie kursu dla pracowników firmy z branży młynarskiej. Kurs powstał po szczegółowej analizie rynku, dostępnych źródeł oraz potrzeb kursantów, co pomogło ustalić jasne cele i zapewniło niezbędne zasoby. W części praktycznej opisane są wyżej wymienione procesy wraz ze szczegółowym opisem materiałów oraz refleksją na temat procesu ich opracowywania. Następnie przedstawiony został opis przeprowadzonych zajęć i wyniki uzyskane z końcowego kwestionariusza. Praca kończy się rozdziałem poświęconym obserwacjom i wnioskom, a także implikacjom dla dalszych badań.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Leśniewska, Justyna - 129931
dc.contributor.authorpl
Przybył, Michalina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Leśniewska, Justyna - 129931
dc.contributor.reviewerpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.date.accessioned
2020-07-28T07:38:56Z
dc.date.available
2020-07-28T07:38:56Z
dc.date.submittedpl
2020-07-17
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-142831-209188
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/242084
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
ESP, English for Specific Purposes, milling industry, materials development, course design, needs analysis, online course, specialized vocabulary
dc.subject.plpl
język angielski specjalistyczny, branża młynarska, tworzenie materiałów, tworzenie kursu, analiza potrzeb, kurs online, specjalistyczne słownictwo
dc.titlepl
THE DEVELOPMENT OF ESP MATERIALS FOR THE MILLING INDUSTRY
dc.title.alternativepl
TWORZENIE MATERIAŁÓW DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO SPECJALISTYCZNEGO DLA BRANŻY MŁYNARSKIEJ
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Bangkok
3
Chandler
3
Des Moines
2
Dublin
2
Jakarta
2
Wroclaw
2
Krakow
1
Mława
1
Shah Alam
1

No access

No Thumbnail Available